Skocz do zawartości

Nasza pompa ciepła jest wyjątkowo tania w eksploatacji!


Recommended Posts

O wyjątkowo taniej eksploatacji pompy świadczy fakt, że córka płaci za ogrzewanie gazem domu o połowę mniejszego od naszego mniej więcej tyle samo, co my za prąd, a używamy wielu urządzeń elektrycznych. Kolejna zaleta to czystość, brak spalin, oparów, dymu - Mirek, Czytelnik Budujemy Dom, który gruntową pompę ciepła użytkuje od 2008 r.

 

Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/instalacje/pompy-ciepla/a/25485-nasza-pompa-ciepla-jest-wyjatkowo-tania-w-eksploatacji

 

Link do komentarza
Gość Obserwator
Te systemy ogrzewania tylko dla tych co mają bardzo dużo kasy.Ktos buduje dom i stara się jak najtaniej,to skąd ma wyłożyć 120000 tylko na ogrzewanie.Postawi piec na zasyp groszkiem i też nie nachodzi się długo.Popiul przyda mu się by podsypać drogę z garażu do bramy działki.Centralne w domu musi zrobić każdy i od tego nie ucieknie,za to za pięć zapłaci 7500 zł i też mu wyjdzie tanio.Opisane systemy ogrzewania z ziemi i powietrza to nie dla 90% ludzi w naszym kraju.Uwazam żeby nie wiem jak zachwalał te systemy to brakuje kasy.Jeszcze dalej co jeśli linie energetyczne ulegną awarii to będzie trzeba zamarznąć.
Link do komentarza
3 godziny temu, Gość Obserwator napisał:

Ktos buduje dom i stara się jak najtaniej,to skąd ma wyłożyć 120000 tylko na ogrzewanie.

Bo jakbyś nie zauważył jest to gruntowa pompa i cena pochodzi z roku 2008 a zawiera między innymi odwierty.

24 minuty temu, aaaa napisał:

co za piramidalna bzdura z tym 120000 :zalamka:

To nie Obserwator wymyślił tylko bohaterowie tego artykułu.

Link do komentarza

Panowie, spokojnie.

 

Cytat

... 10 lat temu słono za niego zapłaciłem. Opcja była najdroższa z możliwych w tamtym czasie, bo układ grzewczy potrzebował aż trzech odwiertów o gł. 70 m

W tamtym okresie odwiert z założenie sondy kosztował 120-150zł za metr w zależności od warunków gruntowych.

 

Cytat

Pompa ciepła do ogrzewania domu i do c.w.u.:

Gruntowa, system solanka-woda, model z wbudowanym zasobnikiem c.w.u. o poj. 150 l; moc grzewcza 11 kW, COP 4,66.

Sama taka jednostka z zasobnikiem też była sakramecko droga, a typoszereg PCi dla zastosowań domowych osiągał moce 22kW.

:bezradny: - takie rynek stawiał wymagania.

 

Cytat

Dom:

- Murowany (bloczki betonu komórkowego i styropian o gr. 15 cm), trzykondygnacyjny, pow. 220 m2. 

Dom 220m2 trzykondygnacyjny, a więc o 1/3 większy i jedną kondygnację wyższy od "przeciętnego".

Więc koszt podłogówki też parę tysi w górę szczególnie że podłogówka była kładziona przez firmę instalacyjną jako usługa kompleksowa.

 

Cytat

Odwierty, cały system c.o. oraz instalacja hydrauliczna i wentylacji mechanicznej 112 000 zł. 

Cytat

Wentylacja mechaniczna z rekuperatorem obrotowym.

WM w tamtym okresie była pewnym novum na rynku, a rekuperatory obrotowe nie były najtańszą ofertą na rynku.

Wydajność rekuperatora 10 lat temu firmy liczyły na poziomie 0,8-1,0 kubatury, więc jednostka pewnie silnie przewymiarowana, czyt. droższa od wymaganej.

Myślę że koszt montażu samej WM mógł wynieść 25000-30000 tym bardziej jeśli był wykonany w  oparciu kanały sztywne SPIRO.

 

Hydraulika pewnie też nie była w gratisie :icon_lol:

Choć mogę się mylić, jeśli chodzi o inną hydraulikę niż tą, którą mam na myśli:icon_wink:

Link do komentarza

Do tego co Jani napisał, dodałbym fakt, że to nadużycie w cenę wliczać koszt instalacji hydraulicznej i wentylacji mechanicznej. 

W takich porównaniach, porównuje się te elementy które w innym wariancie mogłyby być inne - czyli np. w jednym domu np. Piec z podajnikiem - a w drugim pompa ciepła gruntowa z odwiertami. Cała reszta instalacji jest taka sama! Nie wychodzą takie kosmiczne kwoty, które nie oddają obrazu rzeczywistości. Dla porównania, mógłbym przytoczyć podobne przypadki, gdzie była polska gruntówka  z DZ poziomym wykonanym we własnym zakresie i cena była zupełnie inna...

No i nie należy zapominać, że to był 2008r...Dzisiaj rynek pomp ciepła wygląda zupełnie inaczej i zupełnie inaczej wyglądają też i ceny...

 

Link do komentarza

Pytanie powinno raczej brzmieć:

44 minuty temu, Chaton napisał:

Jak czasem czytam te artykuły "z życia wzięte" to się zastanawiam

ile procentowo ludzi "popełnia" studia nad przyszłą inwestycją, a ile podchodzi do zagadnienia z marszu.

Problem fachowców "panie od lat tak robię i zawsze było dobrze... będzie pan zadowolony" - pomijam. :icon_lol:

Link do komentarza

 

Cytat

Odwierty, cały system c.o. oraz instalacja hydrauliczna i wentylacji mechanicznej 112 000 zł. 

Eksploatacja średnio 165 zł/m-c, czyli rocznie ok. 2000 zł.

Nasz dom 220m2. 

Córka płaci za ogrzewanie gazem domu o połowę mniejszego od naszego mniej więcej tyle samo.

Nasza pompa ciepła jest wyjątkowo tania!

:hahaha2:

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość Kartos
Nie wiem czy dobrze liczę: Autor artykułu płaci ok. 2300 rocznie za ogrzewanie, ale skoro córka płaci 2x więcej (4600) za ogrzewanie 2x mniejszego domu, to autor artykułu płaciłby 4x więcej (9200), gdyby nie miał pompy ciepła. Skoro teraz płaci 2300, to oszczędza 6900 rocznie. Z tego wynika, że (112000:6900=~16) instalacja zwróci się po 16 latach. Od 10 lat ją używa i jeszcze przez 6 lat nie będzie oszczędzał kasy. Będzie to rok 2025, a wtedy nowe technologie, znacznie tańsze i bardziej efektywne się pojawią. I znowu trzeba będzie zainwestować :-)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Tak 2cm na metr będzie ok. 90m2 to według norm powinien być zbiornik minimum 1000L. Ja płaciłem za auto 18 ton 1300zł. Nie wiem jak dużo będziesz miał metrów i jak głęboko będziesz kopał, bo ja liczyłem że wejdzie w granicach 18-20 ton, ale weszło 30 ton, choć koparkowy bardzo ostrożnie kopał. W każdym razie trzeba dobrze przeliczyć i może tak jak w moim przypadku wziać całe auto 18 ton, ja zamówiłem 1 po połowie wykopu i potem drugie na drugą stronę domu. A cena 140 za tonę podejrzewam jest na składzie, ja kupowałem bezpośrednio od kierowcy, który podjeżdża bezpośrednio pod wydobycie z rzeki. W każdym razie żeby Cię nie podkusiło wpuścić rynny do peszla melioracyjnego, bo podmyje fundamenty, a nie chcę nawet pisać czym to grozi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie doczytałem, 8mm kołek powinien być, 6mm za mały i za krótki. 6mm daje się np do montażu gniazdka czy lampy na suficie i to jeszcze lekkiej. Przy 6mm jest dużo większe prawdopodobieństwo obruszania się kołka. Ja do profili daje zawsze 8×6, a czasem dłuższe. Raz pamiętam zaślepialiśmy drzwi, czyli konstrukcja coś w rodzaju Twojej, dopiero kolek 10×200 chwycił profil. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobra, chyba wiem jak to połączyć najwyżej sam wrzucę szkic/rysunek dla potwierdzenia. Planuje zakupić łączniki firmy Polskiej na "D", mam tam otwory fi5 i fi11.  Chcę te otwory fi5 wykorzystać do wkręcenia w belkę drewnianą wkrętami fi5 lub fi6(z doś. wiem, że też wejdą) natomiast co do otworów fi11 to chciałem zastosować wkręty do betonu(Polskiej firmy na "D" ) modelu/typu PBW tylko nie wiem czy 10,5 czy 12,5...infolinia tej firmy, jak zwykle pomocna...żenada. Czy to dobry pomysł? Materiał to oczywiście stara pełna cegła. Proszę o doradzenie
    • 1. Proponuję spytać w banku. 2. Dużo zależy od robocizny, ale w przybliżeniu można tyle liczyć. 3. Zasadniczo najdroższa do wykończenia jest łazienka i ew. kuchnia, bo tam jest najwięcej instalacji i z reguły kładzie się płytki, a to jest najbardziej pracochłonne.  
    • Tylko to nie jest szukanie przyczyny. Bo kołek szybkiego montażu nie ma prawa wypadać z otworu.       Kołki z wkrętem przede wszystkim muszą być kompletne, czyli wkręt dobrany do samego kołka. Do takich spraw jak montaż konstrukcji g/k najczęściej stosuje się kołki szybkiego montażu, takie z kołnierzem, i wkręty z gwintem tolerującym wbijanie młotkiem.     Jeśli otwór jest zawsze za duży, to trzeba wymienić sprzęt na inny egzemplarz, bo ten może mieć bicie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...