Skocz do zawartości

Wymiana starego grzejnika


Recommended Posts

Witam 
W starym domu po dziadkach który częściowo remontuje, przyszedł czas na wymianę grzejników (cała instalacja grzewcza będzie wymieniona dopiero w połowie 2018 r ) , w jednym z pomieszczeń jest stary nietypowy grzejnik który ma pryłączoną dość grubawą rurę z nakrętką na klucz rozm 34 
Chciałbym zrobić przyłącze pod nowy grzejnik z rurką na 1/2 tylko jak zrobić przejście ze starej instalacji pod nowy grzejnik ?
W załączniku przesyłąm zdjęcia 

20171218_115234.jpg

20171218_115246.jpg

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

U mnie się udało, w obieg grawitacyjny kilka lat temu dodałem pompkę obiegową. Pomogło ustabilizować odbiór ciepła w pomieszczeniach. Jest jednak taka możliwość, że nowy grzejnik nie będzie grzał pełną parą. Dlatego sugeruję by zamontować nowoczesny grzejnik z przyłączem zbliżonym do starego. Grzejniki żeliwne przeżywają swój renesans i na rynku są designerskie modele.

Link do komentarza

Dokładnie ,instalacja jest instalalacja grawitacyjną , nowy grzejnik jest na gwint 1/2 " ,czyli redukcja w większej rury na mniejszą odpada ? 
W takim razie jak inaczej można podłączyć ten grzejnik ? 
W innej części domu wszystkie rurki są na 1/2 " 

a jeśli chodzi o redukcję jaką powinienem zastosować ,chodzi o rozmiar z klucza 34 tj 1 1/4 cala czy 1 1/2 ? 
 

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Są grzejniki żeliwne  Viadrus firmy Klimosz. Przyłącze 5/4 lub 1 cal. Możesz też w obieg dać na powrocie pompkę obiegową i po kłopocie. Na III biegu bierze tyle co żarówka 60 W :) a wcale nie jest powiedziane, że na I biegu nie spełni zadania.

 

Gwinty  - ściągawka

 

Także masz Kolego po kłopocie, takie odnoszę wrażenie :)

 

Link do komentarza

Z dodawaniem pompy obiegowej wstrzymałbym się jednak do całościowego remontu ogrzewania. Nie jest to wbrew pozorom drobny zabieg.

Co do samego grzejnika to nie znając układu całej instalacji nie sposób powiedzieć, czy zmiana przyłącza z 3/4' na 1/2' faktycznie spowoduje kłopoty. Wiele starych domów ma zmienione okna, docieplone ściany itd, więc słabsze działanie grzejnika nie musi być odczuwalne. Bardziej mnie ciekawi jakiego typu maja być te nowe grzejniki? Bo żeby grawitacyjny obieg działał, muszą mieć małe opory przepływu. Grzejniki płytowe odpadają i typowe zawory z głowicami termostatycznymi też.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Jarku, dlatego podsunąłem katalog z grzejnikami Viadrus, w których są przyłącza typowe dla grzejników żeliwnych z minionej epoki. Widziałem te grzejniki na targach Instalacje 2016 i zrobiły na mnie bardzo pozytywne wrażenie. W katalogu pdf wyglądają atrakcyjnie a "na żywo" jeszcze bardziej atrakcyjnie.  Na końcu katalogu jest tez alternatywa dla głowic, których to zastosowanie budzi Twoje obawy w tym szczególnym przypadku.

 

PS. pompa - fakt - ostateczność w przypadku braku obiegu po wymianie.

 

 

Link do komentarza

jeśli chodzi o zmianę grzejnika to na chwilę obecna mam juz zakupione grzejniki C22 purmo o rozstawie przyłączeniowym 55 cm , więc nowe w/w raczej odpadają 
Instalacja jest na chwilę obecną zasilana " robionym" Piecem grawitacyjnie bez żadnej pompy , ilość grzejników 8 
Na chwilę obecną muszę sobie poradzić jakoś z tym podłączeniem, puki nie będe przerabiał całej instalacji tak jak to pisałem dopiero będzie ona modernizowana gdzieś w połowie 2018 roku 
 

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

To typowe grzejniki płytowe, więc do instalacji grawitacyjnej po prostu się nie naddają z racji bardzo dużych wewnętrznych oporów przepływu. Ponadto warunki gwarancji mogą nie dopuszczać pracy w układzie otwartym.

Na razie zostawiłbym stare grzejniki, a za wymianę i odpowiednie dostosowanie instalacji wziął się na wiosnę.

Edytowano przez Budujemy Dom - porady budowlane i instalacyjne (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Instalacje mam zaplanowana na lipiec-sierpień , robię teraz ogólnie generalny remont dwóch pomieszczeń i planuje wymiane grzejników gdyż po pierwsze są dość stare i bardzo oszczepacją wnętrze a po drugie są one juz w bardzo słabym stanie technicznym ,obydwa już były "podleczone" by wytrwały do ogólnej wymiany , lecz wątpie by przetrwały tą zimę jeszcze bynajmniej jeden z nich ,który był reanimowany 2 lub 3 razy ....
a póki nie ma siarczystego mrozu podjął bym się ich wymiany 

Znajomy mi podpowiedział bym spróbował podłączenia krzyżowego tzn z jednej strony grzejnika u góry zasilanie , zaś z drugiej strony grzejnika na dole powrót , czy to miało by jakiś sens ? jedynym zwężeniem przepływu wody była by redukcja która była by wkecona już bezpośrednio do grzejnika z 3/4 na 1/2 , oraz zamontowanie zaworu kulowego "motylka" o przelocie 12mm 6031261300_1350755114.thumb.jpg.68644ed0253f41df177dbb6421079857.jpg

Edytowano przez LucaO (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
5 godzin temu, LucaO napisał:

Znajomy mi podpowiedział bym spróbował podłączenia krzyżowego tzn z jednej strony grzejnika u góry zasilanie , zaś z drugiej strony grzejnika na dole powrót , czy to miało by jakiś sens ? jedynym zwężeniem przepływu wody była by redukcja która była by wkecona już bezpośrednio do grzejnika z 3/4 na 1/2 , oraz zamontowanie zaworu kulowego "motylka" o przelocie 12mm 

To właściwie chyba jedyne sensowne podłaczenie tego rodzaju grzejników w twoim przypadku.

 

Czy będą na początku czy na końcu układu?

Ten grzejnik będzie podłaczony tak jak na rysunku ?

Nie możesz dać go po deugiej stronie, bliżej przelotów w ścianie?

Link do komentarza

Jeden jest jako pierwszy to ten z grubym orurowaniem na 3/4 , drugi jest jako drugi od końca z orurowaniem na 1/2 

Zdjęcie dałem jako podgladaowe podłączenia , samo podłączenie zasilania będzie w poziomie bez kolanek , rurki wychodza mi że ściany jakieś ok 2m od grzejnika czyli ogólnie wgl tego rysunku grzejniki moje umiejscowione są  na ścianie na wprost patrząc na rysunek więc zaraz przy wylocie rurek ,

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...