Skocz do zawartości

Sufit podwieszany na stelażu na krokwiach


Recommended Posts

Napisano

Witam

 

Mam pytanie odnośnie konstrukcji na stelaz dla sufitu podwieszanego na krokwiach

Posiadane krokwie są różnych rozmiarów, część z nich jest częściowo zaokrąglona co powoduje problem podczas montowania wieszaków dla profili

Pytanie brzmi, jak duży jest dopuszczalny margines błędu nie powodujący widocznych mankamentów po przykreceniu plyt gk

Czy jest to temat wymagający wielkiej precyzji czy też płyty ostatecznie zgubią drobne różnice

 

Pozdrawiam 

Maciek

Napisano

Raczej musi to być porzadnie wymierzone. Pojedyncze milimetry zgubisz, ale nie centymetry.

Do krokwi mocujesz grzybki, tak?

One sa różnych długości. Jakiej grubości wełnę dajesz na krokwie?

Napisano

Montuje grzybki, lecz z racji nie wielkiej przestrzeni zależy mi na mało znaczącym zmniejszeniu pomieszczenia. Do centymetrów daleko, występują uskoki pomiędzy nałożonymi profilami w okolicach 3-7mm. 

Wełna między krokwiami będzie mieć 15cm, na krokwiach 5cm. Grzybki są wystawione za krokwie w zależności od miejsca 5cm do 15mm. 

Pytanie więc brzmi czy skoki na profilach poprzecznych w wielkości do 7mm są bardzo widoczne, czy nie dociągnięcie płyty jest dobrym czy kary godnym pomysłem, czy po prostu tej wielkości margines błędu będzie mało widoczny?

 

 

Napisano

Ale co to jest to 7mm

To różnica na końcach profili?

Na jakim odcinku?

 

Płyty gipsowe nie sa z gumy.

Będą pękać.

Przecież można rozciągnąć sznurek miedzy skrajnymi grzybkami i tak dopasować pozostałe, żeby było równo

Napisano
2 godziny temu, mdm_miklesz napisał:

jak duży jest dopuszczalny margines błędu nie powodujący widocznych mankamentów po przykreceniu plyt gk

Czy jest to temat wymagający wielkiej precyzji czy też płyty ostatecznie zgubią drobne różnice

Płyty są równe prawie idealnie i nie są od gubienia różnic. Stelaż jest po to, by go wypoziomować praktycznie do milimetra. I tu nie ma miejsc na różnice. Oczywiście można założyć jakieś podkładki - ale to jest sprawa zupełnie awaryjna, wyjątkowa. Wg mnie płyta powinna przlegać ściśle do stelaża, a stelaż ma być perfekcyjnie równy.

Zresztą - jak już stelaż jest prawidłowo zamocowany - to mocowanie płyt jest czynnością wręcz przyjemną.

Napisano

7mm to różnica na końcach profili lecz nie występująca bezpośrednio po sobie, chodzi o to, że na kilku profilach powstaje różnica.
Pierwszy jest na wysokości X, kolejny na X-3mm, następny na X+1mm, kolejny na X, zastanawia mnie więc czy "fala" jaka może powstać jest bardzo widoczna.
Przeprowadzę próbę na płycie gipsowej i zobaczę efekt.
Dziękuję bardzo za informację.

Napisano
1 godzinę temu, mdm_miklesz napisał:

7mm to różnica na końcach profili lecz nie występująca bezpośrednio po sobie, chodzi o to, że na kilku profilach powstaje różnica.
Pierwszy jest na wysokości X, kolejny na X-3mm, następny na X+1mm, kolejny na X, zastanawia mnie więc czy "fala" jaka może powstać jest bardzo widoczna.
Przeprowadzę próbę na płycie gipsowej i zobaczę efekt.
Dziękuję bardzo za informację.

Niczego nie próbuj, jest źle i kwita. Trzeba wyrównać stelaż a nie utwierdzać się w dziadostwie. Kawałka sznurka nie masz, że o poziomicy nie wspomnę?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie bardzo, bo projekt chroni prawo autorskie i projektant musi się na to zgodzić. A skoro nie chce z wami gadać... Przyznam, ze gościa nie rozumiem, nigdy z lustrzanym odbiciem nie było problemów, kiedyś w projekcie wystarczyło tylko notatkę sporządzić dla PnB i urząd dawał zgodę na wykonanie  budynku w  lustrzanym odbiciu.    PS. Gdzie kupowaliście projekt?
    • Woda ma własny obieg zamknięty, więc trzeba wypuścić wodę z całego obiegu. Pod kotłem są pewnie zawory, ale nie ma sensu zostawiać tej resztki wody w kotle, więc wypuścić całą i po zamontowaniu grzejników napełnić cały obieg i tyle. Wcześniej można też wykonać operację czyszczenia obiegu przed wypuszczeniem wody, warto to zrobić raz na 10 lat, ale to daje efekt tylko przy grzaniu, więc jak teraz planujesz kiedy nie grzejesz w CO to niewiele to da. Potem oczywiście po dolaniu świeżej wody powinienem być wlany inhibitor. Oczywiście kocioł wyłączony całkowicie z zasilania. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Jest co wspominać 🙂     Czekamy, co orzeknie Colibeer 🙂
    • Nie masz możliwości odcięcia wody na każdym grzejniku, zatem musisz spuścić całą wodę z układu... Nie wiem jak rozdzielone masz obwody grzania CO i wody użytkowej, bo przecież musisz grzać ciepłą wodę, pomimo odcięcia obiegu grzejnikowego...   A tak nawiasem mówiąc - co to za budynek? I w jakim regionie kraju?   Nie znam tego typu podgrzewacza gazowego 
    • Witam wszystkich.  mam dość spory problem z projektem.    nie minęło jeszcze 30 dni od zakupu gdzie zorietowalismy sie ze kupiliśmy. Normalne ustawień zamiast lustrzanego    projektant rozpieczentowal wszystkie rysunki  i extra dom odmawia pomocy. I mówią ze musze sobie kupić nowy projekt za 6 tys w lustrzanym odbiciu (jasne…).    Czy mogę jakoś  wywrzeć presję na extra domu ( chroni mnie jakieś prawo konsumenta)     a może ktoś by mi mógł to przerobić?      za wszelką poradę dziękuję.    Mieszkamy na stałe w uk i nie ogarniam polskich przepisów            
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...