Skocz do zawartości

Recommended Posts

1. Najpierw sprawdzić izolację poziomą - bo musi być sprawna - a wygląda to podejrzanie, a ocieplenie dodatkowo utrudni jakiekolwiek prace w tym obszarze.

2. Sprawdzić jakość tynku istniejacego zewnętrznego i konstrukcji (bo widzę zgnite, zmurszałe drewno) - czy nadaje się na klejenie, mocowanie jakiegokolwiek ocieplenia. 

4. Pewnie będą się tu śmiać - ale jedyne co bym proponował - to ocieplenie ze szczeliną wentylacyjną między istniejącym licem zewnętrznym ściany, a izolacją termiczną.

 

Link do komentarza

izolacja pozioma.. czyli od legarów parteru ? 

niestety to co na zdjęciach widać to efekt dewastacji współwłaściciela...rozebrał bez pozwolenia mój taras niszcząc przy tym ścianę... zabezpieczyłam tymczasowo pianką, bo on nie kwapi się do naprawy.Jak się ociepli z pogodą, to będę chciała tą ścianę zrobić, stąd wcześniej się rozglądam za poradą, bo tej "technologii budowy"już chyba nie ma :) 

Link do komentarza
13 godzin temu, maxima12 napisał:

izolacja pozioma.. czyli od legarów parteru ? 

Czyli między murem zewnętrznym a jego fundamentem - bo chcesz ocieplić mur - prawda? Jeśli go ocieplisz - jeszcze bardziej zmniejszysz jego możliwości wysychania w razie podciągania wilgoci z podłoża. Teraz może oddawać tą wilgoć na zewnątrz - a więc mniej gnić ( bo tak czy inaczej się dewastuje, jeśli wilgoć tam podchodzi). 

Więc ta izolacja pozioma jest niezbędna - sprawna. 

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Szanowna Pani,
najlepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie fachowca, który na miejscu dokona oględzin oraz zaproponuje optymalne rozwiązanie. Najpewniej będzie istniała konieczność wykonania kompleksowego remontu, a dopiero później ocieplenia. Do ocieplenia domów o konstrukcji drewnianej najczęściej używa się nie styropianu, a wełny mineralnej. Do tego należy zastosować system, który sprawi, że fasada będzie odporna na niekorzystne warunki atmosferyczne, np. Foveo-Tech W3 z tynkiem silikonowym TN30.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik Foveo Tech

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • solidnie? nooo, jak architekt budował...   prędzej pomyśl o wdmuchaniu w szczelinę materiału izolacyjnego, a potem o stolarce
    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...