Skocz do zawartości

Połączenie dwóch poziomów podłogi


Recommended Posts

Napisano

Jak najlepiej połączyć dwa poziomy podłogi, listwy które udało mi się znaleźć uwzględniają max. różnicę poziomów - 20 mm.
U mnie jest ok. 40mm (obie podłogi to płytki: łazienka - korytarz).

Napisano

Musisz dać kątownik mosiężny, niczym innym nie zrównasz tak dużej różnicy wysokości.

Napisano

Dałbym próg w drzwiach - dlaczego? - paradoksalnie żeby podkreślić różnicę poziomów - będzie mniej potykania się. Moim zdaniem, chociaż jeśli to mieszkanie prywatne, to i tak decyduje kwestia przyzwyczajenia z czasem :12_slight_smile:

Druga możliwość - podejrzewam, że łazienka jest niżej - zrobić, jeśli jest miejsce - pochylnie, łagodną. w kierunku kratki odwodnieniowej. Będzie bezpieczniej. I łagodnie sfazowana różnica poziomów. Tylko to wiąże się jednak z grubszą robotą z tą częścią podłogi. No i powierzchnia pochylni nawet łagodnej musi być mocno antypoślizgowa. 

Napisano

 

1 godzinę temu, cesarks napisał:

Jak najlepiej połączyć dwa poziomy podłogi, listwy które udało mi się znaleźć uwzględniają max. różnicę poziomów - 20 mm.
U mnie jest ok. 40mm (obie podłogi to płytki: łazienka - korytarz).

Tak, zrób cesarks pochylnie i dobrze sie ubezpiecz oraz znajdź sobie dobrego chirurga bo to naprawdę suuuuuuuuper rozwiązanie, szczególnie jeżeli chodzi o łazienkę. A swoją drogą to  czy Ty pisałeś że masz kratkę odwadniająca jakąś w łazience i czy ta nierówność jest z korytarza do łazienki czy na odwrót?

Napisano

ok, kątownik mosiężny nawet by mi pasował do koloru podłogi, pomyślałem o trochę innym kształcie (jak w załączonym rysunku) tylko gdzie ja takie kątowniki dostanę ?katownik.jpg.989dfdfc4bd1b94cfdcc94b8fb3eec9f.jpg

Napisano
2 minuty temu, cesarks napisał:

ok, kątownik mosiężny nawet by mi pasował do koloru podłogi, pomyślałem o trochę innym kształcie (jak w załączonym rysunku) tylko gdzie ja takie kątowniki dostanę ?

Od razu powiem - nie o taką stromą pochylnię mi chodziło - wg mnie to nie jest zbyt bezpieczne. Ale decyzja należy do ciebie

Napisano

Nie mam kratki odwadniającej, wyższy poziom podłogi jest w łazience, jest to stan przejściowy po prostu w łazience zostało położone ogrzewanie podłogowe a w korytarzu na razie nie. Przyszłościowo te poziomy zostaną wyrównane, ale na razie jest taki duży próg.

Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, cesarks napisał:

Nie mam kratki odwadniającej, wyższy poziom podłogi jest w łazience, jest to stan przejściowy po prostu w łazience zostało położone ogrzewanie podłogowe a w korytarzu na razie nie. Przyszłościowo te poziomy zostaną wyrównane, ale na razie jest taki duży próg.

jeżeli stan przejsciowy to co innego. To zrób dodatkowy próg i z głowy. Potem go wyjmiesz. Listwa z pochyłem - nie dałbym! Ze względu na bezpieczeństwo. Tak ja bym zrobił.

Kratkę odwodnieniową jednak bym radził. Na wszelki wypadek, a zalanie łazienki jest częstsze niż inne kataklizmy, a po co woda ma się lać na mieszkanie.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
3 godziny temu, zenek napisał:

 

Druga możliwość - podejrzewam, że łazienka jest niżej - zrobić, jeśli jest miejsce - pochylnie, łagodną. w kierunku kratki odwodnieniowej. Będzie bezpieczniej. I łagodnie sfazowana różnica poziomów. Tylko to wiąże się jednak z grubszą robotą z tą częścią podłogi. No i powierzchnia pochylni nawet łagodnej musi być mocno antypoślizgowa. 

 

1 godzinę temu, zenek napisał:

Listwa z pochyłem - nie dałbym! Ze względu na bezpieczeństwo. Tak ja bym zrobił.

 

Kolejna cudowna porada, dałbym a za chwile nie dałbym. To jest własnie parcie na szkło bez przemyślenia.

3 godziny temu, cesarks napisał:

ok, kątownik mosiężny nawet by mi pasował do koloru podłogi, pomyślałem o trochę innym kształcie (jak w załączonym rysunku) tylko gdzie ja takie kątowniki dostanę ?

 

 W każdym sklepie z panelami czy z drzwiami oraz w marketach budowlanych. Ten na rysunku poniżej jest w pozycji z dłuższym bokiem poziomo ale dla twojego przypadku spokojnie możesz dać go odwrotnie, czyli dłuższym bokiem 40 mm pionowo.

 

147766169653_big.jpg

Napisano
1 godzinę temu, mhtyl napisał:

Kolejna cudowna porada, dałbym a za chwile nie dałbym.

minimalna pochylnia kilku st. to nie 30 st metalu grożącego upadkiem po poślizgnięciu. Myśl - to nie boli.

Ten profil który proponujesz wyżej jest lepszy niż ten z pochylem.

Kwestę progu wyjaśniłem.

Napisano
19 minut temu, zenek napisał:

minimalna pochylnia kilku st. to nie 30 st metalu grożącego upadkiem po poślizgnięciu. Myśl - to nie boli.

Ten profil który proponujesz wyżej jest lepszy niż ten z pochylem.

Kwestę progu wyjaśniłem.

Dlatego warto wcześniej zadać pomocnicze pytanie autorowi niż pisać po to aby coś napisać. Doradzałem Ci już nie raz, tu nie piekarnia, lepiej poczekać na odpowiedź zainteresowanego niż wypisywać porady z których potem sie wycofuje.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...