Skocz do zawartości

Problem z warstwą ocieplenia przed wylewką


Recommended Posts

Napisano

Problem w wykonaniu ocieplenia pod wylewkę. Wygląda to tak. Salon miał być obniżony w stosunku do pozostałych pomieszczeń obniżony o 30 cm, doszliśmy jednak do wniosku żeby wyrównać ten salon ze względu na wiek do reszty pomieszczeń i teraz jest problem bo przed wylewką trzeba to wyrównać. Mam kupiony styropian Eps 100 na całość (13 cm wyliczona przez posadzkarzy +30 cm w salon poza tymi 13cm). Jak teraz będzie wygladalo ugiecie styropianu pod wylewką ok. 6 cm (będzie podlogówka) w salonie a pozostalej cześć, a chodzi o to żeby ten sam poziom uzyskać po wykonaniu wylewek. Mało tego, chodzi jeszcze o określenie dylatacji miedzy salonem a otoczeniem. Czy większa warstwa styropianu nie ugnie się więcej niż mniejsza. Liczę na pomoc 

Napisano

Przestrzeń pod podłogą można wypełnić innym, znacznie tańszym materiałem, np. zagęszczanym warstwami piaskiem lub pospółką. Dopiero na to folia, styropian i wylewka podłogowa.

Jednak nawet przy zastosowaniu styropianu w bardzo grubej warstwie nie obawiałbym się nadmiernego ugięcia. Na styropian w takim pomieszczeniu jak salon działają w praktyce niewielkie siły.

Napisano

Spotykam budynki gdzie jest 50 cm izolacji styropianu, co moim zdaniem jest przesadą, tym bardziej że ocieplenie ściany fundamentowej jest dużo, dużo skromniejsze - to tak na marginesie. Dwa rozwiązania podane powyżej, moim zdaniem są dobre, jedynym uzupełnieniem, przy grubszej warstwie izolacji jest zbrojenie wylewki siatką stalową.

Ponadto - masa betonu wylewki (zakł. 30m2) to około 5000 kg , więc izolacja ułoży się dosyć skutecznie  a późniejsze odciążenia (wilgoć z osuszania), czy obciążenia ( posadzka+wyposażenie wraz z użytkownikami) nie będzie miało istotnego wpływu na zmianę poziomu powierzchni podłogi. 

Napisano

Grubsza warstwa styropianu nie stanowi problemu zwłaszcza pod ogrzewaniem podłogowym. W Salonie trzeba zrobić dylatację obwodową i przewidzieć elastyczne połączenie pokrycia na styku salon - reszta podłogi. Pospółka ani piasek jako dodatkowe wypełnienie to tylko kłopot (konieczność zagęszczenie) i zero izolacji cieplnej. W ostateczności można użyć keramzytu, który ograniczy ucieczkę ciepła i podsiąkanie wilgoci, ale jak jest styropian to kłaść.

Napisano

A ja bardziej zwróciłbym uwagę na grubość wylewki, nie wiadomo jaka ma być ta wylewka czy z miksokreta czy anhydrytowa. Bo na cementową z miksokreta przy ogrzewaniu podłogowym to trochę za cienka.

Napisano

Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi i uwagi - już jestem spokojniejszy i przystępuję do układania styropianu.  Myślę, że gdyby nawet z czasem wystąpiła różnica poziomów, to będą chyba to różnice nie zauważalne dla oka.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...