Skocz do zawartości

Regulacja przepływomierzami w podłogówce


Georgo

Recommended Posts

Napisano

Witam,

już od 8 lat użytkuję swoją podłogówkę z mieszaczami TeCe i ciągle coś odkrywam... Właśnie dotarło do mnie, że nie mam wyregulowanych rotametrów. Nie mam też dokumentacji, jedynie zdjęcia z instalacji. Problem w tym, że w międzyczasie strasznie się zabrudziły i nie jestem w stanie ich odczytać. W dostępnych instrukcjach czytam o ustawach miedzy 1 a 3. I tu moje nieśmiałe pytania:

1. Czy wykręcając pierścień rotametru (do góry) zwiększam przepływ obwodu i tym samym skuteczność grzania tej pętli?

2. O ile orientacyjnie przekręcać celem obserwacji zmian?

3. Ustawianie zacząć od wszystkich przekręconych (w dół)?

 

Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi.

 

IMG_20181105_224022.jpg

Napisano

8 lat użytkujesz podłogówkę  i dopiero teraz zauważyłeś że nie masz wyregulowanych rotametrów? A po czym to poznałeś, że są nie wyregulowane?

Napisano

Niedogodności aż takich nie ma, ale potencjał jest i chciałbym wyczuć logikę. Dzwoniłem dziś do producenta i o dziwo nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. 3-dniowe testy sugerują raczej otwarcie pętli poprzez odkręcanie do góry.

Napisano

Więc nic nie kombinuj jak jest dobrze. Pamiętaj "dobre początkiem złego".

Napisano

Niestety mój model nie nadaje się do czyszczenia. Planuję zlecić wymianę na magnetyczne.

Co do pomiaru temperatury, to tu mam otwarty dół. Podzielony jest na 3 pętle sterowane 3 termostatami. Kilku już fachowców stwierdziło, że to nie ma sensu i lepiej spiąć pod jeden. Stąd też moje pytania o te rotametry. Nie mogę ich tak wyregulować aby cały dół nagrzewał się równomiernie. Widzę temperatury na tych 3 termostatach i mam równicę do 1 stopnia.

Napisano

Jeśli też masz TeCe to potwierdź mi proszę tylko jedno: czy kręcenie tymi pierścieniami to góry (tu na zdjęciu wykręcony na 1cm) powoduje zwiększenie przepływu pęti czy zmniejszenie? Resztę mam ogarniętą.

 

IMG_20181117_081538.jpg

Napisano (edytowany)

Kręcenie do góry zwiększa przepływ. Masz skalę i czerwony "daszek" w środku który pokazuje Ci przepływ w L/min. Jeśli nie były ruszane od dawna to pokręć kilka razy od góry do dołu, bo te wskaźniki lubią się przytrzasnąć 

IMG_20181117_112943.jpg

Edytowano przez nocturnus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Wielkie, wielkie dzięki ! ! ! Niby mi tak z moich testów wychodziło, ale pewności nie miałem a i samo TeCe dawało mi wymijające odpowiedzi. Problem z moimi to głównie zabrudzenie, przez które nic nie widzę. Za 2-3 tygodnie ma do mnie podejść fachowiec celem wymiany samych rotametrów na magnetyczne. Pobawię się jeszcze parę dni i jak się uda ustawić na wyczucie, to zostane z brudasami ;)

Edytowano przez Georgo
literówki (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...