Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam,

czym ocieplić zewnętrznie ścianę domu drewnianego szkieletowego, 70 lat, ocieplonego trzciną ? z zewnątrz jest tynk ,wapienny chyba, ale dom lubi "pleśnieć" więc nie wiem czy styropian się tu nada... 

byłabym wdzieczna za radę.

pozdr

DSC00969.jpg

uszkodzona ściana po rozbiórce tarasu ,widoczne legary parte.jpg

Napisano

1. Najpierw sprawdzić izolację poziomą - bo musi być sprawna - a wygląda to podejrzanie, a ocieplenie dodatkowo utrudni jakiekolwiek prace w tym obszarze.

2. Sprawdzić jakość tynku istniejacego zewnętrznego i konstrukcji (bo widzę zgnite, zmurszałe drewno) - czy nadaje się na klejenie, mocowanie jakiegokolwiek ocieplenia. 

4. Pewnie będą się tu śmiać - ale jedyne co bym proponował - to ocieplenie ze szczeliną wentylacyjną między istniejącym licem zewnętrznym ściany, a izolacją termiczną.

 

Napisano

izolacja pozioma.. czyli od legarów parteru ? 

niestety to co na zdjęciach widać to efekt dewastacji współwłaściciela...rozebrał bez pozwolenia mój taras niszcząc przy tym ścianę... zabezpieczyłam tymczasowo pianką, bo on nie kwapi się do naprawy.Jak się ociepli z pogodą, to będę chciała tą ścianę zrobić, stąd wcześniej się rozglądam za poradą, bo tej "technologii budowy"już chyba nie ma :) 

Napisano
13 godzin temu, maxima12 napisał:

izolacja pozioma.. czyli od legarów parteru ? 

Czyli między murem zewnętrznym a jego fundamentem - bo chcesz ocieplić mur - prawda? Jeśli go ocieplisz - jeszcze bardziej zmniejszysz jego możliwości wysychania w razie podciągania wilgoci z podłoża. Teraz może oddawać tą wilgoć na zewnątrz - a więc mniej gnić ( bo tak czy inaczej się dewastuje, jeśli wilgoć tam podchodzi). 

Więc ta izolacja pozioma jest niezbędna - sprawna. 

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowna Pani,
najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie fachowca, który na miejscu dokona oględzin oraz zaproponuje optymalne rozwiązanie. Najpewniej będzie istniała konieczność wykonania kompleksowego remontu, a dopiero później ocieplenia. Do ocieplenia domów o konstrukcji drewnianej najczęściej używa się nie styropianu, a wełny mineralnej. Do tego należy zastosować system, który sprawi, że fasada będzie odporna na niekorzystne warunki atmosferyczne, np. Foveo-Tech W3 z tynkiem silikonowym TN30.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik Foveo Tech

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dzięki wielkie za ta rozpiskę co gdzie idzie, dam znać jak poszło
    • W puszkach B i C zamontujesz wyłączniki schodowe. Mają one 1 styk wspólny i 2 styki przełączalne. I w puszce B tę żyłę fazową idącą od puszki A podłączysz do styku wspólnego wyłącznika. Natomiast do styków przełączalnych podłączasz dwie żyły przewodu idącego do puszki C. Tam jest przewód  4-ro żyłowy, więc dwa kolory dowolne, byle nie zielono-żółty!!!  Natomiast w puszce C na styki przełączalne wyłącznika schodowego dajesz te żyły, które idą od wyłącznika z puszki B, natomiast do styku wspólnego podłączasz przewód fazowy idący do lampy III.  Pozostają do podłączenia pozostałe 2 żyły przewodu ód lampy III, znaczy neutralna i ochronna Możesz je poprowadzić od A poprzez puszkę C. Czyli wykorzystując 2 żyły przewodu 4-ro żyłowego z A do C. Zielono-żółtą jako ochronna. a szarą zamienić na niebieską. 2 żyły z tego przewodu (czarna i brązowa) pozostaną niewykorzystane. I ten drugi przewód 3 żyłowy pomiędzy A i B niewykorzystany cały.    Drugi wariant to pomiędzy stykami przełączalnymi wyłączników B i C prowadzimy żyły czarną i brązową, a pozostałe 2 żyły (szara i zielono-żółta) wykorzystujemy jako N i PE poprowadzone do lampy III. Wtedy przewód 4-żyłowy pomiędzy A i C będzie cały niewykorzystany.     Pytaj jeśli coś niejasne.
    • Nie mam, ewentualnie jak pojadę do ojca do domu, to wtedy przetniemy. Chyba, że złamię młotkiem. Ale to prawda, jeśli odetnę kilka pasków i będzie wyraźna struktura to znaczy, że to nie pleśń rośnie we wzorek, tylko to po prostu struktura kamienia.  Myślę, że tak będzie, bo mieszkanie poza tym nie sprawia wrażenia "wilgotnego". 
    • Szlifierką kątową - efekt będzie zapewne taki sam, jak to co widać na zdjęciach.
    • Więc tak, z oświetleniem górnym chyba nie będziesz miał problemu. Przewód czterożyłowy wystarcza na dwa obwody, na lampę I i lampę II. Żyła szara jest najbardziej zbliżona do niebieskiej, ale dobrze jest oznaczyć ją trwale jako niebieską. Najlepiej na końce w puszkach zakładać rurkę termokurczliwą niebieską. Czyli w puszce A łączysz niebieski z zasilania wraz z niebieskim (szarym) idącym do lampy I, a tam łączysz też niebieski (szary) do lampy II. Przewód fazowy z zasilania łączysz na styk wspólny wyłącznika dwuklawiszowego, A na styki klawiszy dajesz na jeden - przewód czarny idący do lampy I a przewód brązowy na styk 2 klawisza. Przy czym do lampy I podłączasz przewód czarny, a brązowy łączysz do żyły brązowej przewodu między lampami i przedłużasz zasilanie do lampy II. Żyły zielono-żółte łączysz wszędzie ze sobą i nie używasz do żadnych innych celów. Jeśli lampy posiadają styk ochronny, to przewód zielono-żółty podłącza się do niego. jeśli nie posiadają to przewód zielono-żółty pozostawia się pod lampą nie podłączony do niczego. Ale ma tam być!!! Czyli żyła czarna (czwarta żyła) przewodu pomiędzy lampami pozostaje wolna, nie jest podłączona nigdzie.   Z kolei obwód oświetlenia nad łóżkiem będzie zasilany z puszki A. Wykorzystasz do tego jeden z przewodów 3-żyłowych do puszki B. Żyły należy połączyć do tych samych kolorów jakie ma przewód z zasilania.  Reszta za parę minut, bo mnie już wołają do zacierania betonu.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...