Skocz do zawartości

2 wersje projektu


Recommended Posts

Napisano

Potrzebuję, żeby ktoś postronny się wypowiedział bo mi juz mózg staje i nie wiem co lepsze/gorsze.

Jakiś czas temu dałam do projektanta wersje pierwszą projektu (pomarańczowa) , ona się juz robi. Teraz wpadłam na pomysł, że jednak inaczej można by rozwiazać kwestie wejścia.

W mieszkaniu tak mam, wejście z wiatrołapu do salonu i przez salon do pokojów i jest fajnie, super itd. ale olśniło mnie ostatnio że zawsze tak nie będzie , że przez dom zacznie się przewijać coraz więcej dzieci , coraz większych dzieci i że niekoniecznie chce siedzieć w salonie jak na widelcu.

Z reszty jestem na 100% zadowolona ewentualnie zamieniłabym jeszcze w wersji 2(zielona) łazienke1 z pralnią. Pg. wychodzi troche małe ale wszystko co chciałam się mieści.

Jak myślicie w którym domu się bedzie wygodniej mieszkać?

rzut.png

plan(76).png

Napisano

W drugiej wersji strefy są rozdzielone, jeżeli chodzi o samo wejście. Ale żeby skorzystać z łazienki trzeba wejść głęboko w strefę prywatną. Przesyłam propozycję zmiany. Łazienka położona bliżej wejścia jest teraz dostępna dla gości. W związku z tym zamieniłem miejscami pralnię i drugą łazienkę (teraz ona ma wejście z sypialni).

Powiększyłbym też podest przy wejściu. Jest maleńki.

plan(76) — kopia2.png

Napisano

Dzięki za odpowiedź. Właśnie jedyny mankament jaki widzę to łazienka w zielonej wersji. Łazienki nie moge przenieść bo stracę jedyne rozsądne miejsce na szafę w sypialni. Mogę jedynie zamienić ją właśnie z pralnią i  wydaje mi się, że  jest to dobry pomysł.

Lewa część rzutu została zmieniona na ostatnią chwilę bo się okazało że jednak się musimy trochę cofnąć od drogi z prawej strony więc lewą wyciągnęłam do przodu o 1,5m i pojawil się inny pomysł na komunikację.

Podwyższenie razem z okapem  80cm będzie miało zadaszenie 4,4 metra2 i nie będzie schodów tylko podjazd nachylony od domu do furtki, tak więc nie ma niebezpieczeństwa, że jedna osoba otwiera drzwi a druga musi się cofać po schodach do tyłu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...