Skocz do zawartości

podmurowanie ściany kolankowej przy murłacie


Recommended Posts

Napisano

Mam pytanie co do murłaty muszę ja troszkę obmurować czyli podwyższyć ściankę kolankową pod murłatą mam izolację mógłbym zastosować tam małe bloczki z gazobetonu o szerokości 5 cm ładnie by się zrównały ze ścianą i na to tradycyjny tynk ale czy jak ten bloczek będzie dotykał do tej murłaty a to jest drewno które może jakoś pracować to nie popęka kiedyś na tym tynk ?? czy może trochę węższy bloczek powinien być i miedzy nim jakaś izolacja ?

Jak to wykonać poprawnie?

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 27.02.2018 o 12:06, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Szczelina oczywiście pusta.

bloczek stojący na wieńcu ściany kolankowej będzie szerokości tylko 4 cm i postawię go ba jakąś zaprawę szczelina od murłaty wtedy wyjdzie 1 cm z zewnątrz dam siatkę wzmacniającą na to tynk cementowo-wapienny czy nie będzie to zbyt słabe ? do tego ma dojść skos sufitu z płyty GK 

A może macie jakiś inny patent jak to zrobić ?

 

Napisano

Ja u siebie dałem 30 cm wełny w skosy , przy kącie nachylenia 45st regips wyszedł mi już na wieńcu .

odpadł problem z doklejaniem jakichś cudow wianków do murłaty

  • 5 tygodnie temu...
Napisano
mam jeszcze pytanie co do tego podmurowania ścianki jakiej zaprawy najlepiej użyć aby połączyło mocno bloczek z betonowym wieńcem ? 
Ja ostatnio podmurowywałem murłatę 16cm wysoką, kupiłem bloczki o grubości 6cm i docinałem je na ten wymiar. Tynkarz i kartongipsiarz polecili wymurować właśnie do wysokości murłaty. Między belką a murkiem jest szczelina ok 1.5cm, może dam tam piankę niskoprężną. Murowałem na klej - naprawde mocno trzyma.

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Napisano
Jaki klej? A dawałweś między belkę a bloczek izolację bo chyba tak dam u siebie i szczelinę zrobie mniejszą

Wysłane z mojego DRIVE przy użyciu Tapatalka


Zwykła biała cienkowarstwowa zaprawa klejąca do betonu komórkowego (pustaków h+h na przykład), jak się weżre czy w beton czy pustaka to naprawdę mocno trzymie aa miałem jeszcze matę/folię pod murłata to jej nie ucinałem tylko zawinąłem na belkę i przybilem takerem do niej. W szczelinę pomiedzy pustakiem a belką dam piankę. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Podmurowałem sobie bloczkami teraz zastanawiam się jak to wzmocnić na wszelki wypadek przed tynkami CW aby nie okazało się że coś pęknie.

Czy do wzmocnienia użyć siatki takiej jak na styropian i czy jest sens nakładać klej  czy może wtopić tą siatkę muszą tynkarze prosto w tynk

Proszę o podpowiedzi jak to prawidłowo powinno być wykonane

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...