Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok

Recommended Posts

Witam,

czym ocieplić zewnętrznie ścianę domu drewnianego szkieletowego, 70 lat, ocieplonego trzciną ? z zewnątrz jest tynk ,wapienny chyba, ale dom lubi "pleśnieć" więc nie wiem czy styropian się tu nada... 

byłabym wdzieczna za radę.

pozdr

DSC00969.jpg

uszkodzona ściana po rozbiórce tarasu ,widoczne legary parte.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Najpierw sprawdzić izolację poziomą - bo musi być sprawna - a wygląda to podejrzanie, a ocieplenie dodatkowo utrudni jakiekolwiek prace w tym obszarze.

2. Sprawdzić jakość tynku istniejacego zewnętrznego i konstrukcji (bo widzę zgnite, zmurszałe drewno) - czy nadaje się na klejenie, mocowanie jakiegokolwiek ocieplenia. 

4. Pewnie będą się tu śmiać - ale jedyne co bym proponował - to ocieplenie ze szczeliną wentylacyjną między istniejącym licem zewnętrznym ściany, a izolacją termiczną.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

izolacja pozioma.. czyli od legarów parteru ? 

niestety to co na zdjęciach widać to efekt dewastacji współwłaściciela...rozebrał bez pozwolenia mój taras niszcząc przy tym ścianę... zabezpieczyłam tymczasowo pianką, bo on nie kwapi się do naprawy.Jak się ociepli z pogodą, to będę chciała tą ścianę zrobić, stąd wcześniej się rozglądam za poradą, bo tej "technologii budowy"już chyba nie ma :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, maxima12 napisał:

izolacja pozioma.. czyli od legarów parteru ? 

Czyli między murem zewnętrznym a jego fundamentem - bo chcesz ocieplić mur - prawda? Jeśli go ocieplisz - jeszcze bardziej zmniejszysz jego możliwości wysychania w razie podciągania wilgoci z podłoża. Teraz może oddawać tą wilgoć na zewnątrz - a więc mniej gnić ( bo tak czy inaczej się dewastuje, jeśli wilgoć tam podchodzi). 

Więc ta izolacja pozioma jest niezbędna - sprawna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowna Pani,
najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie fachowca, który na miejscu dokona oględzin oraz zaproponuje optymalne rozwiązanie. Najpewniej będzie istniała konieczność wykonania kompleksowego remontu, a dopiero później ocieplenia. Do ocieplenia domów o konstrukcji drewnianej najczęściej używa się nie styropianu, a wełny mineralnej. Do tego należy zastosować system, który sprawi, że fasada będzie odporna na niekorzystne warunki atmosferyczne, np. Foveo-Tech W3 z tynkiem silikonowym TN30.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik Foveo Tech

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wszystko można, trzeba wiedzieć tylko jak. Po pierwsze - można stosować regulatory otwórz/zamknij i może to dobrze działać, zapewniając wymagany komfort. Po drugie - to że ma miejsce taktowanie, to nie problem sterowania samego w sobie, tylko źle dobranego kotła. Gdyby kocioł miał mniejszą moc startową (i całkowitą), to nie byłoby problemu z taktowaniem. Nowy dom o około 150m2 pow. użytkowej z wentylacją grawitacyjną ma projektowe obciążenie cieplne nie większe niż 8-9kw. Jak kocioł ma 24kw i moc startową do tego większą niż dom potrzebuje przy takich temperaturach, to nic dziwnego, że będzie taktować...
    • Wszystko ok, jest sprzęgło, za sprzęgłem zawór 3D i dwie pompy, jedna do podłogówki, druga do trzech małych grzejników. Przy założonych i działających siłownikach na rozdzielaczu podłogówki typu on/off nie było dyskomfortu cieplnego bo histereza sterownika to 0,2. Niestety po odłączeniu sterowania czyli rozdzielacz otwarty non stop, problem taktowania pozostał.
    • Witam,  po pierwsze do ogrzewania podłogowego nie stosuje się regulatorów otwórz/zamknij. Ze względu na bardzo dużą bezwładność takie sterowanie jest bardzo niekomfortowe. Po osiągnięciu wymaganej temperatury zawory odcinają pętle podłogówki. Niestety rozgrzana podłoga nadal podnosi temperaturę w pomieszczeniu doprowadząjac do znacznego przegrzania.  Następnie w końcu gdy temperatura zacznie spadać w końcu sterownik ponownie otworzy zawór ale zanim podłoga się rozgrzeje to pomieszczeniu już zostanie przechłodzone.   Drugi problem wynikający z takiego sterowania to własnie taktowanie kotła. Kocioł aby mógł przekazać ciepło musi mieć zapewniony jego odbiór przez przepływającą wodę instalacyjną. Zamykając zawory powodujemy, że gdy spadnie temperatura na kotle to automatyka zmusi go oczywiście do pracy. Niestety zbyt mały przepływ powoduje, że mimo pracy na mocy minimalnej kocioł i tak szybko osiąga górną odchyłkę i się wyłącza. Kotły Vitodens 100W projektowane są do pracy z dt ok 20K co przy przepływie maksymalnym pompy w kotle daje nam maksymalną moc przenoszoną przez czynnik grzewczy 24kW (a moc kotła 19kW). Niestety ogrzewanie podłogowe pracuje na dt ok 7K co oznacza że przy przepływie 1000l czynnik grzewczy przeniesie już tylko raptem 8kW. Aby wyrównać przenoszoną moc po stronie ogrzewania podłogowego należy zastosować drugą pompę która będzie miała większy przepływ (skoro dt jest 3x mniejsza to aby przekazać tę samą moc przepływ musi być 3x większy). Oczywiście w przypadku gdy łączymy w układzie 2 lub więcej pomp musimy zastosować sprzęgło hydrauliczne by pompy "się nie zakłócały".
    • Witam, Sterownik Vitoconnect 100 OPTO1 można podłączyć do kotłów Vitodens 200-W wyposażonych w jeden z regulatorów pogodowych: HO1A  - czarny regulator z menu głównym tekstowym HO1B - czarny regulator z menu głównym z "domkiem" HO2B - regulator kolorowy, dotykowy
    • Po przeczytaniu tego wszystkiego, nawet nie zamierzam tam jechać kupować telewizora. Nie doświadczyłem żadnej przykrości z ich strony, a już w polowie zaczeła mnie żółć zalewać. 
  • Popularne tematy

×