Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam
Mam do wyrównania ściankę gdzie na długości różnica wynosi ok 4cm tzn na jednym końcu przykładając płytę do ściany na styk na drugim końcu odchodzi mi do 4cm. Mam zamiar osadzić płytę na profilach aby to wyrównać ale czy wypełnić tą przestrzeń, czy może być pianka montażowa?? Sprawa hałasu nie ma znaczenia.

Oczywiście to co jest obecnie będzie zerwane.

scianka.jpg

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)

Tak jak wcześniej napisałem część przykleję ale pozostała część płyty odstaje od ściany na 4cm tj. 40mm wypełnianie bo tak to już trzeba nazwać, klejem jest raczej kiepskim pomysłem. Kiedyś pewien budowlaniec podpowiedział mi ciekawą rzecz i sądzę że prawdziwą. Robactwo zagnieździ się w każdej szczelinie, to jak będziesz izolować nie ma znaczenia. Dlatego uważam że warto wypełniać puste przestrzenie.

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Napisano

Chyba jeszcze nie robiłeś takiego czegoś, bo byś nie pisał że część na klej a część na stelażu będziesz robił. Te 4 cm spokojnie klejem wypełnisz i nie na całej powierzchni płyty tylko na placki. Co do robactwa, jak ma tam wejść jeżeli szczeliny będą zaszpachlowane i po drugie w bloku mieszkasz.

Napisano
3 godziny temu, koragreg napisał:

jednym końcu przykładając płytę do ściany na styk na drugim końcu odchodzi mi do 4cm

Skoro nie chcesz mieć żadnych pustek - połóż tynk na ścianie i tynkiem wyrównaj różnice.

Napisano
16 minut temu, zenek napisał:

Skoro nie chcesz mieć żadnych pustek - połóż tynk na ścianie i tynkiem wyrównaj różnice.

też można , MP75  na dwa razy da radę..

Napisano

To nie ściana krzywa tylko pewnie nieumiejętne mocowanie. Płyty na klej kładzie się pod sznurek inaczej nie ustalisz płaszczyzny ściany. Zdaniem "budowlańca" to od jakiej szerokości szczeliny zalęga się robactwo? Jeśli ściana jest rzeczywiście nierówna, to płyty mocuje się na pasach (klejone paski płyty) wyznaczających płaszczyznę pokrycia.

Napisano (edytowany)

Tak jak na załączonym rysunku, ścianka czarna linia na czerwono zaznaczone okno. Przykładając poziomicę pod oknem do ściany jest ok ale po za oknem sądzę że może to być łączenie płyt występuje różnica. Odległość ścianki od poziomicy wynosi do 4 cm na całej wysokości.

Nowy obraz mapy bitowej.jpg

Edytowano przez koragreg (zobacz historię edycji)
Napisano
6 godzin temu, koragreg napisał:

Tak jak na załączonym rysunku

Szczerze mówiąc - nie za bardzo rozumiem ten rysunek - czy mógłbybyś pokazać jakoś te 4 cm, albo dać jakąś fotkę?

Na rysunku widoć linię prostą czarną! gdzie te 4 cm?

Napisano

Czarna linia przedstawia ściankę zewnętrzną oczywiście nie widać tego tak gołym okiem ale jak przysunie się np blat do ściany to pod oknem dociskając go do ściany widać drobne nierówności ale idąc dalej zaczyna wychodzić jak ucieka ściana . Może kolejny rysunek lepiej pokarze o co chodzi

Nowy obraz mapy bitowej.jpg

Napisano
1 godzinę temu, koragreg napisał:

 

Czarna linia przedstawia ściankę zewnętrzną

 

Czy jesteś pewny, że to ścianka jest krzywa czy też może okno jet krzywo osadzone w stosunku do ściany.

Ale tak czy inaczej chyba możesz to chyba wyrównać zwykłym tynkiem - tylko musisz zacząć od tej strony z największą głębokością

Daj najpierw jedną warstwę tynku 2 cm od narożnika do połowy odległości od okna - tu np 1 cm, potem drugą do okna stopniowo wyrównując - następnie osadź ze 4, 5 listw do tynków (wypionuj je i wyfazuj idealnie i daj ostatni tynk wyrównawczy, albo płytę - ja bym tak zrobiłł - tzn tynk. Ewentualnie tą ostatnią cienką warstwę możesz dać klej do styropianu - taki jak pod tynk elewacyjny, dobrze się wyrównuje, mozna też wyrównać siatką ścierną - bardzo fajnie się u mnie trzyma taki zwaloryzowany kawałek ściany.

Ale to jedna z możliwości - możesz dać na ostatnią warstwę np. tynk strukturalny, itp. I rzeczywiście raczej miejsc pustych na ścianie zewnętrznej bym nie zostawiał - nawet ocieplonej - nie rzez robaki, a przez ewentualną wigoć.

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Szanowny Panie,

dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie płyt gipsowo-kartonowych. Można je zamontować albo na konstrukcji z profili aluminiowych lub poprzez przyklejenie. Ta druga metoda jest łatwiejsza i mniej czasochłonna. Podstawą jest przygotowanie podłoża – oczyszczenie go z luźnych fragmentów, odpylenie oraz zagruntowanie. Do gruntowania polecam ACRYL-PUTZ® GP 41 Grunt polimerowy głęboko penetrujący.

ACRYL-PUTZ® GU 40 – nowoczesny grunt polimerowy. Pasy należy kleić wykorzystując klej gipsowy ACRYL-PUTZ® KG31. Płyty należy odpowiednio ustawić, aby ściana była równa. Na łączeniach można wykorzystać masę szpachlową ACRYL-PUTZ® MS30, która zawiera żywicę polimerową. Masa szpachlowa to nowoczesne rozwiązanie do beztaśmowego spoinowania płyt. Stosując płyty gipsowe w prosty sposób osiągnie Pan zamierzony efekt.

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
    • Wielkie dzięki za błyskawiczną odp. Tak niosek o warunki właśnie składam przez portal e-Budownictwo.  
    • Jeżeli potraktować to jako budynek gospodarczy to trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy. Jeżeli te będą dopuszczały zlokalizowanie tam budynku gospodarczego to dalej mamy już typową procedurę dla budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy.  Zrobiłem jednak zastrzeżenie, że to wszystko pod warunkiem, że ten magazyn traktujemy jako budynek gospodarczy. Chociaż jak się uprzeć to nie ma on wszystkich cech budynku (brak trwałego połączenia z gruntem). Jednak w takiej sytuacji robi się totalny bałagan z interpretacją przepisów, wymaganych procedur itd. Próbowałbym więc wystąpić o warunki zabudowy i zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    • Działka 109/1 miejscowość Byszwałd  klasa IIIA i IIIB Działka kupiona od rolnika.  Potrzebuje postawić na niej mały magazyn, niezwiązany z gruntem na bloczkach. Kupiony z Allegro gotowiec do poskładania na działce z Kompozytu lub metalowy.   Pytanie czy mogę  (lub co muszę zrobić żeby taki magazynek postawić)  Nie mam tam oczywiście MPZP Działka bezpośrednio przy drodze , przez działkę biegną linie wody, kanalizy i net. Działka na terenie Wsi. Sąsiednie działki niezabudowane, Najbliższe zabudowy - dwie działki dalej.   
    • Nieprawda.  Pamiętam, ze kiedyś istniał zakaz wykonywania boazerii z drewna liściastego w obiektach użyteczności publicznej, ale było to dopuszczalne przy wkuciu listew mocujących w ścianę tak, aby deseczki boazeryjne leżały bezpośrednio na ścianie. (z iglastych zakaz był kategoryczny). Wtedy ogranicza się dostęp powietrza i rozprzestrzenianie się ognia jest utrudnione.  We wspomnianej sytuacji pewnie jest podobnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...