Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam
Mam do wyrównania ściankę gdzie na długości różnica wynosi ok 4cm tzn na jednym końcu przykładając płytę do ściany na styk na drugim końcu odchodzi mi do 4cm. Mam zamiar osadzić płytę na profilach aby to wyrównać ale czy wypełnić tą przestrzeń, czy może być pianka montażowa?? Sprawa hałasu nie ma znaczenia.

Oczywiście to co jest obecnie będzie zerwane.

scianka.jpg

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Tak jak wcześniej napisałem część przykleję ale pozostała część płyty odstaje od ściany na 4cm tj. 40mm wypełnianie bo tak to już trzeba nazwać, klejem jest raczej kiepskim pomysłem. Kiedyś pewien budowlaniec podpowiedział mi ciekawą rzecz i sądzę że prawdziwą. Robactwo zagnieździ się w każdej szczelinie, to jak będziesz izolować nie ma znaczenia. Dlatego uważam że warto wypełniać puste przestrzenie.

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Napisano

Chyba jeszcze nie robiłeś takiego czegoś, bo byś nie pisał że część na klej a część na stelażu będziesz robił. Te 4 cm spokojnie klejem wypełnisz i nie na całej powierzchni płyty tylko na placki. Co do robactwa, jak ma tam wejść jeżeli szczeliny będą zaszpachlowane i po drugie w bloku mieszkasz.

Napisano
3 godziny temu, koragreg napisał:

jednym końcu przykładając płytę do ściany na styk na drugim końcu odchodzi mi do 4cm

Skoro nie chcesz mieć żadnych pustek - połóż tynk na ścianie i tynkiem wyrównaj różnice.

Napisano
16 minut temu, zenek napisał:

Skoro nie chcesz mieć żadnych pustek - połóż tynk na ścianie i tynkiem wyrównaj różnice.

też można , MP75  na dwa razy da radę..

Napisano

To nie ściana krzywa tylko pewnie nieumiejętne mocowanie. Płyty na klej kładzie się pod sznurek inaczej nie ustalisz płaszczyzny ściany. Zdaniem "budowlańca" to od jakiej szerokości szczeliny zalęga się robactwo? Jeśli ściana jest rzeczywiście nierówna, to płyty mocuje się na pasach (klejone paski płyty) wyznaczających płaszczyznę pokrycia.

Napisano (edytowany)

Tak jak na załączonym rysunku, ścianka czarna linia na czerwono zaznaczone okno. Przykładając poziomicę pod oknem do ściany jest ok ale po za oknem sądzę że może to być łączenie płyt występuje różnica. Odległość ścianki od poziomicy wynosi do 4 cm na całej wysokości.

Nowy obraz mapy bitowej.jpg

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Napisano
6 godzin temu, koragreg napisał:

Tak jak na załączonym rysunku

Szczerze mówiąc - nie za bardzo rozumiem ten rysunek - czy mógłbybyś pokazać jakoś te 4 cm, albo dać jakąś fotkę?

Na rysunku widoć linię prostą czarną! gdzie te 4 cm?

Napisano

Czarna linia przedstawia ściankę zewnętrzną oczywiście nie widać tego tak gołym okiem ale jak przysunie się np blat do ściany to pod oknem dociskając go do ściany widać drobne nierówności ale idąc dalej zaczyna wychodzić jak ucieka ściana . Może kolejny rysunek lepiej pokarze o co chodzi

Nowy obraz mapy bitowej.jpg

Napisano
1 godzinę temu, koragreg napisał:

 

Czarna linia przedstawia ściankę zewnętrzną

 

Czy jesteś pewny, że to ścianka jest krzywa czy też może okno jet krzywo osadzone w stosunku do ściany.

Ale tak czy inaczej chyba możesz to chyba wyrównać zwykłym tynkiem - tylko musisz zacząć od tej strony z największą głębokością

Daj najpierw jedną warstwę tynku 2 cm od narożnika do połowy odległości od okna - tu np 1 cm, potem drugą do okna stopniowo wyrównując - następnie osadź ze 4, 5 listw do tynków (wypionuj je i wyfazuj idealnie i daj ostatni tynk wyrównawczy, albo płytę - ja bym tak zrobiłł - tzn tynk. Ewentualnie tą ostatnią cienką warstwę możesz dać klej do styropianu - taki jak pod tynk elewacyjny, dobrze się wyrównuje, mozna też wyrównać siatką ścierną - bardzo fajnie się u mnie trzyma taki zwaloryzowany kawałek ściany.

Ale to jedna z możliwości - możesz dać na ostatnią warstwę np. tynk strukturalny, itp. I rzeczywiście raczej miejsc pustych na ścianie zewnętrznej bym nie zostawiał - nawet ocieplonej - nie rzez robaki, a przez ewentualną wigoć.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowny Panie,

dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie płyt gipsowo-kartonowych. Można je zamontować albo na konstrukcji z profili aluminiowych lub poprzez przyklejenie. Ta druga metoda jest łatwiejsza i mniej czasochłonna. Podstawą jest przygotowanie podłoża – oczyszczenie go z luźnych fragmentów, odpylenie oraz zagruntowanie. Do gruntowania polecam ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący.

ACRYL-PUTZ® GU 40 – nowoczesny grunt polimerowy. Pasy należy kleić wykorzystując klej gipsowy ACRYL-PUTZ® KG31. Płyty należy odpowiednio ustawić, aby ściana była równa. Na łączeniach można wykorzystać masę szpachlową ACRYL-PUTZ® MS30, która zawiera żywicę polimerową. Masa szpachlowa to nowoczesne rozwiązanie do beztaśmowego spoinowania płyt. Stosując płyty gipsowe w prosty sposób osiągnie Pan zamierzony efekt.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...