Skocz do zawartości

Projekt budowy domu, a kosztorys.


Recommended Posts

Napisano

Dzień Dobry. Mam pytanko, a mianowicie razem z żoną posiadamy działkę budowlaną 800m2 i chcielibyśmy rozpocząć budowę domu. Po długich przemyśleniach i poszukiwaniach w końcu udało nam się wybrać projekt domu  http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/23568-dom-w-turkusach-g2.html , moje pytanie brzmi czy za kwotę która jest w kosztorysie czyli 392 500 zł, uda nam się zbudować ten dom. Chciałbym nadmienić, iż będzie to budowa naszego pierwszego domu (i pewnie ostatniego :-)) i nie mamy żadnego doświadczenia w branży budowlanej.

 

Napisano

a skąd jesteś?

W okolicach Warszawy może być trudno. Ceny robocizny szybują.

A jak nie masz doświadczenia to duże prawdopodobieństwo, że popełnisz kilka błędów płatnych dodatkowo. Dlatego zwykle warto dodać sobie te 20% zapasu.

Napisano

Napiszę tak.400 tys zł to nie jest mało,ja za tą sumę wybudowałbym,Elfir też i jeszcze parę złotych by zostało.To jest około 2500 zł za mkw.

Wgryzaj się w temat,dużo czytaj.Ja na Twoim miejscu budowałbym.

Napisano

Mieszkam w Świnoujściu, a działka na której chcielibyśmy się pobudować jest w okolicach Szczecina. Kupno mieszkania w Świnoujściu to koszt 420 000zl za 70m2. wiec chyba jednak, spróbujemy sie pobudowac

Cytat

 

 

Napisano

Sądzimy, że to wróżenie z fusów. Taki sam dom (nie ten, który zalinkowałaś) można zbudować za 250 albo za 600 tys. To zależy od wielu czynników. Pogadaj z lokalnymi firmami budowlanymi, pokaż im projekt, niech wstępnie wycenią.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Ja powiem inaczej jak sobie przejrzycie projekty na stronach pracowni projektowych i podane ceny kosztorysy (chociaż nie wszędzie są dostępne) to możecie zakładać, że są to ceny uśrednione tak więc da się i taniej i drożej. Na pewno duże miasta to ogromny problem aby zmieścić się w kosztach za fachowców więc blisko 50% inwestycji. Z drugiej strony jak ktoś będzie budował sporo rzeczy sam, a do tego postara się kupować materiały jak ich cena jest atrakcyjna przykład bloczki kupione w zimę to w moim przypadku był koszt o 20% niższy aniżeli w sezonie, a to już idzie w tysiące złotych tu, tam i można się zmiesić w kosztorysie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam, źle spojrzałem, a potem się już jakoś zafiksowałem na rozdzielacze.  W takim razie, czy w tej instalacji są jakieś zawory umożliwiające odcięcie dopływu wody do nieużywanej łazienki na górze?  Jeżeli ich nie ma to pozostaje chyba już tylko zastąpić zaślepki na końcach rur w nieużywanej łazience na zawory. Nie jest to specjalnie trudne, wymaga tylko chwilowego zamknięcia dopływu wody do instalacji. Zresztą i tak się przyda, bo ostatecznie zawory  będą przecież potrzebne do spłuczki, bidetu itd. Mając zawory będzie można spuścić zalegającą wodę z tych rur i zrobić dezynfekcję termiczną. 
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...