Pomocnik Napisano 2 października 2018 Udostępnij #1 Napisano 2 października 2018 Pytanie z formularza ze strony: https://budujemydom.pl/budowlane-abc/porady Ściana, warstwy od środka: beton komórkowy lub pustaki ceramiczne 24 cm, pustka powietrzna 5 cm, cegła silikatowa 12 cm, styropian 5 cm, siding pcw 1 cm. Pytanie: czy w pustkę powietrzną można wpompować granulat styropianu, nie stwarzając tym problemów w funkcjonowaniu ściany? Pytanie 2: czy w tej ścianie okna i drzwi można zamontować w warstwie nośnej tj betonie komórkowym / pustakach ceramicznych, a glify ocieplić styropianem? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 2 października 2018 Udostępnij #2 Napisano 2 października 2018 Glify należy ocieplić styropianem, tyle, ze będzie miał max 5 cm. Wracając do wypełnienia - jest kilka rodzajów materiałów termoizolacyjnych ale trzeba mieć kontrole nad ciągłością izolacji. Zawsze taka pustka wypełniona materiałem termoizolacyjnym to lepsze rozwiązanie niż powietrze. Lepszym ale droższym rozwiązaniem jest metoda ocieplenia BSO (ETICS) czyli "doklejenie" styropianu na zewnątrz w rozwiązaniu systemowym - czyli od A do Z od jednego producenta. Czy ściana jest już otynkowana na zewnątrz? Link do komentarza
Budujemy Dom - podstawa domu Napisano 2 października 2018 Udostępnij #3 Napisano 2 października 2018 Niestety, ale trzeba liczyć się z tym, że wypełnienie tak wąskiej szczeliny nie poprawi znacząco izolacyjności ściany. Link do komentarza
zenek Napisano 2 października 2018 Udostępnij #4 Napisano 2 października 2018 (edytowany) Ja ocieplam taką ścianę styropianem na zewnątrz - ale ze szczeliną wentylacyjną 5 cm lub 3 cm - takie akurat miałem w nadmiarze plyty styropianowe (nawiew na dole, wywiew u góry co ok metr otworami o śr. 5 cm (nawiewy z możliwością blokowania powietrza). Klejenie pianką. Ale to mój eksperyment - i na moją odpowiedzialność. W zimie na części budynku zdał egzamin. Ale to dopiero część eksperymentu. Po co szczelina wentylacjna? - żeby się para z wewnątrz nie skraplała na zewnątrz ściany zewnętrznej. Przeciwwskazania tej metody - przede wszystkim pracochłonność i koszt. Plus - szczelność i suchość. I możliwość zastosowania nawet tynku nieprzepuszczającego parę - chociaż i tak zastosuję ten przepuszczający i wodoodporny. Ale podkreślam - to eksperyment i robię go własnoręcznie 😉 Aha - pustki nie wypełniam - węgarki likwiduję i ocieplam, warkocze wymieniłem na piankę (między ościeżnicą a ocieżem), to samo z nadprożem i parapetem (tu grubo - 15 cm). Edytowano 2 października 2018 przez zenek (zobacz historię edycji) Link do komentarza
demo Napisano 2 października 2018 Udostępnij #5 Napisano 2 października 2018 3 godziny temu, zenek napisał: Po co szczelina wentylacjna? - żeby się para z wewnątrz nie skraplała na zewnątrz ściany zewnętrznej. A już komuś kto posiada taką szczelinę powietrzną, skraplała się ?. Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo ogólne Napisano 2 października 2018 Udostępnij #6 Napisano 2 października 2018 Zależy od punktu rosy, jak ktoś nie ma szczeliny i nie ma ocieplonego budynku to mu gdzieś wyjdzie w murze i cóż wtedy. Więcej grzać albo modlić się o nadejście wiosny Link do komentarza
Termo Organika Napisano 4 października 2018 Udostępnij #7 Napisano 4 października 2018 Dnia 2.10.2018 o 15:59, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał: Zależy od punktu rosy, jak ktoś nie ma szczeliny i nie ma ocieplonego budynku to mu gdzieś wyjdzie w murze i cóż wtedy. Więcej grzać albo modlić się o nadejście wiosny Z tym "punktem rosy" odnoszę wrażenie, że trochę jest jak z Yeti'm, podobno gdzieś jest... 😉. To złożone zjawisko fizyczne, na którego wystąpienie ma wpływ wiele czynników jak np. temperatura, ciśnienie pary wodnej, wilgotność, itd., ale jego pojawienie się wcale nie musi oznaczać fatalnych skutków zawilgocenia przegrody. Najważniejsza jest zdolność do odprowadzenia wilgoci w całym bilansie rocznym. Nie o definicji punktu rosy chciałem napisać, bo to można znaleźć w różnych źródłach, ale o obecnych trendach, które w sposób praktycznie maksymalny eliminują możliwość zawilgocenia przegrody. Jak powszechnie wiadomo wilgoć para wodna skrapla się przy "zderzeniu" strumienia z powierzchnią o niższej temperaturze i ten problem dość często występował w budynkach gdzie był ewidentny brak izolacji lub izolacja była zbyt cienka i o słabych parametrach. W obecnie stosowanych rozwiązaniach projektowych dotyczących ochrony cieplnej przegród budowlanych stosuje się izolację w postaci styropianu grafitowego np. Termo Organika TERMONIUM PLUS fasada, którego współczynnik przewodzenia ciepła lambda wynosi 0,031 W/mK, a 20 cm warstwa tego izolatora to prawie jak ściana o grubości blisko 1 metra wykonana z bloczków betonu komórkowego. Obecny standard projektowania praktycznie do zera eliminuje ryzyko wykroplenia wilgoci lub też ilość skroplonego kondensatu nie będzie miała żadnego znaczenia w funkcjonowaniu obiektu oraz jego użytkowników. Nie znaczy to jednak, że grubość styropianu powyżej 20 cm zwalnia projektującego z analizy pod względem ceiplno-wilgotnościowym, ze szczególnym uwzględnieniem węzłów konstrukcyjnych czyli tzw. mostków termicznych, które odgrywaj kluczową rolę w temacie ewentualnego wystąpienia punktu rosy. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się