Skocz do zawartości

Ocieplenie balkonu nad wejściem - słupy


bojka777

Recommended Posts

Napisano

te słupy razem z płytą balkonu to piękny mostek, wręcz radiator wieńca.

Wywaliłabym je i zrobiła całość konstrukcji z drewna, jeśli już musi być balkon. 

 

balkon-balustrada.jpg

 

Napisano
58 minut temu, bojka777 napisał:

Jak byście ocieplili takie słupy? Czy w ogóle jest sens je ocieplać?

słupy nie - ale nie widzę tam wejścia, tylko okno....

Problemem jest ten daszek - jeśli betonowy. Można iść za propozycją Elfir. Można zostawić słupy betonowe - balkon zmienić na drewniany. 

Można też zrobić tak jak jest - ale zdylatować balkon- daszek od ściany z ociepleniem - i zostawić jako konstrukcję samonośną wspornikowo-słupową. 

Napisano
Dnia 29.08.2017 o 20:42, Elfir napisał:

te słupy razem z płytą balkonu to piękny mostek, wręcz radiator wieńca.

Wywaliłabym je i zrobiła całość konstrukcji z drewna, jeśli już musi być balkon. 

 

 

 

Dlaczego zakładasz, że balkon jest czy raczej będzie mostkiem, nie wiadomo jak został on wykonany.

Napisano
5 godzin temu, mhtyl napisał:

Dlaczego zakładasz, że balkon jest czy raczej będzie mostkiem, nie wiadomo jak został on wykonany.

Bo wygląda na betonowy wyłażący ze stropu i ma w sobie stal która jest dobrym przewodnikiem ciepła , nie będę rysował czerwonych strzałek do gruntu jak TB ,  Ale:

na  budowach coraz częściej widuje się grubo ogacone płyty balkonowe - czyli coś tam jednak przenoszą czyli słupy coś tam też odbiorą i oddadzą bo nieogacone czyli radiator

Napisano
1 minutę temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

Bo wygląda na betonowy wyłażący ze stropu i ma w sobie stal która jest dobrym przewodnikiem ciepła , nie będę rysował czerwonych strzałek do gruntu jak TB ,  Ale:

na  budowach coraz częściej widuje się grubo ogacone płyty balkonowe - czyli coś tam jednak przenoszą czyli słupy coś tam też odbiorą i oddadzą bo nieogacone czyli radiator

Ale to tylko rysunek poglądowy to nie projekt, a już na pewno nie wykonawstwo. Oczywiście można zakładać jak piszesz, ale są specjalne łączniki czy jak je tam zwał eliminujące mostek cieplny.

W tym przypadku słupy to najmniejszy problem, liczy się sie to jak jest połączona płyta balkonowa z domem/stropem.

Napisano
1 minutę temu, mhtyl napisał:

Ale to tylko rysunek poglądowy to nie projekt, a już na pewno nie wykonawstwo. Oczywiście można zakładać jak piszesz, ale są specjalne łączniki czy jak je tam zwał eliminujące mostek cieplny.

W tym przypadku słupy to najmniejszy problem, liczy się sie to jak jest połączona płyta balkonowa z domem/stropem.

widzę co widzę i zakładam co widzę a żadnych specjalnych łączników nie widzę znaczy nie mogę ich założyć

przy standardowym łączeniu stal -  stal beton - beton słup mam ogacony (grzany dołem i od góry ) i w kamerze termo kolor ma taki jak cała reszta budynku , znaczy jestem zadowolony :)

Napisano
Dnia 29.08.2017 o 19:46, bojka777 napisał:

Jak byście ocieplili takie słupy? Czy w ogóle jest sens je ocieplać?

ocieplenie_słupów.JPG

No dobra, jeżeli już tak bardzo chodzi o rysunek to balkon jest oddzielony ma inny kolor) niż wieniec i góra  płyty balkonowej licuje ze ściana zewnętrzną a to oznacza, ze na poddaszu użytkowym autor na pewno da izolację. Natomiast od spodu dołożenie ocieplenia zaburzyło by wygląd tych łuków, no chyba że rysunek nie jest zrobiony w odpowiedniej proporcji i pod balkonem ocieplenie sie zmieści, bo z rysunku widać też że to ściana budowana jest jako 2W.

Napisano
4 minuty temu, mhtyl napisał:

No dobra, jeżeli już tak bardzo chodzi o rysunek to balkon jest oddzielony ma inny kolor) niż wieniec i góra  płyty balkonowej licuje ze ściana zewnętrzną a to oznacza, ze na poddaszu użytkowym autor na pewno da izolację. Natomiast od spodu dołożenie ocieplenia zaburzyło by wygląd tych łuków, no chyba że rysunek nie jest zrobiony w odpowiedniej proporcji i pod balkonem ocieplenie sie zmieści, bo z rysunku widać też że to ściana budowana jest jako 2W.

czepiasz się kolorów to czoło płyty balkonowej też jest czarne -  jak dla mnie znaczy jest w cieniu bo oświetlone z prawej strony

a stopy fundamentowe tez są jaśniejsze - znaczy artysta miał na myśli że w takim oświetleniu będzie ładnie wyglądać

fakt słupy ocieplić na okrągło to kupa pitolenia i efekt +/-

mam kwadraciaka i żadnych wyrzutów sumienia :D

Napisano
3 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

przy standardowym łączeniu stal -  stal beton - beton słup mam ogacony (grzany dołem i od góry )

a gdyby był sam beton - to by nie był radiatorem ciepła?

 

2 godziny temu, MTW Orle - osuszanie budynków napisał:

fakt słupy ocieplić na okrągło to kupa pitolenia i efekt +/-

mam kwadraciaka i żadnych wyrzutów sumienia

Najprościej zdylatować słupy i balkon od od reszty - dokładnie oddzielić poza warstwę ocieplenia - i problem znika - a forma daszku-balkonu zostaje w pięknym surowym żelbecie, jak u le Corbusiera :yahoo:i nie ma żadnych mostków  

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...