Skocz do zawartości

Wykonanie wylotu instalacji wyciągowej z kuchni w ścianie zewnętrzenj


Recommended Posts

Napisano

Mam problem i z instalacją wyciągową z okapu kuchennego. Porjektant zaprojektował jeden pion dla wszystkich mieszkańców (6 piętrowy budynek). Instalacja nie działa prawdiłowo i zapachy przedostją się do mojego mieszkania. Niestety deweloper zabnkrutował, więc sprawą zajmuje się wspólnota. Na kanale został zamontowany wentylator. Niestety nie pomogło to i nadal śmierdzi z okapu, dodatkowo wentylator hałasuje. 

Zastanawiam się nad przebiciem w elewacji i wyprowadzeniem mojego wyciągu przez ścianę. Wejście do pionu wtedy bym zamurował. 

Czy instalacja będzie działać, jeżeli wyjście będzie w ścianie na zewnątrz a nie do komina? Czy nie będzie wtedy nadmuchu powieetrza z zewnątrz?

Napisano

Ponieważ jest to budynek wielorodzinny wszelkie ingerencje w elewację budynku wymagają uzyskania zgody zarządcy. W kwestii funkcjonowania wentylacji - jeśli zapachy przenikają z innych mieszkań, to wentylacja własnej kuchni niewiele pomoże. Trzeba ustalić przyczyny tego  zjawiska i ewentualnie zmodyfikować jej funkcjonowanie w całym pionie.

Napisano
17 godzin temu, r2d2 napisał:

Porjektant zaprojektował jeden pion dla wszystkich mieszkańców (6 piętrowy budynek).

 

Takie rozwiązanie jest zabronione (WT § 141.2). )

 

17 godzin temu, r2d2 napisał:

Na kanale został zamontowany wentylator.

 

Też (w zasadzie) niezgodne z przepisami.

 

Wspólnota powinna doprowadzić wentylację do stanu zgodnego z przepisami.

 

17 godzin temu, r2d2 napisał:

Zastanawiam się nad przebiciem w elewacji i wyprowadzeniem mojego wyciągu przez ścianę. Wejście do pionu wtedy bym zamurował. 

 

To co napisał Pan Jankowski + uwarunkowania przepisów - odległość wyrzutni od okien (na tej ścianie) w poziomie nie mniej jak 3m, w pionie nie mniej jak 2m.

 

 

Ps. Najprostsze  i raczej tymczasowe rozwiązanie - na kratkę założyć klapę zwrotną.

Napisano
11 minut temu, bajbaga napisał:

 

Takie rozwiązanie jest zabronione (WT § 141.2). )

 

Do kuchni dochodzą dwa kanały, jeden grawitacyjny (każde mieszkanie ma oddzielny), a drugi pod okap kuchenny (ten jest jeden dla wszystkich).

 

Cytat

Ps. Najprostsze  i raczej tymczasowe rozwiązanie - na kratkę założyć klapę zwrotną.

 

Samo wejście do kanału mam w zabudowie g-k (nie chciałbym  tego rozbierać), czy taką klapę można zamontować pionowo w okapie kuchennym?

1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał:

Ponieważ jest to budynek wielorodzinny wszelkie ingerencje w elewację budynku wymagają uzyskania zgody zarządcy. W kwestii funkcjonowania wentylacji - jeśli zapachy przenikają z innych mieszkań, to wentylacja własnej kuchni niewiele pomoże. Trzeba ustalić przyczyny tego  zjawiska i ewentualnie zmodyfikować jej funkcjonowanie w całym pionie.

 

Zatrudniona została do tego firma, która stwierdziła, że grawitacyjnie nie jest w stanie wyciągać zapachów z okapów kuchennych, dlatego też został zamontowany wentylator. Ale rozwiązanie nie przyniosło zamierzonego skutku.

Niestety sprawa załatwiana jest przez wspólnotę i nie wiem co to za specjaliści, dlatego też pytam czy ktoś się spotkał z takim rozwiązaniem. 

Dziękuję za odpowiedzi. 

Napisano
2 godziny temu, r2d2 napisał:

czy taką klapę można zamontować pionowo w okapie kuchennym?

 

Taka klapka powinna być już zamontowana w okapie.

I tak są klapy zwrotne "pionowe".

 

2 godziny temu, r2d2 napisał:

Zatrudniona została do tego firma, która stwierdziła, że grawitacyjnie nie jest w stanie wyciągać zapachów z okapów kuchennych, dlatego też został zamontowany wentylator.

 

Zmienić firmę, bo rozwiązanie które zaproponowała jest sprzeczne z obowiązującymi przepisami - nie można w jednym pomieszczeniu stosować wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej (wentylator, to wentylacja mechaniczna).

 

Zamontowanie klapy zwrotnej tylko w okapie nic (w takim przypadku) nie da - w drugiej kratce też należy też zainstalować klapę zwrotną - jest to bardzo kulawe rozwiązanie, ale przy prawidłowych nawiewnikach powinno polepszyć sytuację.

 

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...