Skocz do zawartości

Działka siedliskowa wybór i wymogi prawne.


Lobes

Recommended Posts

Witam,


Chciałbym się Was poradzić w sprawie działki siedliskowej. Mam do wyboru 1 z 5 działek widocznych na załączonym obrazie. Opisałem każda z działek tj. wielkość klasa użytkowa.

Mam pytania kilka pytań z wziązku z tym:

1. Czy w myśl przepisów z 2016 roku o ochronie gruntów jako osoba nie będąca rolnikiem w ogólw mogę kupić taką działke? 
2. Która i dlaczego wybralibyście działke.
3. Jeśli działki nie maja WZ'tki to w myśl przepisów jako pierwszy powinien starać sie o warunki zabudowy wlasciciel ostatniej działki za numerem 5? ( z racji tego że przy drodze w lini prostej jest zabudowanie?)
4. Na co jeszcze z punktu widzenia prawa powinienem zwrócić uwage przy zakupie staraniu sie o WZ.

Na chwile obecną rozważamy działkę 1 lub 2.

Działka siedliskowa.jpg

Link do komentarza
Gość mhtyl
1 godzinę temu, Lobes napisał:

1. Czy w myśl przepisów z 2016 roku o ochronie gruntów jako osoba nie będąca rolnikiem w ogólw mogę kupić taką działke?

Nie możesz kupić działki siedliskowej nie będąc rolnikiem. 

Link do komentarza

Teoretycznie - nabycie nieruchomości rolnej przez inne podmioty niż rolnicy może nastąpić za zgodą dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, wyrażoną w drodze decyzji administracyjnej.

 

Ale tak czy siak i póki co,  WZiZT wydane zostaną (jeśli zostanie wydane) na zabudowę zagrodową czyli dla rolnika ustawowego.

 

Przeto - bez WZiZT (na konkretną działkę) ta ziemia ma tylko rolniczą wartość, bo jest bez prawa do zabudowy.

 

Link do komentarza
9 godzin temu, bajbaga napisał:

Teoretycznie - nabycie nieruchomości rolnej przez inne podmioty niż rolnicy może nastąpić za zgodą dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, wyrażoną w drodze decyzji administracyjnej.

 

Ale tak czy siak i póki co,  WZiZT wydane zostaną (jeśli zostanie wydane) na zabudowę zagrodową czyli dla rolnika ustawowego.

 

Przeto - bez WZiZT (na konkretną działkę) ta ziemia ma tylko rolniczą wartość, bo jest bez prawa do zabudowy.

 

Dzięki za pomoc własnie dzis podobna informacje uzyskałem w biurze nieruchomości , znalazłem w innej lokalizacji działkę rolna-budowlana z tym że ta działka ma wydane WZiZT , pozostaje tylko kwestia wystosowania pisma do Dyrektora Generalnego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Jednym z warunków jest założenie gospodarstwa rodzinnego do 10 lat od zakupu i zakaz sprzedaż w tymże czasie.

Jak rozumiem to właściciel działki składa podanie o zgodę?

Edytowano przez Lobes (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A po co, skoro materiały ścian nie mają nawet zbliżonych współczynników? Nie masz gdzie wyrzucać kasy? W ogóle, to o ile administracja nie dofinansowuje wymiany, to radziłbym nakręcenie się wokół okien używanych, dwuszybowych. One i tak będą lepsze od reszty dróg ucieczki ciepła. Firma Kacprzak na alledrogo ma do wyboru i koloru.
    • Muszę wymienić okna w mieszkaniu mamy - 3 szt. w tym jedno balkonowe (podwójne). Jakie sensowne okna wybrać? Nie za miliony monet, bo emerytura wiadomo jaka...  Wiem, że teraz są okna trzyszybowe - czy jest sens w to wchodzić? Na co zwrócić uwagę przy wyborze? O ilościach komór jeszcze pamiętam z czasów mojej budowy, i o współczynniku przenikania ciepła też. Czy coś istotnego się jeszcze urodziło przez te 20 lat? ;-) Blok z lat 60-tych, z cegły, mieszkanie na 2 piętrze, więc żadne tam antywłamaniowe nie są mi potrzebne.
    • To komin systemowy (prefabrykowany)? Bo na taki wygląda. Co to za płyta/okładzina na nim? Zakładam, że w tym kominie jest jakiś przewód dymowy albo spalinowy?  Tu trzeba uwzględnić dwa wymogi. Pierwszy pochodzi z rozporządzenia w sprawie warunków technicznych (WT): "§ 256. 4. Piec z kamienia, cegły, kafli i podobnych materiałów niepalnych oraz przewody spalinowe i dymowe powinny być oddalone od łatwo zapalnych, nieosłoniętych części konstrukcyjnych budynku co najmniej 0,3 m, a od osłoniętych okładziną z tynku o grubości 25 mm na siatce albo równorzędną okładziną - co najmniej 0,15 m."   Co ważne, tę odległość liczymy od ściany wewnętrznej kanału. Tak więc grubość ścian komina wlicz się w tę odległość. To jest wymóg nadrzędny, wynikający z polskiego prawa. Na pierwszy rzut oka nie będzie go łatwo spełnić w tym przypadku.  Ponadto mamy jeszcze instrukcje producentów kominów. Jednak nawet na etykiecie takiego komina umieszczona jest informacja o minimalnej wymaganej odległości od elementów palnych. O tym jak odczytać takie oznaczenie kodowe pisałem choćby tutaj: https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/a/11088-oznaczanie-kominow   Ale przypominam, że tu pierwszeństwo mają wymogi z WT.
    • Podsumujmy co wiemy: - ściana ma 15 cm wraz z tynkiem, czyli to najprawdopodobniej cegła 12 cm; - na przynajmniej 3 z 4 kondygnacji coś jest mniej więcej w tym samym miejscu;  - na najniższej z nich, w garażu, jest belka wzmacniająca (podciąg?); - wyżej, na kolejnym poziomie, także jest ściana.  Moim zdaniem wyburzanie tej ściany jest ryzykowne. Grubość wprawdzie wskazywałaby na ścianę działową, jednak to nie wszystko. Poza wszystkim innym te ściany mogą usztywniać poprzecznie konstrukcję budynku. Ale co najważniejsze w praktyce budowano i tak, że strop kolejnej kondygnacji i ściana działowa na nim, obciążał taką niby działową ścianę poniżej. Na taki układ wskazuje też obecność wzmocnienia stropu w garażu. No bo po co byłoby je robić, gdyby jednak nie zakładano, że na tej linii strop będzie jednak szczególnie obciążony i zagrożony nadmiernym ugięciem? Teoretycznie mogło być i tak, że ktoś to zrobił na zapas, w ramach nadmiernej gorliwości i asekuranctwa, jednak nie wydaje mi się to zbyt prawdopodobne. Zaś jak jest nie dowiemy się bez bardzo szczegółowych badań.  Bardzo prawdopodobne, że ta ściana biegnie równolegle do elementów nośnych stropu (belek). W związku z tym wzmocnienie w garażu wykonano żeby zrekompensować to dodatkowe obciążenie ścianami na wyższych kondygnacjach. Przy czym każda ściana przekazuje obciążenia na tę położoną na niższej kondygnacji. Usunięcie jednej z nich może zadziałać jak wycięcie środka słupa.    
    • U góry to sie wpychało beton, kiedy szpara była zbyt mała, aby zakrywać ją kawałkami cegły. Pomyśl jak by można było sprawdzić w którą stronę są układane płyty stropowe. Czy nad tą działówką nie ma w stropie jakiejś szczeliny. jeśli jest ciągła płyta, to ja bym tę ściankę rozbierał, bez względu na inne okoliczności. A może śą na stropie jakieś mikropęknięcia pomiędzy płytami? W którą stronę? Spróbuj to sprawdzić pod dobre oświetlenie, chociażby latarką albo halogenem.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...