Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam,

tworzymy z mężem mieszkanie na poddaszu, obecnie jest tu strasznie gorąco w upały. Na dachu położona jest blacha ale według fachowców odpowiednio zabezpieczona aby nie przepuszczać ciepła. Jakie obecnie stosuje się rozwiązania, klimatyzację na takiej powierzchni? Co możecie polecić aby ochłodzić ten metraż? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, najlepszym rozwiązaniem jest izolacja termiczna z wełny mineralnej - izoluje latem i zimą. Sam mieszkam w mieszkaniu z poddaszem i zauważyłem, że deweloper chyba zaoszczędził albo wełna z z jakiejś przyczyny nie spełnia swojej pierwotnej roli (12 lat od oddania budynku).

Działanie, które nie obejmuje prawidłowego ocieplenia poddasza to w tym przypadku szybka wymiana powietrza z zapewnieniem źródła zimnego powietrza - piwnica, GWC etc. Ja bym postawił na wydajną wentylację wymuszoną lub rekuperację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

ja może dzisiaj może nietypowo, ale wypowiem się w temacie klimatyzacji a w zasadzie klimatyzatora, który nie tylko chłodzi, ale tak jak w temacie wątku - również grzeje - polecam Vitoclima 200-S. 

Decydując się na montaż klimatyzatora warto rozważyć zakup urządzenia, które nie tylko będzie schładzać powietrze latem, ale również je ogrzewać zimą. Klimatyzator z funkcją grzania sprawdzi się m.in. w okresach przejściowych, np. wczesną jesienią lub wiosną, gdy chcemy podnieść temperaturę we wnętrzu, ale nie opłaca się jeszcze uruchamiać całego systemu grzewczego w budynku. Klimatyzator Vitoclima 200-S wyposażony jest dodatkowo w specjalną funkcję, która umożliwia utrzymywania dodatniej temperatury we wnętrzu (+8ºC). Funkcja też jest przydatna zimą np. podczas dłuższej nieobecności domowników, ponieważ zapobiega wychłodzeniu budynku i chroni go przed zamarzaniem.

Chcesz wiedzieć więcej - zapraszam po szczegóły: TUTAJ

Co Wy na to? 

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • zacytowałem z muraora, ale oni sami nie wiedząco piszą, więc następny frag: "Przekonali się o tym Amerykanie, gdy okazało się, że aż 95% drewnianych domów, ocieplonych styropianem przyklejonym bezpośrednio do ścian, miało płyty poszycia silnie zawilgocone, a niekiedy nawet spleśniałe (szczególnie wokół okien i drzwi). Poprawny sposób docieplania domów szkieletowych styropianem polega na zastosowaniu takich rozwiązań, by między wiatroizolacją a warstwą styropianu pozostała trwała szczelina powietrzna, umożliwiająca odpływ skraplającej się pary wodnej oraz wody."   Tu też możesz poczytać  http://www.budujzdrewna.pl/forum/viewtopic.php?t=6393
    • https://www.muratorplus.pl/technika/izolacje/ocieplanie-styropianem-domy-szkieletowe-aa-vvGk-vb5x-5CiL.html   "Docieplając ściany styropianem, na który będzie nałożony tynk cienkowarstwowy, trzeba: bardzo starannie zaprojektować i wykonać obróbki wokół okien i drzwi - nie mogą pozostać nieszczelności, którymi woda mogłaby się dostawać pod warstwę styropianu; koniecznie zastosować wiatroizolację chroniącą budynek przed napływem wilgoci z zewnątrz (dla przypomnienia - wiatroizolacja to folia, która nie przepuszcza wody w postaci płynu, ale przepuszcza parę wodną w stronę od poszycia na zewnątrz). Izolacji tej nie wolno mylić z paroizolacją, która ma za zadanie powstrzymać przedostawanie się pary wodnej z wnętrza budynku do ściany; wykonać pomiędzy styropianem i poszyciem (pokrytym wiatroizolacją) szczeliny wentylacyjne, umożliwiające odparowanie wody, jaka mogłaby się ewentualnie znaleźć między tymi warstwami."   Resztę sobie znajdźcie w necie, bo tu już kilka razy to pisałem - i nie chce mi się jeszcze raz 
    • Jeżeli działka w planie zagospodarowania przestrzennego przeznaczona jest pod budownictwo mieszkaniowe jednorodzinne nie trzeba nic odralniać. Zapis grunt rolny widnieje zawsze jeśli działka nie jest zabudowana. Po wybudowaniu domu geodeta robiąc inwentaryzację powykonawczą naniesie budynek na mapę i zmieni oznaczenie w ewidencji albo na B zabudowę albo BR zabudowe na roli.    W zależności jaka jest klasa ziemi konieczne będzie przed uzyskaniem pozwolenia na budowę wyłączenie gruntów spod produkcji rolnej. Dotyczy to klas chronionych I, II i III pochodzeniami mineralnego oraz wszystkich klas gleb pochodzenia organicznego. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...