Skocz do zawartości

proszę o poradę co do ogrzewania gazowego


Recommended Posts

Witam.

Jestem na etapie ogrzewania w domu jednorodzinnym. Instalcja jest już wykona tzn. rury, podłogówka, skrzynki rozdzielacze do podłogówki. Mój hydlaulik wraz z serwisantem wybrali dla mnie taki zestaw:

Elterm sprzęgło-kolektor 1 szt 

Elterm Grupa pompowa z zaworem zwrotnym VRG 132 z pompą elektroniczną  2 szt   

Elterm siłownik Ara do współpracy z zaworem VRG - 2 szt

Vaillant Pakiet VC 206 + vih 150 + mm 700/4 + czujnik zasobnika  + grupa podł. zasobnika + weście do szachtu 

4x2m rura 80 (rura kominowa)

nasada szachtu 80 

vr 70 moduł mieszacza

vr 91 dodatkowe sterowanie 

vr 10 3 szt czujniki do sprzęgła i dwóch mieszaczy 

 

Łącznie wyszło 15 409 zł brutto.

 

Ten zestaw ma pracować w domu jednorodzinnym w woj. małopolskim,

-powierzchnia domu 127.4m2 + 67m2 piwnice,

-ocieplenie zewnętrzne sciany styropian 15cm i piwnice styrodur

-ocieplenie poddasza wełna mineralna skosy 25cm sufity 35cm i strych 25cm

-wentylacja grawitacyjna

-grzejniki aluminiowe prawdopodobnie ferroli na parterze i poddaszu a w piwnicy grzejnki panelowe + podłogówka w pralni

-połogówka na parterze wiatrołap, korytarz, wc, kuchnia, jadalnia, pom. gospodarcze.

-podłogówka na poddaszu tylko w łazence

-w salonie grzejnik panelowy z zimną płytą kłos

 

Mój dylemat polega na tym, że spotkałem się z paroma złymi komentarzami od znajomych którzy ogólnie twierdzą, że za dużo tego wszystkiego tzn. że nie potrzebne są takie żeczy jak  sprzęgła czujki pogodowe i sterowniki bo jak twierdzą, że to wszystko wiąże się z częstymi awariami i większymi rachunkami za gaz bo jak to jednen z nich stwierdził "zawieje troche wiatr i piec cągnie dużo więcej gazu nie potrzebnie.

 

Dodam jeszcze, że zależy mi na jak najmniejszych rachunkach za gaz i na jak najmniejszej awaryjnosci tego systemu.

 

Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Link do komentarza

diabeł tkwi w szczegółach....gdyby była wszędzie tylko podłogówka, to pewnie nie byłoby konieczności komplikowania instalacji. W przypadku instalacji mieszanej, jak chcesz mieć inną temperaturę na grzejnikach niż na podłogówce, to już pewne rzeczy trzeba...niestety. Teraz trochę późno na takie pytania, skoro instalacja juz zrobiona

A na słowa znajomych też bierz poprawkę bo "zawieje trochę wiatr....." to nawet nie wiem jak skomentować....

Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Dnia 10/9/2017 o 22:03, pawelirl25 napisał:

Mój dylemat polega na tym, że spotkałem się z paroma złymi komentarzami od znajomych którzy ogólnie twierdzą, że za dużo tego wszystkiego tzn. że nie potrzebne są takie żeczy jak  sprzęgła czujki pogodowe i sterowniki bo jak twierdzą, że to wszystko wiąże się z częstymi awariami i większymi rachunkami za gaz bo jak to jednen z nich stwierdził "zawieje troche wiatr i piec cągnie dużo więcej gazu nie potrzebnie.

 

Dodam jeszcze, że zależy mi na jak najmniejszych rachunkach za gaz i na jak najmniejszej awaryjnosci tego systemu.

 

Proszę o pomoc i z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Witam, 

W każdym przypadku zastosowanie regulatora pogodowego zwiększy komfort obsługi kotła oraz oszczędności (nawet do 30%) w zużyciu samego gazu. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie pozwalające na obniżenie rachunków za ogrzewanie. Również awaryjność układu z rozbudowaną automatyką wcale nie jest na wyższym poziomie w porównaniu do podstawowego rozwiązania. 

Pozdrawiam, 
________________________________ 
Konsultant marki Junkers 
 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...