Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam Was,

Mam takie pytanie. Chce wykończyć nowo wybudowany dom. W 2 pokojach na piętrze nie chcę kłaść gładzi na ściany, tylko pomalować farbą tynk maszynowy. I tutaj następuje pytanie, czy nie kładąc gładzi jest możliwość jakiegoś szlifowania czy Robienia czegokolwiek, żeby tynk nie był tak szorstki? Teraz jest równy, ale bardzo szorstki. Co możnaby zrobić, żeby najlepiej przygotować te ściany pod malowanie. No i jak to później pomalować?mam na mysli czy potrzebny jest specjalny grunt i farba?

Link do komentarza

Drabina, miotła/szczotka i pozmiatać ze ścian luźne ziarenka piasku. Jak przejedziesz dłonią po ścianie, to nie ma nic Ci się pod nią sypać.

Potem trzeba zagruntować (nie kupuj najtańszych gruntów, bo to badziew - w sklepie doradzą Ci, który grunt masz kupić).

Potem już tylko malowanie - dwu lub trzykrotne, w zależności od krycia tej farby. Żadna specjalna nie jest potrzebna.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Szanowny Panie,
tynku maszynowego nie powinno się szlifować, gdyż można osiągnąć skutek odwrotny do zamierzonego. Podczas szlifowania mogą się wykruszać fragmenty tynku, a to spowoduje konieczność wykonania remontu. Tynk należy delikatnie obmieść i zagruntować dobrej jakości gruntem, dedykowanym do wybranej farby nawierzchniowej. Po wyschnięciu gruntu można wykonać malowanie. Tu rekomenduję farbę Śnieżka Barwy Natury, która jest odporna na szorowanie i wielokrotne zmywanie, zapewnia doskonałe krycie i jest dostępna w szerokiej palecie kolorystycznej

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka


 

Link do komentarza

Nie jestem fachowcem, ale się wypowiem bo mam tynki maszynowe w całym domu i we wszystkich pomieszczeniach.

U mnie byli fachowcy.

Mieli taką konsystencję nakładaną z maszyny i taką wprawę w jej rozprowadzaniu, że  nie musiałem niczego gładzić. Po prostu nałożona była lepiej aniżeli gładź. Wymalowałem idealne powierzchnie i już.

Po to zamawiałem tynki gipsowe, nakładane na ścianie drożej, aby zaoszczędzić późniejszych gładzi na tynki cementowe. Taka była idea, sprawdziła się

The End

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Szanowni Państwo,
Aby tynki spełniały nasze oczekiwania oraz wyglądały estetycznie, warto postarać się o zatrudnienie doświadczonej ekipy budowlanej. Gładkość tynku zależy bowiem w dużej mierze od umiejętności tynkarzy. Jeżeli tynk jest bardzo szorstki to jedynym rozwiązaniem jest zagruntowanie powierzchni oraz nałożenie gładzi. Tu mogę zarekomendować ACRYL-PUTZ® ST10 START, która idealnie nadaje się do wszelkiego rodzaju prac wykończeniowych. Jest wyjątkowo przyczepna do podłoża oraz łatwa w obróbce. Dzięki zastosowaniu gładzi ściany i sufity będą idealnie gładkie.

 

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niestety nie ma co się spodziewać spektakularnych efektów. Tu kilka osób dzieli się radami w podobnym temacie:  
    • Po drugiej ścianie nie ma nic z tych rzeczy, stoi po prostu szafka i nie ma tam żadnych rur ani nic Jest to mieszkanie świeżo po remoncie w stanie deweloperskim i nie było na niej żadnych usterek. I tak ślady herbaty były pojedynczymi plamami-a tutaj mam wrażenie, że albo może za mocno przycisnęłam, albo może farba była za gęsta-cięzko powiedzieć, ale spróbuj odmalować na nowo docelową farbą tak jak Pan sugeruje.
    • A czy coś wiadomo czemu ten fragment ściany ma inną strukturę? Bo już samo to jest zastanawiające. Ponadto co jest po drugiej stronie tej ściany? Czasem takie dziwne rzeczy wychodzą, gdy po drugiej stronie jest np. prysznic i ściana ulega nadmiernemu zawilgoceniu. Zakładam, że nie jest to po prostu miejsce, w którym rozlała się ta herbata? jeżeli nie ma jakichś szczególnych przyczyn tego stanu rzeczy i powodów do niepokoju to powinno wystarczyć pokrycie ściany farbą separacyjną (na plamy), potem pomalowanie jej docelową farbą.
    • witam ponownie,   po przeczytaniu paru artykułów oraz obejrzeniu filmów na YT, zdecydowałem się, że zrobię instalacje wodnej na rozdzielaczach 2x rozdzielcze do zimnej wody(7 punktów) do ciepłej 3 punkty i tutaj następujące opcję: - rozdzielacz - 3 punkty na podwójnych kolankach(cyrkulacja)  - rozdzielacz na 2 punkty a przez prysznic podwójne kolanko cyrkulacyjne(prysznic jest pierwszym punktem)   Ale bardziej zastanawia mnie fakt przekrojów/przepływów...od pionu mam wyjście na 1/2 do pierwszego zaworu i tak też poprowadziłem instalację dalej. I nie wiem czy gdzieś dalej w instalacji ma sens używania przekrojów np.: 3/4 lub pex 20, skoro tutaj mamy wąskie gardło. Mam 2 typy rozdzielaczy np.: 3/4 belka i zawory 3/4 drugi belka 3/4 i zawory 1/2. Zastanawiałem się żeby użyć dwa łączone lewy 3/4x1/2 na np.: miskę wc a prawy 3/4x3/4 na np.: prysznic, wannę lub zlewozmywak. Jeszcze inna rzecz mnie nurtuje, będę miał zasobnik pojemnościowy i tutaj zastanawiam się czy może na ciepłą wodę i cyrkulację dać np.: pex 20mm, czy to ma sens skoro wcześniej mamy pex 16 lub gwint 1/2, bo jeżeli dobrze rozumiem to zimna wodą wypycha ciepłą wodę z boilera. Zastanawiam się czy może dać też baterie termostatyczne, ale to jest nowy wątek, choć temp wody będę miał raczej stałą 45/40stopni to po przeczytaniu wstępu, gdzie piszą, że mogą usprawnić utrzymanie temp. w przypadku skoków ciśnienia/przepływu więc tam z tyłu głowy trochę też o tym myślę. Ale tak jak pisałem to jest nowy wątek. Z drugiej strony też tak patrzę, że wszystkie gwinty do baterii wannowej, prysznica są na g1/2. Na pewno lepiej byłoby jakbym instalację do rozdzielacza/czy miał poprowadzoną na np.: 3/4, w tedy chyba puszczenie wszystko na pex 16mm nie stanowiłoby problemu.   Jeszcze mam pytanie w jakiej kolejności podpinać punkty pod rozdzielacz zimnej wody? Wstępnie założyłem, że bliżej od źródła będą elementy z dużym/wrażliwym poborem i tak np.: zasobnik, prysznic, zlewozmywak, wanna(tutaj mogę poczekać odkręcam i czekam), z "drugiej strony" będzie miska wc(tym bardziej mogę czekać), zmywarka itd. Proszę o opinię wszystkich, a na pewno: @Redakcja@animus
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...