Skocz do zawartości

wykończenie drewnianych schodów panelami


Lucyfer

Recommended Posts

Witam. Planuję wykończyć schody panelami podłogowymi, które mam położone na całej górze. Prosił bymco poradę w jaki sposób to zrobić najlepiej, żeby wyglądało. Obijac całe schodki z kaŻdej strony tj.schodek, boki, krawędzie, listwy czy tylko schodek wykończyć listwą, a boki nie wiem pomalować na biało..?

Czym najlepiek przycinać panele żeby nie na robić uszczerbku, i wielu odpadów. Jakim klejem kleić, przybijac?

ZamieszczAm 3 zdjęcia jak to wygląda,jeden panelem ucialem żeby mieć jaki kolwiek pogląd.

 

Dzięki z góry za wskazówki!

IMG_20181201_093814.jpg

IMG_20181201_093818.jpg

IMG_20181201_093831.jpg

Link do komentarza

Skoro są to schody drewniane to panele można przykleić tylko czymś co zniesie dość duże ruchy podłoża, np. klejem poliuretanowym, silikonem sanitarnym. Łatwiej będzie jednak przykręcić je cienkimi wkrętami. Na przedniej krawędzi najlepiej dać listwę metalową, taką jak widać na zdjęciu przy podłodze. Na bocznych wystarczą drewniane ćwierćwałki.

Link do komentarza
49 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Ułożenie paneli  na schodach wymaga zamocowania listwy krawędziowej - np, metalowego kątownika, który nie tylko wykończy nosek

szczególnie jak zaczepi się o ten - niby nie wystający kątownik - i spadnie na nosek z tych schodów:zalamka:... można go naprawdę wykończyć :icon_rolleyes:

Link do komentarza

Brzeszczot o jak najmniejszych ząbkach. Zwróć uwagę na kierunek ząbków - spróbuj na kawałku panela- jeśli rwie laminat, to będziesz musiał trasować i ciąć po lewej/drugiej stronie panela.

Klej typu WIKOL. Musisz mocno zmatowić - grubym papierem ściernym - warstwę farby na schodach, odkurzyć i kleić.

 

Jeśli jeszcze nie kupiłeś całej ilości paneli, to proponuję zapoznanie się z panelami z PCV. Wydaje mi się, że przekrój panela jest prawie w kolorze panela i cięcie nożem przy listwie stalowej nie spowoduje efektu strzępienia powierzchni...

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
    • Można też sobie zrobić zakwas z buraków, podobno to najlepszy probiotyk. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Podobno lepiej uzupełniać bakterie jogurtem i kefirem niż tylko kiszonkami
    • Na razie obstawiałbym wilgoć. Bardzo prawdopodobne, że obecną tam w wyniku jakiegoś przecieku i zalania stropu. Na pierwszym zdjęciu wygląda to jak plama/zaciek sięgająca dalej od krawędzi ściany, w głąb pomieszczenia.  Żeby coś podpowiedzieć z sensem trzeba mieć informację o tym co jest po drugiej stronie tego stropu i ściany. Płaski dach, strych, to ściana zewnętrzna czy wewnętrzna? Czy jest tam izolacja cieplna i gdzie? Co do rozróżnienia wilgoć czy grzyb, to akurat szczególnie łatwo o zagrzybienie w miejscach zawilgoconych. 
    • Dzień dobry, Wybór między blachodachówką a panelami na rąbek stojący typu „click” często sprowadza się do kompromisu między czasem realizacji a efektem końcowym. Blachodachówka, szczególnie w wersji modułowej, daje się szybko zamontować, co wynika z jej wymiarów, łatwości transportu oraz prostoty w docinaniu i dopasowaniu do połaci. To rozwiązanie szczególnie chętnie wybierane przy inwestycjach, gdzie liczy się tempo prac i ograniczenie kosztów związanych z robocizną. Panele na rąbek wymagają więcej precyzji – zarówno w przygotowaniu podkonstrukcji, jak i w samym montażu. Montaż tych paneli zajmuje więcej czasu i wymaga większego doświadczenia ze strony wykonawcy, ale efekt wizualny oraz szczelność połączeń przewyższają rozwiązania klasyczne. To rozwiązanie często stosowane przy projektach nowoczesnych lub tam, gdzie dach jest mocno wyeksponowany. W praktyce o wyborze powinien decydować nie tylko wygląd, ale też stopień skomplikowania dachu, dostępność ekipy z doświadczeniem w danym systemie oraz oczekiwania inwestora co do trwałości i estetyki. Przy prostych połaciach obie opcje są funkcjonalne, ale przy bardziej wymagających geometrach panele na rąbek mogą wymagać więcej pracy na detalu. ___________________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510 https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...