Skocz do zawartości

Smród z Kanalizacji Pomocy


Recommended Posts

Witam serdecznie mam następujący problem
Dotychczas korzystałem z przydomowej oczyszczalni Ścieków z uwagi na podmokły teren nie zdawała ona egzaminu więc postanowiłem podłączyć się do ogólnej kanalizacji . Panowie przyjechali wkopali studzienkę i przepompownie ciśnieniową od tego czasu ogarnął nas smród , śmierdzi z brodzika w łazience , dodam że przed przełączeniem z oczyszczalni na normalną kanalizację nigdy nie śmierdziało , sprawdziłem na dachu jest wywiewka co może być przyczyną smrodu dzwoniłem do zakładu gospodarki komunalnej który podłanczał nas do kanalizacji i Pan powiedział że przyczyn należy szukać w domu 
Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Link do komentarza

Brodzik ma zapewne najpłytszy/najmnjiej pojemny syfon i podczas wypompowywania zawartości studzienki następuje wyssanie zawartości syfonu i otwiera się rura spustowa wprost do studzienki i śmierdzi... kończy się rola syfonu jako zamknięcia hydraulicznego... potrzebny jest dodatkowy, gdzieś w jak najmniejszej odległości - napowietrznik.

Link do komentarza
Dnia 31.05.2018 o 00:48, jackpot27 napisał:

 sprawdziłem na dachu jest wywiewka

Tylko czy ta wywiewka jest drożna - cokolwiek oznacza słowo wywiewka.
Piony kanalizacyjne powinny mieć wyprowadzenie nad dach aby w przypadku spuszczania wody itd nie zasysało podciśnienie wody z syfonów tylko czerpało powietrze z zewnątrz budynku. Zacznij od tego.
Ewentualnie nalezy założyć na piony napowietrzacze.

Link do komentarza

Proponuję sprawdzić jeszcze sam syfon i jego okolice. nalać wody do odpływu z brodzika (żeby syfon był wypełniony) i przez parę godzin nie spuszczać gdzie indziej wody do kanalizacji, zaś łazienkę wywietrzyć. Zapach z kanalizacji nie powinien być wyczuwalny. Jeżeli nadal będzie śmierdziało przy wypełnionym syfonie to znak, że gdzieś jest nieszczelność. Najpewniej na połączeniach rur.

Jeżeli ukształtowanie odpływu z brodzika pozwala na zamknięcie go szczelnym korkiem, warto to zrobić jako następny etap sprawdzania. jeżeli zapach nie zniknie będziemy mieć pewność, że nieszczelność jest gdzieś indziej.

Link do komentarza

Możemy sobie darować odpowiedzi w tym temacie;

 

jackpot27

Posty 1

Dołączył czwartek o 00:47

Ostatnio czwartek o 21:09

 

przeczytał jeden post (MÓJ :yahoo:)  i wszystko mu się wyjaśniło - więcej nie zaglądał... :bezradny:

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...