Skocz do zawartości

Wentylacja mieszkania


osik110

Recommended Posts

Napisano

Witam

Mam do was pytanko

Posiadam mieszkanie około 30 m2 na poddaszu ( sufit spadkowy do 1,4 w najnizszym punkcie).

Udało mi się właczyć do mojego drugie obok które ma trochę mniejszy metraż.

Potrzebuję rozwiązania co powinienem zrobić aby mieć dobrze wentylowane pomieszczenia i nie robiła mi się wilgoć i grzyb ;[

 

Moja kratka wentylacyjna (1) zabiera powietrze tylko wtedy gdy mam otwarte okno w łazience ;[

 

Legenda:

pomaranczowy - drzwi

niebieski - okna

filoetowy - miejsca do komina
 

Czy wchodzi opcja abym podłączył wentylator w pokoju 2 elektryczny tak aby się załączał raz na jakiś czas ? czy da to jakis efekt

Ewentualnie do wykorzystania jest klimatyzator: Sharp CV-P10PR bądź mogę coś kupić aby tylko poprawiło wentylację xD

 

W pokoju numer 2 okno dopiero będę zamawiał i pytanie czy lepiej wziąć trzyszybowe czy z "nawiewnikiem" wymiar 90x140 cm.

Pokój numer 2 będzie przeznaczony dla dzieci.

 

Mam nadzieję ze mogę liczyć na waszą pomoc. Jeśli jakieś dane/info są potrzebne proszę o napisanie a postaram się jak najszybciej odpowiedzieć :D

mieszkanie.jpg

zły dział jeśli można proszę o przeniesienie do wentylacji :D

Napisano

Na początek bym zainstalował nawietrzniki. W oknie trójszybowym też. Ale jest też kwestia - bo to poddasze - czy ciąg twych wentylacji będzie wystarczający?

Napisano

Jeśli kocioł w łazience nie jest z zamkniętą komorą spalania (urządzeniem typu C) - nie wolno instalować/używać wentylatorów wywiewnych.

 

W kuchni powinna być wentylacja/kratka wywiewna

Dnia 23.01.2018 o 18:59, osik110 napisał:

Moja kratka wentylacyjna (1) zabiera powietrze tylko wtedy gdy mam otwarte okno w łazience

Bo nie ma skąd pobrać świeżego powietrza - między ewentualnym dopływem powietrza z pokoju jest 2 szt. drzwi i zapewne bez wymaganych kratek wentylacyjnych (w drzwiach łazienki powierzchnia kratki/otworów nie mniej jak 200cm2 netto, a w drzwiach od pokoju nie mniej jak 80cm2 netto)

 

Nawiewniki w łazience o wydajności około 30m3/h, w pokojach po około 40m3/h. 

 

Uwaga. Jeśli kocioł nie jest klasy C - wydajność nawiewu w łazience należy dobrać w zgodzie z zaleceniami producenta kotła.

Napisano

Kocioł z zamkniętą komorą spalania.

Na tę chwilę wygląda to tak w łazience oraz wejście z kuchni do łazienki (drzwi przesuwane)

Ogólnie drzwi do łazienki tak samo jak z kuchni do pokoju są zazwyczaj otwarte.

Okno w łazience jest słabo szczelne ;[ (ale to ma chyba teraz swój plus)

 

Co do nawiewników to chodzi o okienne ?

 

Czy wstawienie z graciarni w ścianie do pokoju 2 elektrycznego wentylatora pomogło by w moim przypadku.

Powietrze szło by z 2 do pokoju po czym do 1, następnie kuchnia i w łazience by wypadało do komina. Dobrze myślę ?
Ewentualnie w kuchni zrobić taki wentylator do łazienki :D ?

 

 

 

IMG_20180125_172652.jpg

IMG_20180125_172720.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...