Skocz do zawartości

folia paroizolacyjna


KrejsTv

Recommended Posts

Witam mam taki problem, zamierzam kupić folie paroizolacyjna aluminiową i zastanawiam się jak przykręcę płyte g/k do stelażu a między stelażem a płytą g/k będzie ta folia to jak ją przykręcę to wkrętem w niej zrobie dziurę. I czy ona powinna być w tym miejscu, czy gdzieś indziej albo jak to zrobić żeby było dobrze. I czy ta folia aluminiowa daje coś porównując do zwykłej foli paroizolacyjne. Z góry dzięki. I czy mógłby ktoś doradzić, jaka taśmę na łączenie płyt g/k kupić najlepiej.

Link do komentarza
19 minut temu, KrejsTv napisał:

Witam mam taki problem, zamierzam kupić folie paroizolacyjna aluminiową i zastanawiam się jak przykręcę płyte g/k do stelażu a między stelażem a płytą g/k będzie ta folia to jak ją przykręcę to wkrętem w niej zrobie dziurę.

Jak przykręcisz/przebijesz folie wkrętem to dziury nie będzie bo wkręt wypełni te dziurę, gdybyś wkręcił i wykręcił wkręta, wtedy była by dziura. I jeszcze jedno, przykręcasz wkrętem do stelaża, więc ta folia będzie dociśnięta do profila wiec co ma sie przedostać jak będzie to szczelne połączenie. Przecież między profilami płyt sie nie przykręca.

14 minut temu, KrejsTv napisał:

Ok :icon_biggrin::D a co sądzisz o foli paroizolacyjnej aluminiowej, która lepsza zwykła czy aluminiowa.

Aluminiowa odbija ciepło, więc teoretycznie powinna być mniejsza ucieczka ciepła ale jak to ma się w praktyce? nie mam pojęcia.

Link do komentarza
36 minut temu, mhtyl napisał:

jak to ma się w praktyce? nie mam pojęcia.

Przecież juz napisał, to co ma polecić?

Sam musisz przemyśleć jaka jest roznica w cenie i czy ci to odpowiada.

Ja zastosowałem.

Czy i jak działa, nie mam pojęcia.

Mam nadzieję, że jest lepsza, ale w sumie to nie myślę o tym :)

 

 

Link do komentarza

Kolego, wybacz moją uwagę ale założyłeś temat o foli a już pytasz o taśmę, za chwile będzie pytanie o szpachle itd.

Są tematy o tym zagadnieniu na tym forum, wystarczy odnaleźć temat, poczytać i jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi wtedy zadasz pytanie w danym temacie.

Link do komentarza

Generalnie nawet jakby coś zaciekało przez dachówki to lepiej żeby folia szła poziomo w dół z takimi zakładami jak papa. Ja wiem, ze zakłady są na klej ale gdyby zakłady biegły pionowo w dół to moim zdaniem łatwiej jest o nieszczelność i przeciek.

 

Zawsze ktoś może moją opinię potraktować jako "legendy" ale ja bym układał poziomymi pasami.

O błędach w układaniu FWK już laboraty napisano :)

 

Link do komentarza
19 godzin temu, KrejsTv napisał:

a folię paroizolacyjną wkłada się od góry do dołu pasami  czy poziom od lewej do prawej od dołu, czy poziomo od lewej do prawej od góry.

W poprzek, zaczynając od góry idąc w dół z zakładem 15-20 cm. przy okazji kup sobie dobrą taśmę dwustronną do przyklejania foli do profili.

Link do komentarza
2 godziny temu, KrejsTv napisał:

a zwykła folia dwustronna wystarczy czy trzeba mieć jakąś specjalna do foli.

Chodzi o to aby taśma utrzymała folię długo, byle jaka taśma dwustronna utrzyma folię dzień,dwa po czym folia pod własnym ciężarem może sie odkleić od profili i opaść, dobra taśma utrzyma długo, długo. Dobrą taśmę dwustronna poznasz po cenie.

Bardzo dobra taśma  dwustronna Coromix jest zbrojona a warstwa klejąca jest żelowa, produkuje ją firma  Corotop jak ją przykleisz i będziesz chciał poprawić to folia się rwie a taśma nie puści.

d9844bcb424bb5dcd6bfa4319b1d

i-corotop-tasma-dwustronna-coromix-20-mm

Link do komentarza
  • 9 miesiące temu...

Jak chcesz mieć kłopoty to zaoszczędź odrobinę i nie zakładaj folii.

 

Większość farb jest (wysoko) paroprzepuszczalna, akrylowe bezwzględnie, lateksowe też mają opór dyfuzyjny na poziomie dalekim do paroszczelności.

Dla obecnych farb wartość ta wynosi 0,11-0,02m (tj. opór jak warstwa powietrza nieruchomego o grubości 11cm-2 cm)

Nawet dla farb silikonowych.

Aby osiągnąć paroszczeloność musiałbyś malować farbami przeznaczonymi do malowania na zewnątrz albo epoksydowymi.

Aby Ci uzmysłowić - aby osiągnąć efekt paroszczelności produkt musiałby mieć Sd > 50m (tj. opór jak warstwa powietrza nieruchomego o grubości 50m)

 

Edytowano przez MrTomo
poprawka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień Dobry Mam działkę z domem ze starego budownictwa ogrodzoną prawie w całości prócz wjazdu, który należy do mnie. Ten fragment jest widoczny na mapie jednak nie jest ogrodzony dlatego, że 50 cm od granicy działki stoi dom sąsiada w którym umiejscowione są 2 okna wychodzące na moją działkę. Moje pytanie brzmi czy na swojej granicy mogę postawić płot - to jest 50 cm od domu sąsiada mimo tego, że ma okna ponieważ w tym momencie działka która należy do mnie nie jest w żaden sposób ogrodzona a zależałoby mi na tym aby ten metraż który dla mnie jest dosyć spory bo zmieszczą się tam spokojnie jedno za drugim 3 auta. Czy jest uzasadnienie prawne co do starych budownictw i grodzenia się płotem ? Zdecydowanie nie zależy mi na tym, żeby stawiać betonowy płot który zostawi im całkowicie okna tylko siatkę, która jedynie ma odgrodzić moją posesję od wsi gdzie każdy tak naprawdę na mój wyjazd może sobie wejść.
    • Ciągniemy w górę narożniki a razem z nimi ściany działowe, które będą przewiązywane razem z nośnymi. Zapraszam na krótką relację :)  
    • Ale to zależy, czy można taką operację BEZPIECZNIE wykonać... Zależy od budynku, w którym mieszka nasz pytacz... W jednorodzinnym - przy zachowaniu pewnych zabezpieczeń - można swobodnie, ale już w wielorodzinnym - nie za bardzo, bo to zależy od układu wentylacji...   Samym odkurzaczem - nierealne, ale z pomocą szczotki kominiarskiej i odciągania urobku pracy kominiarza przemysłowym odkurzaczem - już tak...   I dlatego zapytowywuję  
    • W przestrzeń nad dachem, a potem to jak przyroda da.     Wyssać się nie da z odległości większej niż 20 - 30 cm. Czyli najpierw należałoby skonstruować odpowiednią ssawkę wciąganą do kanału  wentylacyjnego i przeciąganą aż na dach. Nierealne.   Natomiast ozonowanie kanału wentylacyjnego jak najbardziej, to przecież oczywistość. 
    • Niestety były potrzebne pewne modyfikacje. Nie ze względu na wiatr ale na deszcze. Przy takiej powierzchni żagla nie pomoże super naciąg. Woda zbierała się w jednej częścią i stworzyła takie jajo pełne deszczu. Przez to sam materiał trochę się naciągnął i trzeba było dorobić jakąś podkonstrukcje   Teraz zwiększył się kąt a całość została podzielona na dwie czesci. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...