Skocz do zawartości

Niskie koszty ogrzewania najlepszą rekomendacją pompy ciepła


Recommended Posts

Witajcie, 

Na temat pomp ciepła możemy usłyszeć różne opinie. Jedne pochlebne, inne mniej. Najlepszą rekomendacją tych urządzeń grzewczych są niskie koszty eksploatacyjne, jakie generują. Warto jednak pamiętać, że koszty ogrzewania pompą ciepła nie będą zadowalające, jeśli nie zapewnimy jej odpowiednich warunków pracy.
Zanim zapytamy, czy warto zainstalować pompę ciepła, powinniśmy najpierw odpowiedzieć sobie na pytanie czy dom, który ma ogrzewać będzie odpowiednio przygotowany na jej montaż. Co to oznacza?

Zapraszam na blog Viessmann po szczegóły: TUTAJ
Pozdrawiam!

Link do komentarza

Ja zwróciłem uwagę na rekuperację, inne kwestie są dla mnie oczywiste.

  • postawić na dobre jakościowo materiały i rozwiązania technologiczne, które pozwolą zredukować zapotrzebowanie na ciepło budynku.
  • wykonać solidną izolację termiczną domu, używając w tym celu materiałów o niskim współczynniku λ.
  • zastosować rozwiązania eliminujące mostki termiczne, czyli miejsce zwiększonych strat energii z budynku;
  • zainwestować w ciepłe okna i drzwi, czyli charakteryzujące się niskim współczynnikiem przenikania ciepła U
  • postawić na ogrzewanie podłogowe, które najefektywniej współpracuje z pompą ciepła
  • wykonać wentylację z odzyskiem ciepła

W jednym z linków podanym przez Forumowicza bajbaga

http://ghs-polska.pl/odczyty/app/

był monitoring pomp ciepła pracujących w różnych instalacjach. W jednym z przykładów (wybieramy miejscowość Orzesze na liście pod wskazanym wyżej linkiem) pompa ciepła pracowała w "kooperacji" z systemem wentylacji z odzyskiem ciepła.

 

Ps. nie rozumiem tylko dlaczego na monitoringu temperatura zasilania CO w tej wskazanej instalacji jest niższa od temperatury CWU

 

Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy wyjazd pod namiot osoby z entomofobią może się udać? Odpowiedź: musi się udać, gdyż namiot już zakupiony, a termin urlopu zaklepany. Przeszkodą jest tylko lęk przed owadami Wnętrze namiotu przed komarami zabezpieczy mi urządzenie zwane elektrofumigatorem turystycznym. Niewielkie, z wbudowanym wiatraczkiem i paskowym wkładem, nasączonym środkiem odstraszającym komary. Działa na baterie, co jest cennym rozwiązaniem na polu namiotowym z utrudnionym dostępem do prądu w gniazdku. Mam nadzieję, że da radę.   Ale co z owadami, dostającymi się do namiotu po ziemi? Mrówki, kleszcze ... i inne pełzające potwory. Wymyśliłam, że kupię granulat na mrówki i rozsypię w trawie dookoła namiotu, tworząc zaporę przed wszystkim, co pełza. Powstaje pytanie - czy to się sprawdzi, i co najważniejsze - czy to jest bezpieczne? Czy nie zatruję się?   Może ktoś podzieli się sprawdzonymi sposobami na owady na biwaku?  
    • Tyle, że taką perforację (potrzebną przecież), bardzo lubią osy na przykład.  kilka lat temu musiałem czekać na zimę, żeby dostać się do lampy umieszczonej zbyt blisko takich dziurek.
    • Można również zastosować podbitkę z blachy trapezowej TP-7P z perforacją, która może być wykonana na dowolny wymiar. Więcej informacji na naszej stronie internetowej:  https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/podbitka/podbitka-z-blachy-trapezowej-tp-7p-z-perforacja/  
    • Przede wszystkim obróbka blacharska jest ewidentnie źle zrobiona, Chodzi o ten pas blachy nad rynną. On powinien kierować wodę do rynny, a chociażby na drugim zdjęciu widać, że woda spływa po nim na bok i dalej po ścianie . Bardzo możliwe, że akurat na tamtym rogu najlepszym wyjściem byłoby dodanie narożnika do rynny i przynajmniej jej kawałka na tej ścianie.  Na pozostałych zdjęciach widać zaś nawet zacieki na ścianie, na której jest rynna. Czyli ewidentnie pas nadrynnowy i rynna nie spełniają swojej roli. Ale patrząc na zdjęcia 3 i 4 nie ma się co temu dziwić. Czy tam krawędź obróbki rzeczywiście jest powyżej poziomu tarasu? Powinna być wpuszczona niżej, tak aby woda spływała po powierzchni tarasu, następnie na obróbkę i z niej do rynny.  Przecież tu nie ma żadnej skomplikowanej techniki. Warto wziąć  parę wiader wody i po prostu wylać je na taras przy krawędzi w tych krytycznych miejscach. Wtedy będzie bardzo dobrze widać którędy spływa woda i gdzie trafia w inne miejsca niż powinna. Dobrym przykładem jest ten kawałek obróbki ze zdjęcia 2. Przecież przy takim jej ukształtowaniu i braku rynny poniżej woda po prostu musi spłynąć z tej blachy na elewację. 
    • W przypadku drewna odległość pomiędzy punktami mocowania może być duża. To akurat istotna zaleta tego materiału. Podbitka z PVC jest natomiast dość wiotka i nie można przekraczać zalecanych odległości. W sytuacji, gdy ma to być podbitka pod całą wiatą prawdopodobnie trzeba będzie najpierw zrobić ruszt nośny z desek (w odstępach np. 0,5 m) i dopiero do niego mocować panele PVC. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...