Skocz do zawartości

Regulacja przepływomierzami w podłogówce


Georgo

Recommended Posts

Napisano

Witam,

już od 8 lat użytkuję swoją podłogówkę z mieszaczami TeCe i ciągle coś odkrywam... Właśnie dotarło do mnie, że nie mam wyregulowanych rotametrów. Nie mam też dokumentacji, jedynie zdjęcia z instalacji. Problem w tym, że w międzyczasie strasznie się zabrudziły i nie jestem w stanie ich odczytać. W dostępnych instrukcjach czytam o ustawach miedzy 1 a 3. I tu moje nieśmiałe pytania:

1. Czy wykręcając pierścień rotametru (do góry) zwiększam przepływ obwodu i tym samym skuteczność grzania tej pętli?

2. O ile orientacyjnie przekręcać celem obserwacji zmian?

3. Ustawianie zacząć od wszystkich przekręconych (w dół)?

 

Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi.

 

IMG_20181105_224022.jpg

Napisano

8 lat użytkujesz podłogówkę  i dopiero teraz zauważyłeś że nie masz wyregulowanych rotametrów? A po czym to poznałeś, że są nie wyregulowane?

Napisano

Niedogodności aż takich nie ma, ale potencjał jest i chciałbym wyczuć logikę. Dzwoniłem dziś do producenta i o dziwo nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. 3-dniowe testy sugerują raczej otwarcie pętli poprzez odkręcanie do góry.

Napisano

Więc nic nie kombinuj jak jest dobrze. Pamiętaj "dobre początkiem złego".

Napisano

Niestety mój model nie nadaje się do czyszczenia. Planuję zlecić wymianę na magnetyczne.

Co do pomiaru temperatury, to tu mam otwarty dół. Podzielony jest na 3 pętle sterowane 3 termostatami. Kilku już fachowców stwierdziło, że to nie ma sensu i lepiej spiąć pod jeden. Stąd też moje pytania o te rotametry. Nie mogę ich tak wyregulować aby cały dół nagrzewał się równomiernie. Widzę temperatury na tych 3 termostatach i mam równicę do 1 stopnia.

Napisano

Jeśli też masz TeCe to potwierdź mi proszę tylko jedno: czy kręcenie tymi pierścieniami to góry (tu na zdjęciu wykręcony na 1cm) powoduje zwiększenie przepływu pęti czy zmniejszenie? Resztę mam ogarniętą.

 

IMG_20181117_081538.jpg

Napisano (edytowany)

Kręcenie do góry zwiększa przepływ. Masz skalę i czerwony "daszek" w środku który pokazuje Ci przepływ w L/min. Jeśli nie były ruszane od dawna to pokręć kilka razy od góry do dołu, bo te wskaźniki lubią się przytrzasnąć 

IMG_20181117_112943.jpg

Edytowano przez nocturnus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Wielkie, wielkie dzięki ! ! ! Niby mi tak z moich testów wychodziło, ale pewności nie miałem a i samo TeCe dawało mi wymijające odpowiedzi. Problem z moimi to głównie zabrudzenie, przez które nic nie widzę. Za 2-3 tygodnie ma do mnie podejść fachowiec celem wymiany samych rotametrów na magnetyczne. Pobawię się jeszcze parę dni i jak się uda ustawić na wyczucie, to zostane z brudasami ;)

Edytowano przez Georgo
literówki (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam .Mam pytanie jak dokleić płytkę której już nie ma dłuższy czas do tarasu ,jak nie ma jak do czego jej dokleić .Na Zdjęciu to jest od kleju bo ta płytka na drewno jest przyklejona . https://zapodaj.net/plik-qmlTGjAND9
    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...