Skocz do zawartości

podmurowanie ściany kolankowej przy murłacie


Recommended Posts

Napisano

Mam pytanie co do murłaty muszę ja troszkę obmurować czyli podwyższyć ściankę kolankową pod murłatą mam izolację mógłbym zastosować tam małe bloczki z gazobetonu o szerokości 5 cm ładnie by się zrównały ze ścianą i na to tradycyjny tynk ale czy jak ten bloczek będzie dotykał do tej murłaty a to jest drewno które może jakoś pracować to nie popęka kiedyś na tym tynk ?? czy może trochę węższy bloczek powinien być i miedzy nim jakaś izolacja ?

Jak to wykonać poprawnie?

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 27.02.2018 o 12:06, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Szczelina oczywiście pusta.

bloczek stojący na wieńcu ściany kolankowej będzie szerokości tylko 4 cm i postawię go ba jakąś zaprawę szczelina od murłaty wtedy wyjdzie 1 cm z zewnątrz dam siatkę wzmacniającą na to tynk cementowo-wapienny czy nie będzie to zbyt słabe ? do tego ma dojść skos sufitu z płyty GK 

A może macie jakiś inny patent jak to zrobić ?

 

Napisano

Ja u siebie dałem 30 cm wełny w skosy , przy kącie nachylenia 45st regips wyszedł mi już na wieńcu .

odpadł problem z doklejaniem jakichś cudow wianków do murłaty

  • 5 tygodnie temu...
Napisano
mam jeszcze pytanie co do tego podmurowania ścianki jakiej zaprawy najlepiej użyć aby połączyło mocno bloczek z betonowym wieńcem ? 
Ja ostatnio podmurowywałem murłatę 16cm wysoką, kupiłem bloczki o grubości 6cm i docinałem je na ten wymiar. Tynkarz i kartongipsiarz polecili wymurować właśnie do wysokości murłaty. Między belką a murkiem jest szczelina ok 1.5cm, może dam tam piankę niskoprężną. Murowałem na klej - naprawde mocno trzyma.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Napisano
Jaki klej? A dawałweś między belkę a bloczek izolację bo chyba tak dam u siebie i szczelinę zrobie mniejszą

Wysłane z mojego DRIVE przy użyciu Tapatalka


Zwykła biała cienkowarstwowa zaprawa klejąca do betonu komórkowego (pustaków h+h na przykład), jak się weżre czy w beton czy pustaka to naprawdę mocno trzymie aa miałem jeszcze matę/folię pod murłata to jej nie ucinałem tylko zawinąłem na belkę i przybilem takerem do niej. W szczelinę pomiedzy pustakiem a belką dam piankę. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Podmurowałem sobie bloczkami teraz zastanawiam się jak to wzmocnić na wszelki wypadek przed tynkami CW aby nie okazało się że coś pęknie.

Czy do wzmocnienia użyć siatki takiej jak na styropian i czy jest sens nakładać klej  czy może wtopić tą siatkę muszą tynkarze prosto w tynk

Proszę o podpowiedzi jak to prawidłowo powinno być wykonane

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...