Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
LucaO

Niesprawna stara instalacja

Recommended Posts

Witam 
Proszę o poradę sugestię jak prawidłowo powinno być podłączone C.O 
W starszym domu mojej narzeczonej dłuższego momentu są problemy z instalacją , był pare miesięcy temu tam jakiś magik coś poczarował poczarował z podłączeniem wzioł pieniądze i zniknoł 
Kocioł to stary "Śmieciuch" Zębiec 
Podłączenie tego kotła wygląda następująco , jak na obrazku :
Obieg Grawitacyjny - bez żadnej pompki , bez odpowietrzników , jedynie to są zawory na rurach i to tyle 
Zawór ( KRESKA ZIELONA ) Odcina dopływ ciepłej wody do kaloryferów , w rzeczywistości wygląda to tak że jego otwarcie czy zamknięcie nie skutkuje żadnym efektem kaloryfery zawsze ciepłe 
Rurki ( KRESKA BRĄZOWA ) to powrót wody z grzejników , z tym że ta rurka przeważnie jest ciepła 
Zbiornik przelewowy jest na strychu - piec jest w piwnicy - ogrzewany jest tylko parter domu 

Problem jaki występuje ,to taki że jeden grzejnik wogóle nie grzeje - rurka jest gorąca tylko od pieca jakieś 5-6 m dalej jest zimna , grzejnik płytowy PURMO 
Jest jeden grzejnik płytowy starego typu , reszta to grzejniki żeliwne 

Przedwczoraj po spuszczeniu wody z całego obiegu c.o i napełnieniu na nowo 
dwa grzejniki przestały grzać 
trzy grzeją do połowy 
trzy grzeją w pełni 


Jak powinno prawidłowo wyglądać podłączenie instalacji C.o ?
Bo na chwilą obecną jest jeden wielki misz masz 


 

Obieg-otwarty-zawor-czterodrozny-wymiennik-plytowy.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już spuściłeś wodę i napełniłeś nową to teraz trzeba wszystko porządnie odpowietrzyć inaczej nie będzie grzać jak trzeba a będzie tak jak piszesz, do połowy.

Tego zaworu zaznaczonego na zielono (zasilanie grzejniki) nie zamykaj jak palisz w piecu, to bardzo niebezpieczne. najlepiej zostaw go zawsze otwarty.

 

Jak jest tak jak piszesz to widzę u Ciebie możliwość zamontowania pompy obiegowej przy piecu.

Zrób jakąś fotkę jak to wygląda w kotłowni.

To powinno załatwić twoje problemy na dobre.

 

Wodę jak napełniałeś - na przelew?

Odpowietrznik jakiś powinien się znaleźć, jak nie to będzie bieda z odpowietrzeniem

Musiałbyś popuszczać trochę śrubunki przy niegrzejących grzejnikach, co przy starej, zalezionej instalacji może być kłopotliwe.

 

PS

Czy to Ty pisałeś o tych rurach co chciałeś łączyć bez gwintu i spawania oraz o wymianie starego grzejnika na nowy?

:icon_biggrin:

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A w tym grzejniku co nie grzeje to masz zawór na powrocie? , może jest zamkniety..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jest zawór na powrocie, ale jest otwarty 


Jeśli chodzi o odpowietrznik w kotłowni żadnego właśnie nie ma , jedyne odpowietrzanie zostaje śrubunkami przy grzejnikach 
Grzejniki które grzały do połowy grzeją już w całości 

Dwa grzejniki nadal są zimne , z tym że przy jednym rurka od powrotu jest letnia a dopływu jest ciepła 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wywal te płytowe albo wstaw pompkę.

Pierwsze pomogło w domu moich rodziców. Choć ostatecznie i tak pompkę wstawili, bo rozbudowali instalację

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o pompkę to jaka najbardziej byłą by podatna i w którym miejscu ją zamontować ?
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Screenshot_20171231-143618.png

 

Gdzieś trzeba to wkomponować przy wyjsciu z kotła

Coby było taniej mozesz kupić zestaw bez pompy a pompę kupić z drugiej reki na alle.ro

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Potrzebny też będzie choćby najprostszy sterownik. Chyba, że masz coś przy piecu, bo narysowałeś dmuchawę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie Nie sterownika nie ma , a do takiej pompki trzeba zrobić osobny obwód ? czy może być podpięte do obwodu np światła ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, LucaO napisał:

Nie Nie sterownika nie ma , a do takiej pompki trzeba zrobić osobny obwód ? czy może być podpięte do obwodu np światła ?

do gniazdka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie pobiera dużej mocy, ale jeśli potrzebujesz pociągnąć zasilanie to powinien podłączyć to jakis elektryk.

 

Generalnie jak pisze joks, sterownik zakończony jest przewodem z wtyczką

Pompę podlaczasz pod sterownik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam znajomego który ma obejście wraz z pompką do oddania , używana zaledwie przez pół roku 

 

Instalacja w tym domu wygląda tak jak na zdjęciu 

 

Tylko się nie wystraszcie bo to starszy dom , nie było w nim "męskiej" ręki dlatego wszystko tak wygląda jak wygląda 😂

 

20180101_195851.jpg

20180101_195915.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie jest oryginalny zebiec. To jakiś robiony kocioł.

Tak czy inaczej nie będzie łatwo.

Po ucięciu rury trzeba będzie wspawać jakiś króciec albo mufę.

Trzeb też pomierzyć czy ten zespół tam wejdzie a jak nie to pomyśleć jak go wkomponować.

 

Chyba nie obejdzie się bez wizyty jakiegoś fachmana jesli będziesz chciał zamontować tam pompę.

W jakim stanie tak ogólnie jest ten kocioł?

Nie myślałeś nad wymianą na nowy z jakąś dotacją?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, to jest robota dla fachowca na miejscu. Po amatorsku i przez zdalne porady się tego nie załatwi.

Po drugie, pomiędzy kotłem a naczyniem wzbiorczym nie może być żadnych zaworów.

Po trzecie, jeżeli nie grzeją grzejniki płytowe to w grawitacyjnej instalacji jest to stan typowy. Płytowe maja kilkakrotnie większe wewnętrzne opory przepływu niż żeberkowe. A w takich instalacjach siły wymuszające obieg wody są bardzo małe.

Po czwarte, jeżeli to poprawnie zrobiona instalacja grawitacyjna, szczególnie z tzw. rozdziałem górnym, to odpowietrzniki nie są potrzebne.  Wzorcowy układ tego rodzaju to zasilanie grzejników poprowadzone wysoko, na ostatniej kondygnacji, a powrót nisko, zwykle w piwnicy. Spadki rur zapewniają przepływ powietrza w kierunku naczynia wzbiorczego, a to jest otwarte i przez nie zachodzi odpowietrzenie. Trzeba na to tylko trochę czasu. Jak ktoś namiesza i rury poprowadzi inaczej to mamy zepsute odpowietrzenie. Prawidłowo powinien być pion wznośny od kotła, na jego szczycie naczynie wzbiorcze. Rurki zasilające grzejniki minimalnie nachylone od pionu do grzejnika. Powrót odwrotnie - spadek od grzejnika do pionu powrotnego.

Po piąte, wymianę wody w instalacji c.o. ograniczamy do minimum. Nie spuszczamy jej ot tak sobie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 31.12.2017 o 12:31, MrTomo napisał:

Tego zaworu zaznaczonego na zielono (zasilanie grzejniki) nie zamykaj jak palisz w piecu, to bardzo niebezpieczne. najlepiej zostaw go zawsze otwarty.

 

50 minut temu, Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne napisał:

drugie, pomiędzy kotłem a naczyniem wzbiorczym nie może być żadnych zaworów.

Tak, ten zawór to bardzo niebezpieczna rzecz. Najlepiej zdemontuj tą rączkę, bo jak zakrecisz i zapomnisz albo ktoś zakreci to będzie katastrofa.

Zwłaszcza, że jest przed odejściem do zbiornika.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry. Posiadamy w ofercie blachodachówkę płaską IRYD. Swoim nowatorskim kształtem doskonale wpisuje się w nowoczesną i przemysłową zabudowę. Prosta i szybka w montażu. Ekonomiczna, do koniecznego minimum ograniczona ilość odpadów. Produkowana jest w trzech rodzajach powłok zabezpieczających: PURMAX 40um, PURLAK 50um, PURMAT 50um. PURMAX to połączenie dwóch warstw poliestru+poliuretanu. Występuje ona w czterech kolorach: cegła, brąz, czerń oraz ciemny grafit i jest to połączenie 25 µm powłoki poliestrowej na 15 µm warstwie poliuretanu. Na taki rodzaj powłoki udzielana jest 20-letnia gwarancja producenta. PURLAK i PURMAT to powłoki poliuretanowe z grubą 50-mikronową warstwą lakieru poliuretanowego, co chroni pokrycie nie tylko przed korozją ale również przed szkodliwym działaniem promieniowania UV. Występuje w 6 kolorach - PURLAK i 7 kolorach PURMAT. Udzielana jest 30-letnia gwarancja na te powłoki. Tutaj więcej o powłokach: https://pruszynski.com.pl/powloki-ochronne.php    
    • Zastosowanie odpowiedniej warstwy styropianu w żadnym wypadku nie spowoduje zawilgocenia ściany. Z kolei przyklejanie bardzo cienkiej warstwy jest trudne w realizacji, dość pracochłonne  i przynosi małe korzyści z tytułu poprawy cieplnej ścian zewnętrznych. Jeżeli inwestor życzy sobie elewację bez dodatkowego ocieplenia wówczas  elewację można zrobić poprzez wyrównanie podłoża, następnie wykonanie warstwy zbrojonej (siatka zatopiona w warstwie kleju) następnie gruntowanie gruntem sczepnym, który poprawia  przyczepność tynku do podłoża i separuje ewentualne wzajemne oddziaływanie mineralnych podłoży na warstwę tynku. Drugi sposób może okazać się  bardziej racjonalny, ponieważ wykonując prace związane z elewacją, niewielkim nakładem finansowym można poprawić izolacyjność ścian zewnętrznych, co w perspektywie dalszej eksploatacji powinno przynieść korzyści z tytułu mniejszego zużycia energii na potrzeby grzewcze. W sytuacji kiedy już jesteśmy zdecydowani na zwiększenie ochrony cieplnej, najbardziej adekwatnym materiałem jaki powinien zostać użyty do ocieplenia jest styropian grafitowy Termo Organika z linii TERMONIUM, który ma znacznie lepsze właściwości izolacyjne niż zwykły biały styropian przy takiej samej grubości. W przypadku budynków docieplanych grubość stosowanej izolacji zazwyczaj jest kompromisem wynikającym z pewnych ograniczeń architektonicznych (zamontowane okna, obrys dachu, itp.) Na koniec warto podkreślić fakt, iż osiągniecie najwyższych jakościowo standardów będzie możliwe przy zastosowaniu kompletnego systemu, gdzie wszystkie składniki pochodzą od jednego producenta, co daje gwarancję kompatybilności danego rozwiązania i w połączeniu z odpowiednim wykonawstwem będą stanowić o trwałości elewacji.
    • Jak bardzo nietypowe są te otwory? jeśli można wiedzieć... I z grubsza gdzie są te otwory... tzn. w jakiej okolicy...
    • Pytanko do eksperta w sprawie domu, który został wybudowany w 2000r. Ma ściany trójwarstwowe od wewnątrz: beton belit 24cm, styropian miękki 8 cm, beton belit 12cm. W domu jest sucho i ciepło zimą a przyjemnie chłodno latem. W największe upały temperatura nie przekracza 22 stopni. Teraz przyszła planowana jest na zrobienie elewacji. Ekspert/wykonawca twierdzi, że należy dać jeszcze styropian, choćby cienki ale koniecznie pod tynk elewacyjny. Natomiast inny mędrzec:) uważa, że styropian wpłynie na zawilgocenie ścian. Kto ma rację?
    • Przeglądam oferty i zainteresowała mnie blachodachówka płaska. Co możecie polecić, jaka kolorystyka, gwarancja. Może jakieś zdjęcia z realizacji dałoby radę załączyć?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...