Skocz do zawartości

Instalacja grzewcza


Recommended Posts

Napisano

Powoli zaczynam wgłębiać się w temat ogrzewania.

Wstępnie zrezygnowałem już z paliwa stałego na rzecz gazu. Co się z tym wiąże muszę wybrać kocioł.

Wstępna selekcja i ma być kondensacyjny 1 funkcyjny z osobnym zasobnikiem.

W projekcie domu mam projekt instalacji c.o. i założony jest tam kocioł Viessman vitodens 100W 19 kW. Z racji tego, że bierze się to co samemu sprawdziło się to miałem do czynienia z Termetem i taką markę wstępnie chcę wybrać tylko zastanawiam się co będzie lepsze: ECOCONDENS CRYSTAL II czy ECOCONDENS GOLD PLUS. Jakie jest wasze zdanie?

 

Kolejna sprawa; projekt przewiduje instalacje mieszaną czyli grzejniki + podpodłogówka i taką też chcę wykonać.

W projekcie odnośnie samej instalacji są takie zapisy:

 

Założono kocioł Viessman vitodens 100W 19 kW i zasobnik 160 litrów

Grzejniki mają być wyposażone w zawory termostatyczne.

Ogrzewanie podpodłogowe na zakończeniu każdej spirali może mieć zastosowane ograniczniki temperatury powrotu np Danfoss.

Wkładki zaworowe na króćcach rozdzielacza zasilające pętle ogrzewania podłogowego można wyposażyć w głowice termostatyczne z czujnikiem wyniesionym do pomieszczeń.

Ze schematu wynika, że na każdym piętrze ma być po jednym rozdzialaczu do którego podłączone są zarówno grzejniki jak i podpodłogówka.

Ma prawo to dobrze funkcjonować?

 

Ewentualnie jak to wykonać aby dobrze działało z kotłem Termet - jak wyżej ?

Napisano

Nie znam się, ale napiszę...

 

Zrezygnowałeś z  paliwa stałego, to przemyśl jeszcze raz i zrezygnuj z mieszanej instalacji - będą same korzyści... prostrza instalacja, mniejsze temperatury czynnika grzejącego...

Napisano

NIe do końca jestem przekonany co do rezygnacji z grzejników, wydaje mi się, że w np w sypialni czy w schowsku pod schodami raczej podłogówka ich nie zastąpi...

Napisano

Nie znam nikogo, kto mając podłogówkę chciałby ją uzupełnić grzejnikami.

 

Znam sporo osób którzy mają podłogówkę i grzejniki i kombinują jakby się grzejników pozbyć - deklarują, że gdyby mieli teraz wybór, grzejników by nie instalowali.

Napisano
35 minut temu, przemty napisał:

w schowku pod schodami raczej podłogówka ich nie zastąpi...

 

A co Ty w schowku masz jakiś areszt domowy? W chłodzie lepiej się kruszeje...

 

Łóżko na nóżkach i podłogówka da radę... w razie czego dasz wentylatorek, cyrkulujący powietrze w sypialni :icon_mrgreen:

 

A te 19 kW to nie za dużo? :icon_confused:

Napisano

Wszystko jest fajnie w okresie grzewczym czyli w zimie bo wówczas nie czuć bezwładności podłogówki gdyz grzejesz "cały czas".
Ja mam obawy, że na wiosnę i w jesieni gdzie są czasem duże skoki temperatury dzień-noc sama podpodłogówka nie sprawdzi się właśnie przez jej bezwładność.

Napisano

Jakoś użytkownicy podłogówek nie mają takich obaw...

Napisano
2 minuty temu, uroboros napisał:

A co Ty w schowku masz jakiś areszt domowy? W chłodzie lepiej się kruszeje..

 

Tam ma być pralnia + schowek podręczny a la spiżarka

 

2 minuty temu, uroboros napisał:

A te 19 kW to nie za dużo?

 

Tak założono w projekcie domu, ie analizowałem jeszcze dokładnie tego.

Może ze względu na zasobnik 160 l. bo projektowane obciążenie cieplne budynku wynosi 6,8 kW

2 minuty temu, uroboros napisał:

Jakoś użytkownicy podłogówek nie mają takich obaw...

 

Nie mam styczności z kimś, kto ma samą podłogówkę więc nie ma kto mi rozwiać wątpliwości

Napisano
49 minut temu, przemty napisał:

NIe do końca jestem przekonany co do rezygnacji z grzejników, wydaje mi się, że w np w sypialni czy w schowsku pod schodami raczej podłogówka ich nie zastąpi...

Ja w calej sypialni dałem podlogowke.

Na calym piętrze mam jeden grzejnik tj. drabinke w łazience.

 

Gdybym miał jak wywalić grzejniki z parteru już by ich nie było.

Napisano
1 minutę temu, przemty napisał:

Tam ma być pralnia + schowek podręczny a la spiżarka

To nie wydaje mi się konieczne dodatkowe grzanie tego pomieszczenia... Pewnie będzie tam (ze względu na pralkę i wprawdzie nieduże, ale jakieśtam zawilgocenie powietrza) kratka wentylacyjna i cyrkulacja powietrza w budynku wprowadzi tam ciepło.

 

Może nie doczytałem w Twoich innych tematach - jak wentylować będziesz budynek - grawitacyjnie, czy mechanicznie?

2 minuty temu, MrTomo napisał:

Gdybym miał jak wywalić grzejniki

A dlaczego NIE MOŻESZ?:icon_rolleyes:

Napisano

No OK, a jak jest podpodłogówka to jakie materiały można dać na podłogę a jakich nie wolno ?

 

No i kolejna sprawa, bo nieraz jak coś czytam o podpodłogówke to nieraz jest opinia, żę trzeba sprawdzić czy strop jest w stanie udźwignąć to itd. Można tak dowolnie na piętrze dawać podpodłogówkę na całej powierzchni?

2 minuty temu, uroboros napisał:

Może nie doczytałem w Twoich innych tematach - jak wentylować będziesz budynek - grawitacyjnie, czy mechanicznie?

Grawitacyjnie

Napisano
6 minut temu, przemty napisał:

jakie materiały można dać na podłogę a jakich nie wolno ?

Cóż, widać, że niezbyt dokładnie czytujesz foruma, pisało się o tym w paru tematach... :zalamka:

 

A masz jeszcze jeden temat do zastanowienia - lepiej (ekonomiczniej, bardziej komfortowo) będzie wentylować mechanicznie z odzyskiem ciepła... chyba nie jest jeszcze za późno...

Napisano
2 minuty temu, uroboros napisał:

Cóż, widać, że niezbyt dokładnie czytujesz foruma, pisało się o tym w paru tematach...

 

Przez grzeczność nie zaprzeczę ;)

A tak na poważnie, różne fora i strony czyta człowiek więc być może akurat tego nie czytałem na forum.

 

Odnośnie samej wentylacji mechanicznej to wiem, że jest to lepsze rozwiązanie ale po prostu nie chcę takiej wentylacji.

A dlaczego to pomińmy ten temat bo dojdziemy zaraz do tematu, że zamiast gazu lepiej pompę ciepła ;)
 

Napisano
2 minuty temu, przemty napisał:

zamiast gazu lepiej pompę ciepła

No, niekoniecznie - masz gaz na działce, to gazuj

Napisano
21 minut temu, przemty napisał:

trzeba sprawdzić czy strop jest w stanie udźwignąć to itd. Można tak dowolnie na piętrze dawać podpodłogówkę na całej powierzchni?

Oczywiście strop musi udźwignąć.

Dlatego ja zrobiłem lżejszą wylewkę, tj. anhydrytową.

27 minut temu, uroboros napisał:

A dlaczego NIE MOŻESZ

Mogę, ale mnie na taką ruinę póki co nie stać

Napisano
2 minuty temu, MrTomo napisał:

póki co

Ale, jak się polepszy - zrobisz to... chyba...

Napisano
5 minut temu, MrTomo napisał:

Oczywiście strop musi udźwignąć.

Dlatego ja zrobiłem lżejszą wylewkę, tj. anhydrytową.

Można zastosować wiele rozwiązań np. suchy jastrych.

Napisano
31 minut temu, przemty napisał:

OK, a jak jest podpodłogówka to jakie materiały można dać na podłogę a jakich nie wolno ?

Nie musisz wszedzie dawać płytek, jesli o to ci chodzi. Ja płytki daję tylko w łazience. Polecą pewnie panele, może ale to m o ż e jakaś wykładzina, ale niechętnie

Napisano
Przed chwilą, przemty napisał:

To podpowiecie jeszcze odnośnie tych materiałów na podłogę ?

W zasadziw nie ma większych ograniczeń - nawet wykładziny "dywanowe" mogą być przystosowane do podłogówki

Napisano
1 minutę temu, bajbaga napisał:

Można zastosować wiele rozwiązań np. suchy jastrych.

 

No ale skąd wiadomo czy strop uźwignie instalację czy nie?

Mam npmonolit 16 cm więc może udźwignąć czy nie?

2 minuty temu, MrTomo napisał:

Polecą pewnie panele, może ale to m o ż e jakaś wykładzina, ale niechętnie

i nie wpłynie to negatywnie na promieniowanie ciepła od podłogi ?

Napisano
40 minut temu, przemty napisał:

Można tak dowolnie na piętrze dawać podpodłogówkę na całej powierzchni?

 

2 godziny temu, przemty napisał:

projekt przewiduje instalacje mieszaną czyli grzejniki + podpodłogówka

:icon_mrgreen:

Napisano
9 minut temu, przemty napisał:

i nie wpłynie to negatywnie na promieniowanie ciepła od podłogi ?

Nie

14 minut temu, przemty napisał:

Mam npmonolit 16 cm więc może udźwignąć czy nie?

Kawał stropu. Zawsze warto zapytać projektanta. Ja mając taki strop, robiłbym bez obaw.

Kwestia ew. Rozpiętości pomieszczeń.

 

Swoją drogą polecam anhydryt

Napisano

Myślę, że ten strop niejedno wytrzyma... ale jak masz wątpliwości - skonsultuj z projektantem...

Napisano
2 minuty temu, przemty napisał:

W projekcie jest.

Dywagacje są nad jej ułożeniem niemal na całej powierzchni piętra czyli dodatkowo 3 pomieszczenia plus hol

No, ja bym się nie zastanawiał

Chyba, że podobają ci się grzejniki na ścianach... 

Napisano
3 minuty temu, przemty napisał:

Każde rozwiązanie ma swój urok ;)

To zrób wszędzie podłogówkę, i powieś gdzieś parę grzejników, bez podłączenia do układu grzewczego, tylko w celach dekoracyjnych :icon_mrgreen:

Będziesz miał swój urok...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...