Skocz do zawartości

Połączenie dwóch poziomów podłogi


Recommended Posts

Napisano

Jak najlepiej połączyć dwa poziomy podłogi, listwy które udało mi się znaleźć uwzględniają max. różnicę poziomów - 20 mm.
U mnie jest ok. 40mm (obie podłogi to płytki: łazienka - korytarz).

Napisano

Musisz dać kątownik mosiężny, niczym innym nie zrównasz tak dużej różnicy wysokości.

Napisano

Dałbym próg w drzwiach - dlaczego? - paradoksalnie żeby podkreślić różnicę poziomów - będzie mniej potykania się. Moim zdaniem, chociaż jeśli to mieszkanie prywatne, to i tak decyduje kwestia przyzwyczajenia z czasem :12_slight_smile:

Druga możliwość - podejrzewam, że łazienka jest niżej - zrobić, jeśli jest miejsce - pochylnie, łagodną. w kierunku kratki odwodnieniowej. Będzie bezpieczniej. I łagodnie sfazowana różnica poziomów. Tylko to wiąże się jednak z grubszą robotą z tą częścią podłogi. No i powierzchnia pochylni nawet łagodnej musi być mocno antypoślizgowa. 

Napisano

 

  Dnia 15.08.2017 o 07:21, cesarks napisał:

Jak najlepiej połączyć dwa poziomy podłogi, listwy które udało mi się znaleźć uwzględniają max. różnicę poziomów - 20 mm.
U mnie jest ok. 40mm (obie podłogi to płytki: łazienka - korytarz).

Rozwiń  

Tak, zrób cesarks pochylnie i dobrze sie ubezpiecz oraz znajdź sobie dobrego chirurga bo to naprawdę suuuuuuuuper rozwiązanie, szczególnie jeżeli chodzi o łazienkę. A swoją drogą to  czy Ty pisałeś że masz kratkę odwadniająca jakąś w łazience i czy ta nierówność jest z korytarza do łazienki czy na odwrót?

Napisano

ok, kątownik mosiężny nawet by mi pasował do koloru podłogi, pomyślałem o trochę innym kształcie (jak w załączonym rysunku) tylko gdzie ja takie kątowniki dostanę ?katownik.jpg.989dfdfc4bd1b94cfdcc94b8fb3eec9f.jpg

Napisano
  Dnia 15.08.2017 o 09:20, cesarks napisał:

ok, kątownik mosiężny nawet by mi pasował do koloru podłogi, pomyślałem o trochę innym kształcie (jak w załączonym rysunku) tylko gdzie ja takie kątowniki dostanę ?

Rozwiń  

Od razu powiem - nie o taką stromą pochylnię mi chodziło - wg mnie to nie jest zbyt bezpieczne. Ale decyzja należy do ciebie

Napisano

Nie mam kratki odwadniającej, wyższy poziom podłogi jest w łazience, jest to stan przejściowy po prostu w łazience zostało położone ogrzewanie podłogowe a w korytarzu na razie nie. Przyszłościowo te poziomy zostaną wyrównane, ale na razie jest taki duży próg.

Napisano (edytowany)
  Dnia 15.08.2017 o 09:32, cesarks napisał:

Nie mam kratki odwadniającej, wyższy poziom podłogi jest w łazience, jest to stan przejściowy po prostu w łazience zostało położone ogrzewanie podłogowe a w korytarzu na razie nie. Przyszłościowo te poziomy zostaną wyrównane, ale na razie jest taki duży próg.

Rozwiń  

jeżeli stan przejsciowy to co innego. To zrób dodatkowy próg i z głowy. Potem go wyjmiesz. Listwa z pochyłem - nie dałbym! Ze względu na bezpieczeństwo. Tak ja bym zrobił.

Kratkę odwodnieniową jednak bym radził. Na wszelki wypadek, a zalanie łazienki jest częstsze niż inne kataklizmy, a po co woda ma się lać na mieszkanie.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
Napisano
  Dnia 15.08.2017 o 09:04, zenek napisał:

 

Druga możliwość - podejrzewam, że łazienka jest niżej - zrobić, jeśli jest miejsce - pochylnie, łagodną. w kierunku kratki odwodnieniowej. Będzie bezpieczniej. I łagodnie sfazowana różnica poziomów. Tylko to wiąże się jednak z grubszą robotą z tą częścią podłogi. No i powierzchnia pochylni nawet łagodnej musi być mocno antypoślizgowa. 

Rozwiń  

 

  Dnia 15.08.2017 o 10:44, zenek napisał:

Listwa z pochyłem - nie dałbym! Ze względu na bezpieczeństwo. Tak ja bym zrobił.

 

Rozwiń  

Kolejna cudowna porada, dałbym a za chwile nie dałbym. To jest własnie parcie na szkło bez przemyślenia.

  Dnia 15.08.2017 o 09:20, cesarks napisał:

ok, kątownik mosiężny nawet by mi pasował do koloru podłogi, pomyślałem o trochę innym kształcie (jak w załączonym rysunku) tylko gdzie ja takie kątowniki dostanę ?

Rozwiń  

 

 W każdym sklepie z panelami czy z drzwiami oraz w marketach budowlanych. Ten na rysunku poniżej jest w pozycji z dłuższym bokiem poziomo ale dla twojego przypadku spokojnie możesz dać go odwrotnie, czyli dłuższym bokiem 40 mm pionowo.

 

147766169653_big.jpg

Napisano
  Dnia 15.08.2017 o 12:50, mhtyl napisał:

Kolejna cudowna porada, dałbym a za chwile nie dałbym.

Rozwiń  

minimalna pochylnia kilku st. to nie 30 st metalu grożącego upadkiem po poślizgnięciu. Myśl - to nie boli.

Ten profil który proponujesz wyżej jest lepszy niż ten z pochylem.

Kwestę progu wyjaśniłem.

Napisano
  Dnia 15.08.2017 o 14:07, zenek napisał:

minimalna pochylnia kilku st. to nie 30 st metalu grożącego upadkiem po poślizgnięciu. Myśl - to nie boli.

Ten profil który proponujesz wyżej jest lepszy niż ten z pochylem.

Kwestę progu wyjaśniłem.

Rozwiń  

Dlatego warto wcześniej zadać pomocnicze pytanie autorowi niż pisać po to aby coś napisać. Doradzałem Ci już nie raz, tu nie piekarnia, lepiej poczekać na odpowiedź zainteresowanego niż wypisywać porady z których potem sie wycofuje.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...