Skocz do zawartości

Sterowanie piecem gazowym kondensacyjnym Immergaz


Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam,

Prośba o poradę jak wysterować ogrzewaniem. W większości domu mam grzejniki + podłogówka w łazienkach, kuchni i wiatrołapie (tam gdzie jest podłogówka nie ma grzejników). Mam dwie osobny pompy w piecu pod grzejniki i podłogówkę. Grzejniki chcę sterować czujnikiem pokojowym (najlepiej przenośnym - czasem będę odpalał kominek w salonie; jeśli się nie da przenośny to do umieszczenia w najzimniejszym pokoju). Teraz nie wiem jak z podłogówką w łazienkach - instalator radzi mi też drugi czujnik pokojowy który umieszczę w jednej z łazienek - czy przy bezwładności podłogówki to zadziała? Czy warto dorzucać jeszcze czujnik zewnętrzny pod podłogówkę? (kabel z pieca mam wyprowadzony). Generalnie w łazience chce odczuwać komfort cieplny w postaci ciepłej podłogi.

Podobają mi się sterowniki firmy TECH tylko nie wiem czy da się złożyć z nich powyższą konfigurację czyli: wyświetlacz LCD który bezprzewodowo może obsługiwać piec i sczytywać temperaturę z dwóch czujników (łazienka podłogówka i np. sypialnia grzejniki).

Edytowano przez tchomikt (zobacz historię edycji)
Napisano

Na podstawie tego opisu - bez podania schematu i wyposażenia instalacji - można jedynie wskazać ogólne możliwości regulacji temperatury. Obieg grzejnikowy wystarczy sterować termostatem pokojowym - rzeczywiście dobry będzie bezprzewodowy. Zapewnienie efektu ciepłej podłogi umożliwi termostat z czujnikiem umieszczonym w podłodze sterujący obiegiem za pomocą elektrozaworu lub zaworu termostatycznego. Czujniki w zależności od potrzeb i konfiguracji obiegu można umieszczać w każdym pomieszczeniu z podłogówką lub tylko na reprezentatywnej podłodze.

Napisano

Jeżeli obawiasz się dużej bezwładności ogrzewania podłogowego w łazienkach, to może warto po prostu ustawić odrębnie czas pracy dla tych obiegów? Wtedy będzie można skompensować dłuższy czas nagrzewania się i ochładzania  jastrychu.

Automatyka pogodowa na potrzeby łazienek raczej się nie sprawdzi. Bardzo często temperatura akurat w łazienkach ma się nijak do zewnętrznej. Szczególnie jeżeli to pomieszczenia bez okien, pomiędzy innymi ogrzewanymi.

Ale bez planów budynku trudno radzić coś konkretnego.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano

Witam

Mam założone 2 pompy. Jedna Danfos do obiegu kaloryferów i druga pompa Vilo do podłogówki. Czyli chce sterować dwoma czujnikami (bezprzewodowe na baterie) 2 obiegi + ewentualnie sterownik LCD 230V, który będzie mógł zarządzać wszystkim i do którego mogę dołączyć bezprzewodowo czujnik temperatury zew - w trybie zwykły termometr. Ewentualnie opcja podłączenia lcd do internetu. Czy ktoś pomoże w konfiguracji zabawek TECH-a?

P.S. Mam jeszcze pompę cyrkulacyjną - dobrze by było móc ją zaprogramować przez lcd.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działania dewelopera, który naciska na odbiór kluczy i zapłatę drugiej raty przed uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie, są niezgodne z przepisami i niekorzystne dla Państwa. Zgodnie z umową (§9.4.), warunkiem odbioru przedmiotu umowy jest zapłata 100% ceny. Jednakże odbiór ten, zgodnie z prawem, może nastąpić dopiero po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie. Mają Państwo pełne prawo odmówić odbioru technicznego mieszkania i przekazania kluczy do momentu, gdy deweloper przedstawi ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.   Możecie Państwo zgodzić się na  "przed odbiór" lub "odbiór wstępny"  odbiór techniczny w celu sprawdzenia stanu lokalu i spisania protokołu z ewentualnymi wadami. Należy jednak wyraźnie zaznaczyć w protokole, że nie jest to ostateczny odbiór lokalu i nie wiąże się on z przekazaniem kluczy ani zapłatą ostatniej raty.   Pozwolenie na użytkowanie (wydawane przez Nadzór Budowlany) Najważniejszy dokument. Oficjalna decyzja administracyjna, która potwierdza, że budowa całego budynku została zakończona zgodnie z prawem, projektem budowlanym oraz wszelkimi normami bezpieczeństwa (przeciwpożarowymi, sanitarnymi, konstrukcyjnymi). Dokument ten wydaje Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego. Uzyskanie  pozwolenia na użytkowanie jest formalną zgodą państwa na to, aby w budynku mogli legalnie i bezpiecznie zamieszkać ludzie.   Zaświadczenie o samodzielności lokalu (wydawane przez Urząd Gminy/Miasta) Jest to dokument, który potwierdza, że to konkretne mieszkanie (wraz z np. komórką lokatorską) jest wydzielone trwałymi ścianami i może stanowić odrębną nieruchomość. Wydaje starosta lub prezydent miasta (w praktyce odpowiedni wydział w urzędzie gminy lub miasta, np. wydział architektury). Zaświadczenie jest absolutnie niezbędne, aby deweloper mógł założyć dla Pana mieszkania osobną księgę wieczystą i przenieść na Państwa jego własność u notariusza.   Bez tego dokumentu nie jest możliwe podpisanie ostatecznej umowy sprzedaży w formie aktu notarialnego.    Oba dokumenty są niezbędne do finalizacji całego procesu, na pozwolenie na użytkowanie powinno się czekać przed faktycznym odbiorem kluczy i zamieszkaniem.  
    • A znasz kołki Ebolt? https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/22514-mocowanie-urzadzen-elektrycznych-na-elewacji-budynku-docieplonego-styropianem
    • Na tę chwilę w ciemno nabędę 10x80 fischer duopower, tylko że z doświadczenia wiem, że dołączane wkręty lubią się ukręcać.   Macie jakieś sprawdzone wkręty 6x80 ?
    • Na jakiej wysokości względem poziomu gruntu jest warstwa chudziaka? Już wcześniej pisałem, że w sytuacji, gdy celem ma być obniżenie poziomu wilgotności samego chudziaka, to wkraczamy w obszar o wiele poważniejszych i bardziej kosztownych prac. Pytanie tylko czy porównując koszty i efekty warto się w to bawić? Wysoka wilgotność samego chudziaka nie musi być problemem, jeżeli skutecznie odetnie się go od wyżej położonych warstw. Do czego zwykle wystarczają minimum dwie warstwy starannie ułożonej folii PE oraz styropian o obniżonej nasiąkliwości lub jeszcze lepiej XPS. Ta bardziej skomplikowana wersja to utworzenie jeszcze poniżej chudziaka warstwy odcinającej podciąganie kapilarne. Czyli np. wybranie gruntu rodzimego, na to zaś: - geowłóknina; - tak z 0,5 m płukanego żwiru; - folia;  - chudziak;  - znowu folia;  - styropian; - jastrych; - wykończenie podłogi.  O ile poziom wód gruntowych utrzymuje się poniżej dolnego poziomu warstwy żwiru, to i drenaż nie jest potrzebny. 
    • Tym bardziej że to nie gmina wydaje zgodę na użytkowanie obiektu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...