Skocz do zawartości

"wybulone" drzwi od wyczystki pieca


Recommended Posts

Odkręć dwie śruby i wywal to rozbrzuszone żelastwo.Jedynie musiałbyś chyba zaopatrzyć się w sznur uszczelniający aby uszczelnić drzwiczki, ale to zobaczysz jak odkręcisz ten dekiel od drzwiczek.

Link do komentarza

Rok mogą wytrzymać, ale bezpieczniej będzie - jak masz taką możliwość - wymienić na lepsze, niekoniecznie na nówkę nieśmiganą. Może to spowodować, że strażacy nie zagoszczą u Ciebie... I że jeszcze pomieszkasz tu gdzie mieszkasz...

Link do komentarza
2 godziny temu, MrTomo napisał:

No - ale wtedy drzwiczki będą się cholernie nagrzewały?

Jeżeli chodzi Ci na tym aby było tak jak powinno to na twoim miejscu zadzwoniłbym do producenta tego kotła i zamówił kawałek wyprofilowanej blachy od drzwiczek. Je żeli te kotły są w produkcji to założę sie, że nie będzie problemu.

Link do komentarza

Możesz zrobić jeszcze takie coś. Wyciąć gumówką środkową część tej blachy z tym bąblem zostawiając tylko ramkę z marginesem a potem przykręć blachę prostokątną do czoła tej ramki (margines po to aby blacha miała o co sie oprzeć)  i będzie jak nowe. W razie potrzeby mógłbyś ta blachę przyspawać do ramki.

Link do komentarza
4 minuty temu, mhtyl napisał:

...Wyciąć gumówką środkową część tej blachy z tym bąblem zostawiając tylko ramkę z marginesem a potem przykręć blachę prostokątną do czoła tej ramki... W razie potrzeby mógłbyś ta blachę przyspawać do ramki.

g e n i a l n e !

Pewnie gdybym to rozkręcił sam bym na to wpadł :icon_mrgreen:

Link do komentarza
6 minut temu, bajbaga napisał:

Obstawiam, że między blachami jest jakiś "szamot".

Jeśli jest trzeba uzupełnić.

Zdecydowanie.
Mam trochę takiej waty do uszczelniania pieców hutniczych... W sam raz się nada.

 

O ile uda mi się to odkręcić i nie ukręcić śrub.

Jak nie to będę musiał działać bez odkręcania.
W sumie - może tak byłoby lepiej i łatwiej.

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
    • I takowe falujące powietrze właśnie u mnie występuje👍. Tylko przy rozpalaniu pojawia się troszkę dymu a później już tylko czyste fale😁
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...