Skocz do zawartości

Ogrzewanie/ dogrzanie po stanie surowym, a na czas kolejnych prac i nie tylko


ravhtc

Recommended Posts

Napisano

Potrzebuje uruchomić jakieś tymczasowe nieraz grzanie w domu, który jest obecnie w stanie surowym zamkniętym i pytanie moje jest co polecacie.

Nagrzewnica elektryczna

Nagrzewnica gazowa

Termowentylator elektryczny ( małe ale niektóre podobno wariaty)

 

Co z powyższych będzie cechowało się dobrym i efektywnym grzaniem, a jednocześnie nie było przesadnie kasożerne w użytkowaniu( gazu lub prądu)

 

Dzięki za porady

 

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Nagrzewnica elektryczna albo najlepiej klimatyzację inwerter zamontować a potem już można na dobre wykorzystać w czasie użytkowania po oddaniu budynku. Tylko przemyśleć miejsce montażu (salon). Oczywiście wersja split.

Klimatyzator to jak wiadomo pompa ciepła powietrze powietrze i nawet jak zużyje 1kW to odda minimalnie 3x tyle w sprzyjających warunkach.

A z nagrzewnicą nie ma co potem zrobić - chyba, że odsprzedasz ze stratą.

Napisano

Raczej myślałem o tańszym rozwiązaniu na okres budowy :)
Czytam w necie i dalej nie wiem.
Doszedł do wyboru konwektor więc teraz myślę czy coś z tego typu czy też nagrzewnica czy może jednak termowentylator.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Nie ma nic lepszego na budowę do ogrzania jak taka nagrzewnica olejowa spalinowa, coś jak poniżej.

 

f-nagrzewnica-olejowa-master-b-35-10kw.j

Napisano

Jak nie kupię nic z 3 wymienionych to olejowa będzie moim wyborem ale z tych jedbak 3ech coś byś doradził najbardziej?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Napisano
1 godzinę temu, ravhtc napisał:

Jak nie kupię nic z 3 wymienionych to olejowa będzie moim wyborem ale z tych jedbak 3ech coś byś doradził najbardziej?

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

jeżeli chodzi o ogrzewanie budowy to ja wybrałbym olejowy. Widziałem jak działa u znajomego, normalnie rakieta :) szybko nagrzewa  duże powierzchnie, te dwa są dobre ale do pomieszczeń już użytkowych gdzie nie ma dużych strat ciepła. No i po budowie przyda się np do garażu nieogrzewanego  jak będziesz miał coś w zimie do grzebania.

Napisano
2 godziny temu, mhtyl napisał:

Nie ma nic lepszego na budowę do ogrzania jak taka nagrzewnica olejowa spalinowa, coś jak poniżej.

 

f-nagrzewnica-olejowa-master-b-35-10kw.j

Też polecam

Napisano

Panowie dzięki za podpowiedzi ale jednak nikt z Was nie odpowiedział na moje pytanie odnośnie wyboru spośród urządzeń jakie podałem
To jakbym szukał auta i wskazał 3 marki w podobnym budżecie, a Wy byście mnie namawiali na markę nr 4 za ponad 3 razy takie pieniądze.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Z trzech jakie wymieniłeś wybrałbym nagrzewnice gazową. Tylko teraz musiałbyś przekalkulować koszt zakupu i koszt eksploatacji czyli ile gazu zużyjesz a ile oleju opałowego. Do nagrzewnicy gazowej zapewne będziesz musiał doliczyć koszt butli, przy olejowej żadnych dodatkowych kosztów nie ponosisz. I summa summarum nie musisz kupować nagrzewnicy olejowej nowej, używane są o wiele tańsze.

Napisano

Póki co znajomy użyczył mi taki zestaw :
nagrzewnica olejowa- moc 30kW
osuszacz o wydajności do 120m2
wentylator do osuszacza.

Całość śmiga od rana na piętrze. Temperatura 15st. C.

Zobaczę jedbak ile pochłonie paliwa i czy mnie na to stać. 7f72c26ffc9c4e03c6a6d117aeda632e.jpgdfe2d6be0d32b946553bb989e97a18f9.jpg

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Po wylaniu posadzek i otynkowaniu we wnętrzu domu mojej córki w pażdzierniku (sześć lat temu) też należało dosuszać... Działało ogrzewanie gazowe, ale ze względu na pogodę nie dało się pozostawiać uchylonych okien i dlatego dosuszanie odbywało się niejako okresowo z marnym skutkiem...

Zięć załatwił profesjonalny osuszacz, który pracował non stop przez prawie miesiąc... temperatura była ustawiona w ten sposób, że w nocy i wolne od pracy dni było ok 15 stopni, a w dzień, kiedy robiłem instalacje wod-kan , a później przedpokój i łazienki - temperatura ok 20 stopni. Codziennie w osuszaczu zbierało się wiaderko wody! Miałem wodę do zarabiania kleju :icon_mrgreen:.  Osuszacz żarł prąd, gaz się palił... ile to kosztowało, to musiałbym się dopytać, ale tanie to nie było...

Nie ma innej metody - trzeba grzać i różnymi sposobami odprowadzać wodę - czy to przez wietrzenie/wentylowanie,czy tez zbieranie osuszaczem...

Napisano
16 godzin temu, ravhtc napisał:

Całość śmiga od rana na piętrze. Temperatura 15st. C.

Ja rozpocząłbym od parteru. Powietrze ciepłe unosi się do góry, teraz osuszysz górę a potem jak zejdziesz na dół z nagrzewnicą i osuszaczem i tak jakaś część wilgoci z dołu pójdzie do góry.

16 godzin temu, ravhtc napisał:

Zobaczę jedbak ile pochłonie paliwa i czy mnie na to stać.

Podejrzewam, że taniej wyjdzie Ci  na paliwie niż byś miał używać gazu.

Napisano

Dziś okazało się po jednej dobie, że zeszło 10 litrów paliwa :(
Próba druga- na 24h włączę nagrzewnice elektryczną i zobaczę po 24h ile wzięła i czy daje radę osiągnąć i utrzymać daną temperaturę.

Próba trzecia( może zrobię) to myślę jeszcze o dwóch konwektorach, które ustawione na przestrzał powinny lecieć ciepłem na pokoje i korytarz.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Napisano

W zasadzie to nie napisałeś dlaczego ogrzewasz dom, czym to jest podyktowane?

Napisano
Przed chwilą, ravhtc napisał:

Drzewo na suficie i obawa o nie.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Chyba drewno :) Jeżeli drewno miałeś suche to nie ma obawy (bo z tego co pamiętam nie zaimpregnowałeś go przed położeniem), czas największej wilgoci przed Tobą jak zaczniesz robić tynki i wylewki.

Napisano
1 minutę temu, ravhtc napisał:

Olej napędowy bo opałowego nie idzie dostać

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Jak nie można? Przecież skąd ludzie biorą olej opalowy do ogrzewania domów, warsztatów itd.

1 minutę temu, ravhtc napisał:

A może olać grzanie i otworzyć okna na uchył wszystkie to będzie zimno ale nie wilgotno? emoji14.png


Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka
 

Zauważyłeś aby coś sie działo niepokojącego z drewnem?

Możesz uchylić okna po przekątnej, nie musisz wszystkich uchylać. 

Jeżeli nie ma dużej różnicy temperatur to nic nie powinno się dziać, najgorzej jest gdy są duże skoki temperatur, wtedy wykraplanie wody masz na zawołanie.

Napisano

Drewno, drewno :)
Było suche, a później po ukończeniu dachu impregnowane natryskiem. Jedbak widać, że coś tam wilgoci złapało mimo to( bo dom szczelny- wstawione okna i dach ocieplony) I widać to po szczelinach między deskowaniem. Te były widoczne, a teraz się zacieśnilo wszystko.

Smutek mnie ogarnia i stres przez to.

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Tak ludzie grzeją w domach opałowym czy warsztatach ale mają do tego instalacje i to ich docelowe źródło ciepła. Mają kotłownie z zbiornikiem, zabezpieczaniami itp.
W przypadku gdy grzeje się opałem tymczasowo to zabawa w całą instalację jest nie warta zabawy.
Olej opałowy zamawia się na tony, a nawet cysterny. Do kanistra ciężko dostać

Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka

Napisano
11 minut temu, ravhtc napisał:

Te były widoczne, a teraz się zacieśnilo wszystko.

Bo drewno pracuje, zimą, jesienią drewno pęcznieje a latem sie kurczy, to normalne. Gorzej gdyby pojawiły sie jakieś czarne plamy czy sinizna.

13 minut temu, ravhtc napisał:

Tak ludzie grzeją w domach opałowym czy warsztatach ale mają do tego instalacje i to ich docelowe źródło ciepła. Mają kotłownie z zbiornikiem, zabezpieczaniami itp.
W przypadku gdy grzeje się opałem tymczasowo to zabawa w całą instalację jest nie warta zabawy.
Olej opałowy zamawia się na tony, a nawet cysterny. Do kanistra ciężko dostać emoji14.png

Ja mam na myśli ogrzewanie warsztatów takimi nagrzewnicami. Wiesz, tematu nie zagłębiłem bo nie miałem potrzeby ale z tego co pamiętam to na litry np w kanister można kupić. Wiadomo, że nie przyjedzie do Ciebie cysterna po to aby wlać 20 czy 50 litrów, musiałbyś wyczaić kto zajmuje sie dystrybucją opałówki w twoim rejonie i udać się do nich.

Spalając olej opalowy masz o wiele taniej i czyściejsze powietrze bo opałówkę praktycznie nie czuć po spaleniu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
    • Wielkie dzięki za błyskawiczną odp. Tak niosek o warunki właśnie składam przez portal e-Budownictwo.  
    • Jeżeli potraktować to jako budynek gospodarczy to trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy. Jeżeli te będą dopuszczały zlokalizowanie tam budynku gospodarczego to dalej mamy już typową procedurę dla budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy.  Zrobiłem jednak zastrzeżenie, że to wszystko pod warunkiem, że ten magazyn traktujemy jako budynek gospodarczy. Chociaż jak się uprzeć to nie ma on wszystkich cech budynku (brak trwałego połączenia z gruntem). Jednak w takiej sytuacji robi się totalny bałagan z interpretacją przepisów, wymaganych procedur itd. Próbowałbym więc wystąpić o warunki zabudowy i zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    • Działka 109/1 miejscowość Byszwałd  klasa IIIA i IIIB Działka kupiona od rolnika.  Potrzebuje postawić na niej mały magazyn, niezwiązany z gruntem na bloczkach. Kupiony z Allegro gotowiec do poskładania na działce z Kompozytu lub metalowy.   Pytanie czy mogę  (lub co muszę zrobić żeby taki magazynek postawić)  Nie mam tam oczywiście MPZP Działka bezpośrednio przy drodze , przez działkę biegną linie wody, kanalizy i net. Działka na terenie Wsi. Sąsiednie działki niezabudowane, Najbliższe zabudowy - dwie działki dalej.   
    • Nieprawda.  Pamiętam, ze kiedyś istniał zakaz wykonywania boazerii z drewna liściastego w obiektach użyteczności publicznej, ale było to dopuszczalne przy wkuciu listew mocujących w ścianę tak, aby deseczki boazeryjne leżały bezpośrednio na ścianie. (z iglastych zakaz był kategoryczny). Wtedy ogranicza się dostęp powietrza i rozprzestrzenianie się ognia jest utrudnione.  We wspomnianej sytuacji pewnie jest podobnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...