Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Strop drewniany - wilgoć pod folią


Recommended Posts

Witam,

 

Przeszukałem nie jedno forum i czytałem wiele artykułów. Niestety im więcej czytam tym wydaje mi się, że mniej wiem. Sprawa wygląda następująco. Zmieniam poddasze na użytkowe. Może od początku. Budynek jest piętrowy tzn jest parter + poddasze + strych. Strop wygląda następująco. Warstwy od dołu.

- sufit z regipsu,

- jakieś 40 cm pustki do legarów,

- folia paroizolacyjna,

- wełna,

- folia paroizolacyjna,

- deski w odstępach >< 30 cm,

- płyta osb.

 

Problemem jest skroplona woda, która pojawiła się pomiędzy folią a wełną, chodzi o drugą warstwę folii czyli tą od strony płyt OSB. Wilgoć pojawiła się na krawędziach podłogi, tzn pod folią wychodzącą poza obrys płyt osb. Poddasze nie jest jeszcze ocieplone i temperatura tam jest taka jak mniej więcej na zewnątrz. Pierwsza kondygnacja jest podgrzewana. Czy jest to spowodowane stykiem ciepłego powietrza przedostającego się z dołu a zimnym osiadającym z góry na folii ? Sprawdziłem testowo jak wygląda sytuacja pod jedną z płyt znajdującej się bliżej środka i jest tam sucho ( na to wygląda ).

 

Pytanie zasadnicze, czy jest to problem przejściowy występujący do czasu ocieplenia całości czy jest to może błąd w sztuce. Może usunięcie drugiej parującej warstwy folii jest rozwiązaniem ?

 

Pozdrawiam i proszę o sugestie.

Tadeusz

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poddasze ma być ogrzewane, ale póki co nie jest. Ponadto paroizolacja po cieplejszej stronie może być nieszczelna. Folia po chłodniejszej stronie "wychwytuje" przenikającą z dołu wilgoć i tu jest problem. Gdyby jej nie było, wilgoć uleciałaby na poddasze a stamtąd wyniosłaby się na zewnątrz.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, więc co zrobić ? Poddasze raczej nie będzie już ogrzewane w tym roku. Raczej na przyszły. Usunąć drugą folię paroizolacyjną od strony OSB ? Dzisiaj rozmawiałem z firmą zajmującą się sprzedażą tego typu materiałami i dowiedziałem się że druga warstwa powinna być paroprzepuszczalna a nie paroizolacyjna. 

 

Martwi mnie ta sytuacja bo jak już zamknę podłogę ścianką kolankową i ściankami to już nie będzie możliwości sprawdzenia tego co się dzieje pod osb i ewentualna zmiana czegokolwiek będzie praktycznie niemożliwa.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc tak zrobię, trochę będzie z tym pracy bo osb lekkie nie jest ale jak trzeba to nie ma co narzekać. Jutro się tym zajmę. Czy to znaczy, że ta folia nie będzie tam wogóle  potrzebna ? "Fachowiec" który mi mówił jak to wykonać mówił że ma być. Ale chyba się pomylił ? Czy drugą warstwę dać przed położeniem np paneli na sam koniec.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
38 minut temu, Ttadzik napisał:

Po cieplejszej jest paroizolacyjna, od góry również paroizolacja. Poddasze ma być użytkowe i ogrzewane tak jak kondygnacja niżej.

Według mnie po stronie zimnej (od góry) nie może być paroizolacji.

Tam powinna być folia wysokoparoprzepuszczalna ew, wiatroizolacja.

 

 

Jakiej grubości te deski na których płyty osb?

Jeszcze dla uściślenia - mówisz o stropie której kondygnacji?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Ttadzik napisał:

 Czy drugą warstwę dać przed położeniem np paneli na sam koniec.

Po co? Trzeba było zrobić jedną, ale skuteczną izolację. Panele połóż kiedy będziesz ogrzewał pomieszczenie. Folia pod panelami, moim zdaniem jest w Twoim przypadku niepotrzebna. Pytanie jak to ma się do zaleceń producenta paneli, który bardzo uogólnia układy izolacyjne. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam,   skończyłem robić sufit podwieszany, w narożnikach zatopiona siatka w gipsie szpachlowym. Po wyschnięciu zagruntowane ściany i sufit, a później zaakrylowane łączenie ściana-sufit. I tu jest problem,  po czterech dniach od nałożenia akrylu postanowiłem pomalować pomieszczenie i pęka farba dekoral akrylowa na akrylu w narożnikach. Akryl marki don braven. Farba pęka podczas wysychania w ciągu 2óch godzin, a akryl widać, że nie pęknął. Czy ktoś mi podpowie co zrobiłem źle? Nałożenie drugiej warstwy farby po 4 godzinach nic nie dało.
    • Dobry kominiarz na pewno pomoże. Z takich porad na szybko, warto zanim zaczniecie remont, rozwiązać problem palącej się sadzy w kominie. Żaden najlepszy komin nie jest do tego stworzony. Kominy systemowe mają zapis "odporny na pożar sadzy". To oznacza, że wytrzyma ten pożar, ale nikt  nie dopisał, że drugiego pożaru  może już nie wytrzymać, a popękane rury po pierwszym należy wymienić. Myśląc o remoncie lub wymianie drogi ewakuacji spalin, warto ukierunkować myślenie na rodzaj opału i urządzenia do jego spalania. Czasy kominów uniwersalnych raczej minęły...Są materiały i mamy wiedzę, by dopasować komin do naszych potrzeb.
    • Pod płytki tynk CW , puszki osadzisz w trakcie układania płytek.
    • Gość luka
      czy mogę wybudować tylko dom, gdy mam Wz na dom z wbudowanym w jego bryłę garażu, czy jednak muszę zmienić Wz
    • Cześć,   Jestem w trakcie remontu mieszkania. Jedna ze ścian, na której tynk był słabej jakości została wyczyszczona do samej cegły i mam już na niej ułożoną nową elektrykę ale puszki są nieosadzone. Przymierzam się do tynkowania i rozważam późniejsze położenie kafelków, stąd moja prośba o pomoc do bardziej doświadczonych forumowiczów.   1. Jaki rodzaj tynku wybrać, który pozwoli wyrównać ścianę (cegły są wybitnie niechlujnie ułożone) i będzie odpowiednim podkładem pod kafelki? 2. Jaka jest najlepsza praktyka osadzania puszek w takim przypadku? Osadzić puszki na etapie tynkowania? Jeśli tak czy powinny być równo z tynkiem czy wystawać o te kilka milimetrów grubości przyszłych kafelków? Czy może lepiej wstrzymać się z osadzaniem do momentu układania kafelków i dopasować wszystko pod układ kafelków (np. żeby puszki nie były pomiędzy kafelkami). Jeśli tak to czy w tej metodzie można wykorzystać klej do płytek również przy osadzaniu puszki czy lepszy będzie inny materiał np. klej gipsowy?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...