Skocz do zawartości

Zalety i wady budowy ścian w technologii jednowarstwowej


Recommended Posts

Gość bajtek
Napisano

Jestem raczej zwolennikiem technologii 2W, ze względu na lepszą docelową izolacyjność termiczną, ale też akustyczną. Mało tego, nie każdy wie, że pustaki do ścian jednowarstwowych najczęściej mają inną konstrukcję drążeń niż przy pustakach 2W. To się wiąże z tym, że ściany jednowarstwowe muszą być jednocześnie ciepłe i dobrze wygłuszone, a to się w pewnym sensie wyklucza. Widać to np. analizując pustaki ceramiczne w obu systemach. Biorąc to wszystko pod uwagę zdecydowałęm się murować z ceramiki poryzowanej jednak dwuwarstwowego, bo ściana jest lepsza akustycznie, a jednocześnie ciepła, bo zaizolowana...

Napisano
2 godziny temu, Pomocnik napisał:

murowanie ścian zewnętrznych w technologii jednowarstwowej. zalety i wady

1.

Cytat

są o wiele trwalsze od ścian z ociepleniem

Nie zawsze - zależy od materiału - ściśle to powierzchnia elewacji jest trwalsza, nie sam mur.

 

2. Do wad zaliczyłbym słabą akumulacyjność ciepła - jeśli komuś na tym zależy, albo to ceni - przy możliwościach jakie daje ściana wielowarstwowa.

 

3. cyt:

Cytat

"Ściany jednowarstwowe mają zazwyczaj grubość większą niż 36 cm. Oznacza to, że ich przekrój poprzeczny przekracza o ponad 50% przekrój ścian z ociepleniem, których warstwa konstrukcyjna ma najczęściej szerokość 18 lub 24 cm. Ściany jednowarstwowe mają zatem większą nośność i sztywność, co pozytywnie wpływa na konstrukcję całego budynku i pozostałe jego elementy."

No nie zawsze: ściana pustakowa, itp będzie słabsza od cegły pełnej czy bloczków pełnych - które mają dużą akumulacyjność ciepła i dużą wytrzymałość konstrukcyjną w stosunku cegły "niepełnej". A przy scianie warstwowej warstwa nośna nie jest ważna pod kątem termiki (to zapewnia inna warstwa - zewnetrzna) - więc np. super zdrowa i silna będzie cegła pełna ceramiczna - i akumulacyjna.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ściana pustakowa będzie miała grubość pewnie 44 cm. Co do akumulacyjności - jak najbardziej ściana jednowarstwowa będzie miała ją gorszą niż 2W, a to ze względu na masę pustaków. Dla przykładu Porotherm 44 cm jest materiałem lżejszym niż pustak tej firmy o grubości 25 cm. Wynika to z układu drążeń i ilości "ceramiki w ceramice". Odbija się też na izolacyjności akustycznej, bo pustaki na ściany jednowarstwowe są z reguły słabsze w tym temacie od pustaków 2W. Takich niuansów jest całe mnóstwo i wbrew pozorom wybór między ścianami 1 czy 2W nie sprowadza się do tego czy ktoś lubi izolacje z wełny czy nie lubi. Trzeba sobie odpowiedzieć po drodze na sporo właśnie tego typu kwestii...

Napisano
4 godziny temu, janekciekawski napisał:

Odbija się też na izolacyjności akustycznej,

Rzeczywiście niuansow jest dużo. Np. kwestia izolacji akustycznej, to kwestia - jakie dźwięki chcemy tlumic  i w jakim stopniu - bo uniwersalnie to najlepiej sprawdza się wielowarstwowa przegroda - w tym np. warstwa beton jak najbardziej też.

 

Wracając do niuansow -  gdyby była jakaś przegoda maksymalnie uniwersalna pod wieloma wymogami - pewniw by producent mnóstwo zarobił, a inni by wpadli w kryzys - bo tylko to rozwiązanie by stosowano. Ale tak nie jest - nie ma takiej maksymalnie dobrej przegrody :zalamka::yahoo: dlatego trzeba kombinować przy rożnych zastosowaniach i warunkach

  • 2 tygodnie temu...
Gość chlopek
Napisano

Co do izolacyjności akustycznej ścian jednowarstwowych to i tak to co oferuje ceramika jest na całkiem wysokim poziomie! Jak popatrzeć na Rw betonów komórkowych o niskiej gęstości surowca to jest to dość śmieszne. Przy Rw na poziomie mniejszym niż 40 db komfort akustyczny jest żaden. Taki poziom izolacyjności mają średnio porządne okna! Producent ceramiki poryzowanej daje ponad 50 db z tego co kojarzę, a to jest już poziom akceptowalny, bo nie będzie słychać np. przejeżdżających kilka metrów od domu aut czy krzyków dzieci. Przy betonach niestety takiej gwarancji nie ma. Ale coś za coś - w Polsce kluczowym parametrem ciągle jest termiczność materiału, z czym ja się nie do końca zgadzam. Termikę najłatwiej zrobić izolacją z wełny, a warstwa nośna musi być solidna i dobra akustycznie!

Napisano
11 minut temu, Elfir napisał:

Jaki jest mostek cieplny na nadprożach i wieńcach?

 

Wydaje mi się, że ta technologia umarła razem z nowelizacją prawa, zakazująca budowy zimnych, energożernych domów.

Przepraszam, ale nie rozumiem: to jest mostek na nadprożach i wieńcach, czy go nie ma?

Jaka "ta" technologia umarła razem z nowelizacją prawa?

  • 2 lata temu...
Gość Koti
Napisano

Ściany jednowarstwowe mogą mieć świetne parametry termiczne. Kłopot tylko w tym, że to raczej droga technologia i nigdy nie będzie popularna tak samo, jak choćby zwykła ceramika poryzowana 44 czy beton komórkowy 36 cm. Ale plus jest na pewno taki, że praktycznie w pół roku można mieć dom w stanie surowym zamkniętym, gotowym do wykończeniówki. To jest niewykonalne w przypadku ścian dwuwarstwowych. Często przy ścianach 1W jest też tańsze wykonawstwo, co też jest jakimś argumentem.

Napisano

bawienie się w docieplanie betonowego wieńca i nadproży, osadzaniem okien bez mostków w ścianach jednowarstwowych minimalizuje do zera zyski czasowe. Różnica miedzy ociepleniem całego domu a dopasowywaniem elementów ociepleniowych to będzie ile? tydzień-dwa? Dom ociepla się błyskawicznie.

A tynk kładziesz i na ścianie dwuwarstwowej i jednowarstwowej.

 

Na dodatek w ścianie jednowarstwowej pojawia się problem z puszkami (w tym miejscu ściana jest cieńsza, a więc ma gorsze parametry), z wszystkimi możliwymi szczelinami powstałymi w czasie budowy (np. ukruszenie bloczka, niepełne wypełnienie klejem).

 

Jednowarstwowa ma sens - w Hiszpanii, na południu Włoch, w Kalifornii.

Gość mhtyl
Napisano
5 godzin temu, Elfir napisał:

bawienie się w docieplanie betonowego wieńca i nadproży, osadzaniem okien bez mostków w ścianach jednowarstwowych minimalizuje do zera zyski czasowe. Różnica miedzy ociepleniem całego domu a dopasowywaniem elementów ociepleniowych to będzie ile?

O czym Ty znowu piszesz??!! Masz pojęcie jak buduje się domy w technologii 1W?

Nie wypisuj takich herezji.

5 godzin temu, Elfir napisał:

A tynk kładziesz i na ścianie dwuwarstwowej i jednowarstwowej.

Z tą różnica że na ścianie 1W mogę położyć cementowo-wapienny który jest o wiele tańszy od tzw puca (akrylowy,silikatowy czy silikonowy) który kładzie się  przy ścianach 2W.

5 godzin temu, Elfir napisał:

 

Na dodatek w ścianie jednowarstwowej pojawia się problem z puszkami (w tym miejscu ściana jest cieńsza, a więc ma gorsze parametry), z wszystkimi możliwymi szczelinami powstałymi w czasie budowy (np. ukruszenie bloczka, niepełne wypełnienie klejem).

 

Kolejna bujda która można między bajki włożyć.

5 godzin temu, Elfir napisał:

Jednowarstwowa ma sens - w Hiszpanii, na południu Włoch, w Kalifornii.

:takaemotka: To powiedz to tysiącom ludzi którzy w Polsce wybudowali domy w technologii 1W, ciekawe jaka będzie ich reakcja.

Napisano

Poza słowem "bujda" masz jakieś argumenty?

 

Bo ja mam na ścianie ocieplonej styropianem tynk cementowo-wapienny, tylko, że cienkowarstwowy a nie tradycyjny.

 

Kiedyś budowano ściany jednowarstwowe, bo wymagania energetyczne były łagodne. Przy dotowanym węglu można było mieć dziury i nikt nie przejmował się stratami energetycznymi.

Gość mhtyl
Napisano
10 minut temu, Elfir napisał:

Poza słowem "bujda" masz jakieś argumenty?

Mam.

  • 1 rok temu...
Napisano
gdyby w polsce zaczęto budować tak jak producent zaleca , mianowicie bloczki grubości 24 są przewidziane do ścian 4W a dla ścian 2W minimum bloczek 30 to byłoby po dyskusji ,a tak ....24 kosztuje mniej i już po myśleniu ,sprawa zamknięta. ceramika w module 25 ma 4,5 przegrody powietrznej ułożonej prostopadle do muru a już moduł 30 ma tych przegród 12 ...a kuku polecam ścianę 30 do tego wełna 15 cm i po krzyku .. i tak najwięcej strat ciepła w budynku jest [przez podłogi . tu minimum 20 cm stryku tada

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Potwierdzam to co napisał Retro - nie ma sensu dodawanie ocieplenia od wewnątrz. Potencjalnie może być z tego znacznie więcej kłopotów, niż korzyści. Takie ocieplenie zaburzy zarówno rozkład temperatury, jak i ruch pary wodnej w ścianie. W obecnej wersji, z izolacją od zewnątrz i grubym murem o dużej masie od wewnątrz układ jest bardzo dobry. Cała ceglana ściana ma temperaturę niewiele niższą niż temperatura powietrza w pomieszczeniu, ryzyka wykraplania sie pary wodnej nie ma, ściana to ponadto potężny akumulator ciepła. 
    • Witam  Nie wiem jak zrobić podłoge z płyty OSB  Chodzi mi chce zerwac starą podłoge czyli warstwę betonu pod samą glebę bo jest wilgoci  Po zerwaniu chciałbym położyć płyte OSB na legary tylko jak to zrobić w podłodze idzie rura doprowadzejąca zimną wodę i odpływ a zależy mi na szybkiej pracy bo bym chciał zrobić remont całej kuchni jak najszybciej a wylanie całe wylewki i wyschnięciu trochę to zejdzie  Może ktoś mi podpowie jak to zrobić bezpośrednio na piasku czy zmieszanie piasek z cementem i położenie listw wogule jak to można zrobić od począwszy  Z góry dziękuję wszystkim za odp i pozdrawiam 
    • Ale j/w, jakby ten zasyp miał 20-30 lat, mógłby mieć znaczenie, ale tylko w przypadku pełnego obciążenia typu piętrowy dom zadaszony, gdzie konstrukcja tradycyjna np ze zwykłych pustaków waży ~50 ton. Ale tak jak autor napisał, że 3-4 lata, a rodzimy grunt jest tylko na środku tego obiektu, to j/w, ta obsybka nic nie wnosi. I to, że wyszczególnił z czego są zrobione ściany, że nie ma dachu, tylko samą więźbę, znaczy, że nic tej budowli nie grozi jak się jej odkopie ściany, które są tylko obsypane, a nie ubite. Autor zadecyduje sam, albo poczeka na poradę fachowca, bo ja tylko gdybam, ale zrobiłbym j/w. Kto nie ryzykuje, ten szampana nie pije. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Niestety trzeba zacząć od własnej edukacji, czyli przy zakupie czegokolwiek najpierw powinniśmy zastanowić się, co z tym zrobimy potem, jak się zużyje, znudzi itd.   Na przykładzie papy, ja bym jej nie kupił, nawet za 1 zł całej rolki, bo potem jest problem, trzeba sporo zapłacić, żeby się tego po latach pozbyć, jest alternatywa np. blacha trapezowa, którą oddajemy na złom i jeszcze mamy zwrot na paliwo za transport. 
    • 1. Jeżeli jest taka możliwość to tak, najprostsza metoda wibrowania to opukiwanie szalunków młotkiem, użycie wibratora powierzchniowego, najlepiej wibratora pogrążanego.   2. Jest w małym stopniu, bardziej zagęszczenia prętów w szalunku,  konsystencja wlewnego betonu (plastyczna, półpłynna), temperatury otoczenia (upał, szybsze wiązanie mieszanki). Dostatecznego zroszenia deskowania przed wylaniem.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...