pltomek Napisano 26 września 2017 #1 Napisano 26 września 2017 Witam wszystkich serdecznie Mam problem z papierami domu, ale od początku... Znalazłem dom do kupienia który bardzo nam się spodobał, podpisaliśmy umowę przedwstępną, działka figuruje jako gospodarstwo rolne 0,31ha (dom ok 100lat). Później przy kompletowaniu dokumentów zaczęły wyrastać różne "kwiatki": 1) przeprowadzony był remont ale bez zgłoszenia, wymieniony został dach włącznie z więźbą (podobno na taki sam), wstawione 3 okna dachowe (nie było ich wcześniej), zaadoptowane zostało poddasze na mieszkalne + ocieplenie budynku (wcześniej nigdy go nie było). Dodatkowo rozebrana została oddzielna stodoła (również bez zgłoszenia). Dodatkowo dochodzi nowa instalacja elektryczna oczywiście bez odbioru... Teraz moje pytanie co w takiej sytuacji zrobić, obstawiam że mogę później mieć duże problemy z tym związane, gdzie i jak można uzyskać jakiekolwiek "papiery" tego domu które są/będą mi potrzebne, w jaki sposób obecny właściciel może tą sprawę rozwiązać 2) kwestia podatków - właściciel ma zgłoszone 80m2 (powierzchnia parteru) i od tego odprowadza podatek rolny, dom ma ok 200m2 jak ten problem ugryźć co będzie potrzebne i jak tą sprawę załatwić 3) może ktoś się orientuje gdzie i jak można odzyskać jakiekolwiek dokumenty związane z tym, domem - jakieś pozwolenie na budowę, projekt, zagospodarowanie działki - co na niej powinno się znajdować i jakich rozmiarów... Z góry dziękuje za pomoc //Tomek
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 26 września 2017 #2 Napisano 26 września 2017 Jeśli dom stoi legalnie to musi być pozwolenie na budowę (dokument ze starostwa, bądź wcześniejszych organów administracyjnych. Ten dokument powinien mieć właściciel - jeśli nie ma, a pozwolenie było wydane, dokumentacja może być w archiwum wydziału architektury starostwa albo wskaże on gdzie szukać. .
bajbaga Napisano 26 września 2017 #3 Napisano 26 września 2017 22 minuty temu, Budujemy Dom - budownictwo i instalacje napisał: Jeśli dom stoi legalnie to musi być pozwolenie na budowę (dokument ze starostwa, bądź wcześniejszych organów administracyjnych. Ten dom wybudowano 100 lat temu ......... Zrobić inwentaryzacje i uaktualnić w starostwie. Odbiory instalacji też zrobić - dla własnego spokoju.
pltomek Napisano 26 września 2017 Autor #4 Napisano 26 września 2017 I jak mam rozumieć po tej inwentaryzacji i dostarczeniu jej do urzędu sprawa tej samowoli budowlanej jest załatwiona? A co ze zburzoną stodołą, też będzie w tym ujęta?
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się