Skocz do zawartości

Instalacja kotła kondensacyjnego.


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Cześć, jestem w trakcie projektowania domu. Dostałem ofertę od dewelopera na zakup i instalacje kotła Brötje BBS 20 E SSP (kocioł kondensacyjny, wersja z zasobnikiem warstwowym
135l, moc kotła 20kW) wraz z uruchomieniem. Cena zaproponowana przez firmę to 22 000 netto. Zastanawiam się czy jest to rozsądna cena, sam piec kosztuje ok 16k brutto czyli grubo poniżej kosztu zaproponowanego przez firmę.

       Trochę o moich potrzebach bo może to być istotne. Dom będzie budowanych w technologii ciężkich prefabrykatów drewnianych w okolicy Łodzi. Dom zaprojektowany dla 4 osób z poddaszem o powierzchni ok 135m, będzie w nim osobne pomieszczenie techniczne w którym chcemy zmieścić piec, rekuperator, odkurzacz centralny i pralkę. Piec do grzania wody i ogrzewania za pomocą podłogówki.

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam

Daniel

 

opis kotłowni z kotłem gazowym.pdf

Edytowano przez ŚlepyMaks (zobacz historię edycji)
Napisano

Zrobiłem jak zasugerowałeś. Instalator powiedział, że sam sprzęt jest bardzo dobry, ale z instalacją wyszło by dużo mniej. Pozatym powiedział, że w niższej cenie można kupić porównywalny sprzęt innej marki.

Napisano
14 godzin temu, ŚlepyMaks napisał:

Zrobiłem jak zasugerowałeś. Instalator powiedział, że sam sprzęt jest bardzo dobry, ale z instalacją wyszło by dużo mniej. Pozatym powiedział, że w niższej cenie można kupić porównywalny sprzęt innej marki.

Tak z mojego podwórka - dostałem kosztorys na Viessmana Vitodens 100 19 kW jednofunkcyjny + zamknięcie instalacji + wpuszczenie komina z kwasówki + sterowanie do kotła + usunięcie kotła węglowego (tu kilka stówek doszło) + uruchomienie nowego itd. itp. 14 tysięcy. Robocizny w tym było faktycznie za kilka tysięcy PLN. Dokładnie nie zliczyłem kosztów usług.

Dodam, że robiłem rozpoznanie zanim zdecydowałem się na Viessmana i dam głowę na pień, że za max 6.5 tysiąca brutto masz kocioł dwufunkcyjny wiszący kondensacyjny 24-26 kW znanych marek. Nawet w promocjach masz kotły z zasobnikami do 8 tysięcy brutto. Tyle, że kupujesz to z montażem czyli 8% VAT.

Paradoksalnie - kotły o mniejszej mocy - może z racji bardziej precyzyjnej modulacji palnika  - były droższe o tych mocniejszych urządzeń. To takie moje gdybanie.

 

Są też kotły jednofunkcyjne o max mocy 15 kW ale do przygotowania wody cwu te 19 kW pewno to minimum. Tu kocioł musi szybko podgrzać te 100 litrów do temperatury 40 stopni.

 

Także 16 tysięcy za kocioł - są takie ceny na rynku ale są też opcje, o których wspomniałem.

 

 

Napisano

Brat ma dom o tym samym metrażu. Dom budowany w technologii tradycyjnej, ogrzewanie podłogowe na całości budynku, trzy dorosłe osoby. Ma zamontowany kocioł Junkersa Cerapur Modul o mocy 14,2 kW ze zintegrowanym zasobnikiem ładowanym warstwowo o pojemności 100 l . Obliczeniowe zapotrzebowanie budynku na ciepło około 6,5 kW. Kocioł spokojnie daje radę by ogrzać budynek i dostarczyć cwu. Ten kocioł dostaniesz obecnie w cenie poniżej 10 tysięcy.

Napisano
46 minut temu, janusz13 napisał:

Brat ma dom o tym samym metrażu. Dom budowany w technologii tradycyjnej, ogrzewanie podłogowe na całości budynku, trzy dorosłe osoby. Ma zamontowany kocioł Junkersa Cerapur Modul o mocy 14,2 kW ze zintegrowanym zasobnikiem ładowanym warstwowo o pojemności 100 l . Obliczeniowe zapotrzebowanie budynku na ciepło około 6,5 kW. Kocioł spokojnie daje radę by ogrzać budynek i dostarczyć cwu. Ten kocioł dostaniesz obecnie w cenie poniżej 10 tysięcy.

Dokładnie, a to jedno z droższych urządzeń, którego zakup analizowałem. Przy tak niskim zapotrzebowaniu na ciepło zawężamy pole poszukiwań. Trzeba też mieć na uwadze, że nowoczesne kotły mają bardzo dobrą modulację palników 1:8 a nawet widziałem w jednym urządzeniu specyfikację 1:10 (chyba jeden nowy kocioł od Ariston). Skutkuje to tym, że kocioł może grzać nawet na 1:10 gwizdka (mocy max).

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Są też kotły jednofunkcyjne o max mocy 15 kW ale do przygotowania wody cwu te 19 kW pewno to minimum. Tu kocioł musi szybko podgrzać te 100 litrów do temperatury 40 stopni.

 

nie zgodzę się co do tej minimalnej mocy, mniejsza moc w zupełności wystarczy. Tak jak napisał wyżej janusz13

Kocioł, który będzie pasować, można chyba bez problemu dostać za sporo taniej niż te wspomniane 10tys.

Napisano
26 minut temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OK  - powiedzmy, że te 14-15 kW wystarczy na CWU ale skoro w zimie trzeba non-stop zapewnić 5-6 kW na centralne ogrzewanie, to przy zapotrzebowaniu na cwu na napełnienie wanny + ewentualne mycie naczyń te 14-15 KW pewno starczy "na styk".

Obliczeniowe zapotrzebowanie budynku na ciepło liczy się dla temp. zewnętrznej od -16 do -24 stopni, w zależności od strefy klimatycznej w której znajduje się dom. 

A to oznacza, że taka moc (obliczeniowa) może być przydatna tylko przez kilka dni w roku.

 

Ps. Tak na marginesie. 

Cudze chwalicie, swego nie znacie - luknijcie: https://www.termet.com.pl/upload/upload/cennik/TERMET cennik marzec 2018.pdf

Napisano (edytowany)

bajbaga - między innymi to właśnie miałem na myśli.

1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OK  - powiedzmy, że te 14-15 kW wystarczy na CWU ale skoro w zimie trzeba non-stop zapewnić 5-6 kW na centralne ogrzewanie, to przy zapotrzebowaniu na cwu na napełnienie wanny + ewentualne mycie naczyń te 14-15 KW pewno starczy "na styk".

 

Nie polemizuję, nie użytkuję ale mam pewne obawy.

proszę nie zapominać, że jest coś takiego jak priorytet CWU ;)

zakładając, że ten nowy dom będzie miał WG, to dla 3 strefy klimatycznej będzie potrzebować około 7-8kw na CO (zakładam, że będzie minimalistycznie zrobiony, jeśli chodzi o izolację) - a pewnie mniej, bo to mały dom. (aha, te 7-8kw to przez te kilka dni w roku!)

Na CWU jedna ze szkół doboru mówi, żeby przyjmować   0,25kw/1 osobę....więc mocy jest aż nadto, nawet jeśli rodzina będzie ciut większa....

Edytowano przez aaaa (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OK  - powiedzmy, że te 14-15 kW wystarczy na CWU ale skoro w zimie trzeba non-stop zapewnić 5-6 kW na centralne ogrzewanie, to przy zapotrzebowaniu na cwu na napełnienie wanny + ewentualne mycie naczyń te 14-15 KW pewno starczy "na styk".

 

Nie polemizuję, nie użytkuję ale mam pewne obawy.

No właśnie nie użytkujesz. Wiedz że wspomniałem o kotle z zasobnikiem cwu ładowanym warstwowo. Przygotowanie wody w takim zasobniku odbywa się inaczej niż w tym tradycyjnym z wężownicą i w  tym w/w kotle  przy jego 14,2 kW mocy jest w stanie podać ponad 20 litrów ciepłej wody na minutę tak że napełnienie wanny wodą do kąpieli zajmnie Tobie max 10 minut.

 

Napisano

OK, przyjąłem do wiadomości, że najważniejsza jest tu budowa zasobnika. Teraz już nie mam obaw a informacja bardzo istotna dla Wszystkich.

Dnia 10.09.2018 o 12:15, bajbaga napisał:

Obliczeniowe zapotrzebowanie budynku na ciepło liczy się dla temp. zewnętrznej od -16 do -24 stopni, w zależności od strefy klimatycznej w której znajduje się dom. 

A to oznacza, że taka moc (obliczeniowa) może być przydatna tylko przez kilka dni w roku.

 

Ps. Tak na marginesie. 

Cudze chwalicie, swego nie znacie - luknijcie: https://www.termet.com.pl/upload/upload/cennik/TERMET cennik marzec 2018.pdf

Tak na marginesie - znamy znamy :) Miałem kiedyś piecyk na gaz. Działał długo  - to fakt - aż przestał. Miał prawo.

Wracając do cennika i ceny samego kotła jednofunkcyjnego

EcoCondens -20 Silver za 6531,30 brutto - powiem szczerze - mogę chwalić swoje a nie cudze, ale Viessmann wyszedł mi o tysiąc taniej :)

  • 2 miesiące temu...
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Dnia 10.09.2018 o 12:15, bajbaga napisał:

Obliczeniowe zapotrzebowanie budynku na ciepło liczy się dla temp. zewnętrznej od -16 do -24 stopni, w zależności od strefy klimatycznej w której znajduje się dom. 

A to oznacza, że taka moc (obliczeniowa) może być przydatna tylko przez kilka dni w roku.

 

Ps. Tak na marginesie. 

Cudze chwalicie, swego nie znacie - luknijcie: https://www.termet.com.pl/upload/upload/cennik/TERMET cennik marzec 2018.pdf

Korzystając z okazji chwalenia przysłowiowego "SWEGO", zachęcam do zapoznania się z materiałem filmowym, w którym mowa o nowoczesnych kotłach kondensacyjnychmarki TERMET. Kotły te można kupić w sieci hurtowni ONNINEN

 

Napisano

A ja może skorzystać z okazji i zaproponuję krótki poradnik o kotłach kondensacyjnych. 

- Co kryje się za określeniem „kondensacyjny”?
- Dlaczego są przyjazne środowisku?
- Dlaczego są całkowicie bezpieczne w eksploatacji?
- Kotły kondensacyjne z myślą o przyszłości - co to znaczy?
- Dlaczego są wygodne w eksploatacji?

Zapraszam po materiał ekspercki! TUTAJ
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...