Skocz do zawartości

Zawór termostatyczny do podłogówki


Recommended Posts

Napisano

Witam. Docelowo ma być rozdzielacz grzejnikowo-podłogowy. Jaki zawór termostatyczny zastosować na podłogówkę 1. (20-43 stopnie) czy 2. (35-60 stopni)?

Kolejna kwestia, podłączenie zasilania i powrotu od dołu 3/4" oraz zawory 3/4, belka rozdzielacza 1". Ciągnąc kształtkami 3/4 i przed belka redukcja na 1" czy zaraz za zaworem redukcja na 1" i kształtki 1"?

roz.1.jpg

roz.2.jpg

Napisano
32 minuty temu, huhra napisał:

Witam. Docelowo ma być rozdzielacz grzejnikowo-podłogowy. Jaki zawór termostatyczny zastosować na podłogówkę 1. (20-43 stopnie) czy 2. (35-60 stopni)?

Kolejna kwestia, podłączenie zasilania i powrotu od dołu 3/4" oraz zawory 3/4, belka rozdzielacza 1". Ciągnąc kształtkami 3/4 i przed belka redukcja na 1" czy zaraz za zaworem redukcja na 1" i kształtki 1"?

 

 

Nie rozumiem, piszesz rozdzielacz grzejnikowo-podłogowy czyli ma być podpięta podłogówka i grzejniki w jeden rozdzielacz? Musisz zrobić jeszcze bajpas między zasilaniem a powrotem z podłogówki za pompką.

Do rozdzielacza do podłogówki montuje sie zawór termo z kapilarą z nastawą od 20 do 50 stopni.

Zrób redukcje przy rozdzielaczu, znaczy sie wkręć w rozdzielacz redukcje z 1" na 3/4". Np takie coś

b47383054775bc7ac31a5c2b523c

Napisano
49 minut temu, huhra napisał:

Jaki zawór termostatyczny zastosować na podłogówkę

Maksymalna (dopuszczalna) temperatura podłogi to:
-  29 stopni w pomieszczeniach mieszkalnych,
- 33 stopni w łazienkach,
- 35 stopni w strefach brzegowych.

Natomiast temperatura wody w instalacji nie powinna przekraczać:
- 55 stopni na zasilaniu,
- 45 stopni na powrocie.

Napisano
48 minut temu, mhtyl napisał:

Nie rozumiem, piszesz rozdzielacz grzejnikowo-podłogowy czyli ma być podpięta podłogówka i grzejniki w jeden rozdzielacz? Musisz zrobić jeszcze bajpas między zasilaniem a powrotem z podłogówki za pompką.

Do rozdzielacza do podłogówki montuje sie zawór termo z kapilarą z nastawą od 20 do 50 stopni.

Zrób redukcje przy rozdzielaczu, znaczy sie wkręć w rozdzielacz redukcje z 1" na 3/4". Np takie coś

b47383054775bc7ac31a5c2b523c

Dokładnie, do rozdzialacza mają być podpięte grzejniki i podłogówka. A ja nie rozumiem, co z tym baypasem w jakim celu  i gdzie?

Pompki nie przewidywałem w skrzynce. Przy kotle jest 60 dawała rade wszystko pogonic do tej pory, rozdzielacz wstawiony w miejsce takich rur, pion środkowy - wyrównujący (kiedy chodziło na grawitacji).

59917eabaffb4_rury_d.thumb.jpg.5947cb65abf7c856c5751b17469f1e4d.jpg

Ja chce zeby wyszło mi coś takiego:

rozdzielacz_pogladowy.jpg.1adb4ad786430e4244db1c15c7e3fc75.jpg

39 minut temu, bajbaga napisał:

Maksymalna (dopuszczalna) temperatura podłogi to:
-  29 stopni w pomieszczeniach mieszkalnych,
- 33 stopni w łazienkach,
- 35 stopni w strefach brzegowych.

Natomiast temperatura wody w instalacji nie powinna przekraczać:
- 55 stopni na zasilaniu,
- 45 stopni na powrocie.

OK. Temperatura podłogi, tylko jaka temperatura wody musi wejść żeby dać wskazana temperaturę podłogi. Bo raczej z zasilania 29 stopni podłogi nie będzie miała 29 stopni :/

Napisano
2 minuty temu, huhra napisał:

Dokładnie, do rozdzialacza mają być podpięte grzejniki i podłogówka. A ja nie rozumiem, co z tym baypasem w jakim celu  i gdzie?

Pompki nie przewidywałem w skrzynce. Przy kotle jest 60 dawała rade wszystko pogonic do tej pory, rozdzielacz wstawiony w miejsce takich rur, pion środkowy - wyrównujący (kiedy chodziło na grawitacji).

 

Ja chce zeby wyszło mi coś takiego:

rozdzielacz_pogladowy.jpg.1adb4ad786430e4244db1c15c7e3fc75.jpg

Bajpas masz pokazany na ostatniej fotce z zaworem 3D. Bajpas możesz zrobić bez używania zaworu 3D czy 4D, są prostsze  rozwiązania. Mieszanie podłogówki i grzejników na jednym rozdzielaczu jest złym rozwiązaniem. Pompka nie musi  być w skrzynce. Na jakiej powierzchni planujesz dać podłogówkę?

 

Napisano
23 minuty temu, huhra napisał:

OK. Temperatura podłogi, tylko jaka temperatura wody musi wejść żeby dać wskazana temperaturę podłogi. Bo raczej z zasilania 29 stopni podłogi nie będzie miała 29 stopni

To zależy od odległości miedzy rurami podłogówki, od grubości jastrychu, od rodzaju posadzki, od ocieplenia budynku.

Nie mniej jednak, zakres to 25 - 55 stopni (na zasilaniu).

Napisano
1 godzinę temu, bajbaga napisał:

To zależy od odległości miedzy rurami podłogówki, od grubości jastrychu, od rodzaju posadzki, od ocieplenia budynku.

Nie mniej jednak, zakres to 25 - 55 stopni (na zasilaniu).

mniej więcej 12,5-15 cm miedzy rurkami, wylewka 5cm na styro, ok. 3,5 na rurką, wylewka alpol ap400, producent wylewki dopuszcza od 3cm na elementem grzejnym, ocieplenie budynku brak. mam dwa zakresy do wyboru 20-43 i 35-60 wiec hm....?

2 godziny temu, mhtyl napisał:

Bajpas masz pokazany na ostatniej fotce z zaworem 3D. Bajpas możesz zrobić bez używania zaworu 3D czy 4D, są prostsze  rozwiązania. Mieszanie podłogówki i grzejników na jednym rozdzielaczu jest złym rozwiązaniem. Pompka nie musi  być w skrzynce. Na jakiej powierzchni planujesz dać podłogówkę?

 

na jakiej fotce? nic się nie wyświetla. wiem że nie jest to dobre rozwiązanie ale niestety dostosowane do możliwości. podłogówka już wykonana, pow. 7-7,5 m2; rurki od siebie 12,5-15cm, 15cm od brzegu, długość petli (pex'a) 45m

Napisano
6 minut temu, huhra napisał:

 

na jakiej fotce? nic się nie wyświetla. wiem że nie jest to dobre rozwiązanie ale niestety dostosowane do możliwości. podłogówka już wykonana, pow. 7-7,5 m2; rurki od siebie 12,5-15cm, 15cm od brzegu, długość petli (pex'a) 45m

To wystarczyłby Ci zwór RTL, to zapewne łazienka to pomieszczenie z podłogówką. Ja myślałem, że masz podłogówkę która ogrzewa kilkadziesiąt metrów.

Przecież sam  wkleiłeś dwie fotki, jedna to rury na tle ściany z boazeria a druga fotka to rozdzielacz:icon_biggrin:

A bajpas i zawór różnicowy i tak musisz mieć aby w razie braku prądu n ie rozwaliło Ci pieca. Coś takiego jak poniżej.

1a62fba08f7bd359med.jpg&key=e8bc93591f70

Napisano
19 minut temu, huhra napisał:

mam dwa zakresy do wyboru 20-43 i 35-60 wiec hm....?

Do podłogówki nie może iść (zasilanie) więcej jak 55 stopni - więc  .......

Nie bardzo rozumiem tego "namieszania" z podłogówką - najprostsze rozwiązanie:

ogrzewanie_podlogowe_schemat_ogranicznik

Napisano
Dnia 14.08.2017 o 15:24, bajbaga napisał:

Do podłogówki nie może iść (zasilanie) więcej jak 55 stopni - więc  .......

Nie bardzo rozumiem tego "namieszania" z podłogówką - najprostsze rozwiązanie:

ogrzewanie_podlogowe_schemat_ogranicznik

To chyba wybiorę ten z nastawą 35-60, żeby mieć lepszy zakres do regulacji. Podłoga ma być wykończona panelem, więc zapewne trzeba nieco wyższa temp. zasilania niż przy płytkach.  Taki schemat odpada, bo nie ma grzejnika do którego mógłbym wpiąć. Pozatym w mojej instalacji zasilanie na 55-60 stopniach to przy mrozach w chałupie ziąb, ściany, stropy i strych bez ocieplenia. Dlatego chce zabezpieczyć bardziej podłogówkę na zasilaniu.

Dnia 14.08.2017 o 15:13, mhtyl napisał:

To wystarczyłby Ci zwór RTL, to zapewne łazienka to pomieszczenie z podłogówką. Ja myślałem, że masz podłogówkę która ogrzewa kilkadziesiąt metrów.

Przecież sam  wkleiłeś dwie fotki, jedna to rury na tle ściany z boazeria a druga fotka to rozdzielacz:icon_biggrin:

A bajpas i zawór różnicowy i tak musisz mieć aby w razie braku prądu n ie rozwaliło Ci pieca. Coś takiego jak poniżej.

1a62fba08f7bd359med.jpg&key=e8bc93591f70

Ta ma taka powierzchnię jak pisałem nie jest to łazienka, a przedpokój. No wiem co wstawiłem ale gdzie tam jest baypass na zdjęciu z rozdzielaczem? Jesli ta podłogówka zda egzamin to bedzie podpiete jeszcze dwie o wiekszej powierzchni ale raczej do 100mb rury każda, wiec na rtl'ach juz może być problem a dodatkowo do kazdej bedzie musiałbyć rtl, wiec koszty sie wyrównaja z zaworem termostatycznym.

Napisano
6 minut temu, huhra napisał:

To chyba wybiorę ten z nastawą 35-60, żeby mieć lepszy zakres do regulacji. Podłoga ma być wykończona panelem, więc zapewne trzeba nieco wyższa temp. zasilania niż przy płytkach.  Taki schemat odpada, bo nie ma grzejnika do którego mógłbym wpiąć. Pozatym w mojej instalacji zasilanie na 55-60 stopniach to przy mrozach w chałupie ziąb, ściany, stropy i strych bez ocieplenia. Dlatego chce zabezpieczyć bardziej podłogówkę na zasilaniu.

Pewnych rzeczy nie rozumiesz. Nie musisz mieć grzejnika w danym pomieszczeniu aby sie wpiąć w obieg podłogówkę. Druga rzecz to umiejętność palenia, w kotle na paliwo stałe musisz mieć na piecu ustawione 50-60 stopni, w innym razie będziesz zamulał kocioł i komin i pomimo myślenia, że niska temperatura na kotle to mniej opału spalisz jest mylna w tym przypadku.

Napisano
1 minutę temu, mhtyl napisał:

Pewnych rzeczy nie rozumiesz. Nie musisz mieć grzejnika w danym pomieszczeniu aby sie wpiąć w obieg podłogówkę. Druga rzecz to umiejętność palenia, w kotle na paliwo stałe musisz mieć na piecu ustawione 50-60 stopni, w innym razie będziesz zamulał kocioł i komin i pomimo myślenia, że niska temperatura na kotle to mniej opału spalisz jest mylna w tym przypadku.

Piec mam 30KW w instalacji jakieś mniej więcej 250-300l, 60 stopni na zasilaniu i 50 na powrocie zeby pieca nie zamulic oraz zeby w domu bylo cieplo jest nie wykonalne. Nie przy tej starej instalacji jaka posiadam.

Napisano
11 minut temu, huhra napisał:

 

Ta ma taka powierzchnię jak pisałem nie jest to łazienka, a przedpokój. No wiem co wstawiłem ale gdzie tam jest baypass na zdjęciu z rozdzielaczem? Jesli ta podłogówka zda egzamin to bedzie podpiete jeszcze dwie o wiekszej powierzchni ale raczej do 100mb rury każda, wiec na rtl'ach juz może być problem a dodatkowo do kazdej bedzie musiałbyć rtl, wiec koszty sie wyrównaja z zaworem termostatycznym.

To ja już nie wiem, raz piszesz o podłogówce że ma 7-7,5 m2 a teraz że będzie miała o wiele więcej.  Po pierwsze, nie możesz mieć przy kilku pętlach na rozdzielaczu podłogówki i grzejników, po drugie przy piecu na paliwo stałe, a taki zapewne posiadasz bajpas musisz mieć wraz z zaworem różnicowym na wyjściu z pieca, w innym razie przy braku prądu może rozsadzić Ci piec. 

Co do zdjęcia, przecież sam wstawiałeś je w poście #4

rozdzielacz_pogladowy.jpg

I teraz od nowa tłumaczenie, zawór termo z kapilarą do podłogówki a Ty piszesz o jakimś zaworze termo z nastawą od do, to nic nie mówi bo każdy zawór termo ma określone nastawy.

4 minuty temu, huhra napisał:

Piec mam 30KW w instalacji jakieś mniej więcej 250-300l, 60 stopni na zasilaniu i 50 na powrocie zeby pieca nie zamulic oraz zeby w domu bylo cieplo jest nie wykonalne. Nie przy tej starej instalacji jaka posiadam.

To ja już całkiem nic nie rozumiem, modernizujesz instalacje c.o. na co? chyba modernizacja polega na tym aby iść do przodu a nie cofać się, prawda? jeżeli sie coś zmienia to na lepsze a nie na gorsze , bo to aby na takich zmianach zaoszczędzić a nie stracić.

Przecież jak dobrze zrozumiałem to masz w tej instalacji grzejniki, podłogówkę i chyba jakiś bojler na cwu tez posiadasz i wszystko chcesz opękać jedną pompka 60? bez zaworu różnicowego i bajpasa na zasilaniu z pieca, to samo aż prosi się o jakąś tragedię.

Napisano
9 minut temu, mhtyl napisał:

To ja już nie wiem, raz piszesz o podłogówce że ma 7-7,5 m2 a teraz że będzie miała o wiele więcej.  Po pierwsze, nie możesz mieć przy kilku pętlach na rozdzielaczu podłogówki i grzejników, po drugie przy piecu na paliwo stałe, a taki zapewne posiadasz bajpas musisz mieć wraz z zaworem różnicowym na wyjściu z pieca, w innym razie przy braku prądu może rozsadzić Ci piec. 

Co do zdjęcia, przecież sam wstawiałeś je w poście #4

rozdzielacz_pogladowy.jpg

I teraz od nowa tłumaczenie, zawór termo z kapilarą do podłogówki a Ty piszesz o jakimś zaworze termo z nastawą od do, to nic nie mówi bo każdy zawór termo ma określone nastawy.

A dlaczego nie mogę mieć kilku pętli podłogówki i grzejników na jednym rozdzielaczu? Przy piecu mam obejście pompowe.

Mozliwe że mocno mili zdjecie z rozdzielaczem ktory ja mam (jest 4sekcje) a ma być 6 (3 grzejniki i 3 podłogówki wraz z tą która już wykonana-reszta bedzie dopiero jesli ta bedzie dobrze dzialac).

roz.3.thumb.jpg.6acbe1de799614406df052e5d2641141.jpg

Pisze o zaworze termostatycznym, który zmniejszy mi temperaturę zasilania podłogówki, identycznie jest jest z poglądowym która wstawiłem.

rozdzielacz_pogladowy_2.jpg.d5ea738083cac4edf7cd8c1bc2adfc4a.jpg

A to jest przeciez taki zawor

termostatyczny-zawor-mieszajacy-afriso-20-43-34-.jpg.38a536f89da7cb7ca1322a5afd31f484.jpg

 

Wracając jednak do sedna, jeśli głowica termostatyczna z kapilarą zainstalowana na zasilaniu przed podłogówka zrobi tą samą robotę to ok. Wtedy RTL też potrzebny czy już bez niego?

Napisano

To jest zawór 3D a nie termo.  Poczytaj sobie do czego on służy.

Nie możesz mieć grzejników i podłogówki na jednym rozdzielaczu bo podłogówka potrzebuje inną temperaturę zasilania 30 max 40 stopni a grzejniki 50-60 na zasilaniu. Zawór termo z kapilara wygląda tak

ib-m_02_06.png

Ta rurka miedziana to kapilara i umieszczasz ja na rozdzielaczu na zasilaniu a zawór termo przed pompką zasilająca podłogówkę.

Poniżej masz najprostszy schemat instalacji do podłogówki z bajpasem z czym że zamiast zaworu różnicowego wystarczy jak dasz zwykły zawór śrubowy  a po uruchomieniu odpowiednio za pomocą niego zdławić przepływ pomiędzy zasilaniem a powrotem.

55_1264961403.jpg

 

 

 

Napisano

Znalazłem fotkę która obrazuje o czym pisałem wyżej, z tym że na tym bajpasie zamontować zawór śrubowy,a kapilara na tej fotce jest źle zamontowana, powinna być na listwie rozdzielacza zasilania. Dla wygody dodałbym jeszcze zawory do zamknięcia zasilania i powrotu przed rozdzielaczem, między pompką a listwą zasilania i na powrocie, między listwą a baj[pasem.

Sterowanie_podogowka.JPG

 

 

Napisano
Dnia 15.08.2017 o 22:17, mhtyl napisał:

To jest zawór 3D a nie termo.  Poczytaj sobie do czego on służy.

Nie możesz mieć grzejników i podłogówki na jednym rozdzielaczu bo podłogówka potrzebuje inną temperaturę zasilania 30 max 40 stopni a grzejniki 50-60 na zasilaniu.

Tak, można powiedzieć ze jest to zawór 3-trójdrożny ale jak najbardziej termostatyczny z głównego powodu że precyzuje nastawę temperaturową. Poczytałem do czego służy: "...W instalacjach grzewczych, np. ogrzewania podłogowego zawory ATM mogą zastępować rozbudowane i kosztowne układy regulacji. Pod plastikową pokrywką, chroniącą przed przypadkową zmianą nastawy, znajduje się pokrętło do ustawienia temperatury wody zmieszanej...."

Na filmie jednego z producentów nawet wskazują że, do wody użytkowej 35-60 a do podłogówki 20-43, jednak oni biorą teoretyczne idealne warunki pracy układu.

Nie rozumiem jednak nadal, dlaczego nie mogę mieć na "jednym" rozdzielaczu podłogówki i grzejników? Może co innego rozumiemy poprzez określenie "jeden rozdzielacz". Element w szafce rozdzielacza: belka do grzejników -> element obniżający temperaturę wody zasilającej -> belka do podłogówki.

Głowica termostatyczna przed zasilaniem podłogówki, kapilara na powrocie z podłogówki...- zgadza się? Coś na foto poniżej, u mnie jednak musi być jeden warunek zasilanie musi być na górze.

rozdz.z.kap_2.jpg.997f81b69d2d4ca75ab305712a88ab60.jpg

rozdz.z.kap_1.png.f46eca2ed146112e2d35607961ae004a.png

 

Dnia 15.08.2017 o 22:17, mhtyl napisał:

 

Poniżej masz najprostszy schemat instalacji do podłogówki z bajpasem z czym że zamiast zaworu różnicowego wystarczy jak dasz zwykły zawór śrubowy  a po uruchomieniu odpowiednio za pomocą niego zdławić przepływ pomiędzy zasilaniem a powrotem.

 

 

 

 

Nie rozumiem też w jakim celu ma być baypass, co ma na celu i co mam regulować jeśli go zastosuję wraz z tym zaworem grzybkowym? Ze schematu podanego widzę że ten baypass jest jeszcze przed rozdzielaczem?

Napisano
10 godzin temu, huhra napisał:

 

Nie rozumiem też w jakim celu ma być baypass, co ma na celu i co mam regulować jeśli go zastosuję wraz z tym zaworem grzybkowym? Ze schematu podanego widzę że ten baypass jest jeszcze przed rozdzielaczem?

Sterowanie_podogowka.JPG&key=dc07e356f79

Ten bajpas służy do obniżenia temperaturę w podłogówce w razie zbyt wysokiej, np jest ustawiona na głowicy termo temp 30 stopni, na rozdzielaczu podnosi sie do np 40, wtedy zawór termo zamyka dopływ na zasilaniu a pompka pobiera wodę z powrotu, schładzając tym samy zasilanie, gdy schłodzi rozdzielacz na zasilaniu do 30 stopni wtedy głowica termo otworzy przepływ na zasilaniu i pompka będzie "ciągła" wodę z zasilania.

Napisano

Cały plan wziął w łeb ;/

Ciasnota w szafce i niestety z dużych planów zostanie tylko RTL na powrocie podłogówki, jaka ocena?

PRZED:

roz.1.thumb.jpg.0a248e6ee6bac80835b769851d179a0c.jpg

 

PO:

rozdzielacz_po_1.thumb.jpg.69c016312e6fdb5399ebfcdcdc929840.jpgrozdzielacz_po_2.thumb.jpg.9a218d4f6f88f0831354381570a37b7b.jpg

Napisano

No cóż, jak nie ma miejsca to trudno, ale wspominałeś że chcesz dać w przyszłości więcej obwodów na ogrzewanie podłogowe i co wtedy? będzie robił wszystko od nowa?

Napisano (edytowany)
3 godziny temu, mhtyl napisał:

No cóż, jak nie ma miejsca to trudno, ale wspominałeś że chcesz dać w przyszłości więcej obwodów na ogrzewanie podłogowe i co wtedy? będzie robił wszystko od nowa?

Zmiana belki z obecnej (4 sekcje) na 6 sekcyjna da radę, niestety też jedynie na RTL'u. Tylko że samego dojścia do pętli będzie 3-4 metry (+powrót) wiec wyjdzie 80-90mb rury wraz z petlą. Czy rtl pociągnie to... hm?

Ewentualnie puszcze rurę z ciepłą wodą i już w danym pomieszczeniu gdzieś w rogu w ścianie schowam RTL'a lub głowice z kapilarą i 2 sekcje. Będę myślał jak to ruszy. :) Tak to niestety wychodzi jak się robi coś nowego ze starego.

Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)
Napisano

ja miałem bardziej na myśli rozmiar skrzynki, jeżeli teraz masz 4 sekcyjny i nie masz miejsca w skrzynce to jak potem chcesz zmieścić 6 albo i więcej bo kto wie co życie przyniesie. na RTL-u jeden obwód wiem ze można zrobić ale czy kilka obwodów na RTL-u pociągnie tego nie wiem. Dziwi mnie fakt, że robisz dla siebie i nie chcesz zrobić tego jak najlepiej tylko robisz to tak jakbyś ten dom remontował na sprzedaż.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dnia 22.08.2017 o 08:16, mhtyl napisał:

ja miałem bardziej na myśli rozmiar skrzynki, jeżeli teraz masz 4 sekcyjny i nie masz miejsca w skrzynce to jak potem chcesz zmieścić 6 albo i więcej bo kto wie co życie przyniesie. na RTL-u jeden obwód wiem ze można zrobić ale czy kilka obwodów na RTL-u pociągnie tego nie wiem. Dziwi mnie fakt, że robisz dla siebie i nie chcesz zrobić tego jak najlepiej tylko robisz to tak jakbyś ten dom remontował na sprzedaż.

Max 6 sekcji, więcej nie ma opcji w skrzynce. Chodziło mi że do każdej kolejnej pętli, kolejny RTL, a nie wszystkie na jednym. Wiem, może wydawać się to dość dziwne, ale jak to mówią "krawiec kraje jak mu materiału staje". Żeby ogarnąć to konkretnie to potrzeba dużego nakładu finansów bo trzeba cała instalacje przerabiać wszystko do wymiany, nowe przebitki przez stropy. W moim przypadku tak to wszystko ściśnięte w tej małej skrzynce bo taka ściana między drzwiami, a nie bardzo miałem gdzie to przenieść.

Napisano

Instalacja podłączona, wszystko zapięte w piecu rozpalone i pojawił się problem. Prawdopodobnie jest zbyt duży opór hydrauliczny i słabo to ciągnie. Chyba trzeba pompkę dorzucić, bez której myślałem że się obejdę.

Czy cyrkulacyjna 1/2" poradzi sobie z tym? Tylko taka się zmieści. Czy zwiększyć jeszcze średnicę przelewu do naczynia zbiorczego, obecnie pex 16?

rozdzielacz_pompa_1.thumb.jpg.e5fa4ebacbf51f7d5c3d6a1b8d9058dc.jpgprzelew_rura_1.thumb.jpg.319276661e71477d65791db9e75cf7be.jpg

Napisano
23 minuty temu, huhra napisał:

Instalacja podłączona, wszystko zapięte w piecu rozpalone i pojawił się problem. Prawdopodobnie jest zbyt duży opór hydrauliczny i słabo to ciągnie. Chyba trzeba pompkę dorzucić, bez której myślałem że się obejdę.

Czy cyrkulacyjna 1/2" poradzi sobie z tym? Tylko taka się zmieści. Czy zwiększyć jeszcze średnicę przelewu do naczynia zbiorczego, obecnie pex 16?

 

Pompka cyrkulacyjna nie służy do tego, zresztą droższa jest od zwykłej do c.o. i kup co najmniej czterdziestkę. Nie widzę aby ta instalacja jakoś poprawnie działała.

Napisano
21 godzin temu, mhtyl napisał:

Pompka cyrkulacyjna nie służy do tego, zresztą droższa jest od zwykłej do c.o. i kup co najmniej czterdziestkę. Nie widzę aby ta instalacja jakoś poprawnie działała.

To ja wiem że nie służy do tego, ale co mam zrobić jak nic innego tam nie wsadzę. Taka normalna w skrzynce mi sie nie zmieści. Ogólnie to działa. Grzejnik który jak widać na zdjęciach narazie jest podłączony prowizorycznie jest ciepły. Podłoga jako tako też. Tylko przepływ wydaje mi się zaburzony i zbyt wolny. Jak wcześniej pion ten był ciepły jako pierwszy teraz jest jako ostatni. I temperatury nie trzyma. Na kotle ustawione 60, a tu po rozgrzaniu juz całej instalacji wachania 40-60....

Napisano

Rozdzielacz i nowy obwód ogrzewania podłogowego stawia większy opór przepływowi wody niż stare grzejniki. Tym bardziej, jeżeli stara instalacja była wykonana jako grawitacyjna, czyli o bardzo małych oporach. Na początek można spróbować stłumić przepływ w starej części (przez grzejnik. Być może wystarczy to żeby więcej wody poszło na nowy rozdzielacz. Jeżeli nie, to trzeba będzie stłumić przepływ w starej części i zmienić dotychczasową pompę. Pompa do cyrkulacji c.w.u. nie nadaje sie do instalacji c.o.

Ta instalacja po przeróbkach jest mocno udziwniona, ciężko będzie zrobić z niej coś sensownego.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...