Skocz do zawartości

pytanie o odsadzenie daszku


Recommended Posts

Napisano

mam taki troche dziwny problem .... mam balkon o szerokosci 150cm i mialem tam zainstalowana markize tez takiej dlugosci na 400cm szerokosci. Ale poniewaz markiza sie podarla chcialbym cos innego zainstalowac i pomysl jest taki http://allegro.pl/daszek-nad-drzwi-zadaszenie-120-x-100-poliweglan-i6586453764.html#thumb/4 tylko ze ten daszek ma dlugosc 100cm a ja potrzebuje 150cm. Mam o tyle korzystna sytuacje ze owe 50cm wystaje mi dach poza mur i bezposrednio pod nim nie musialbym miec tego daszku ale nie wiem jak wymyslic solidne odsadzenie takiego daszku o owe 50cm od muru. Czyli potrzebuje wymyslic punkt zamontowania tego daszku w odleglosci ok. 50cm od muru tak aby to mocowanie bylo wystarczajaco solidne. Czy ktos moglby mi poradzic jak to zrobic?   W planie sytuacyjnym na bialym tle jest narysowana sytuacja jaka moge bez problemu zrobic a na zoltym tle jest sytuacja jaka chcialbym zrobic?

plan sytuacyjny.JPG

Napisano

niestety tez niewiele moge powiedziec tej konstrukcji dachu ... klopot w tym ze ten daszek moze byc narazony na dzialanie  silnych wiatrow albo obciazenie warstwy sniegu i wtedy to runie albo zostanie wyrwane ... tego sie obawiam ... ponadto istotnym wydaje mi sie chec polaczenia trzech takich daszkow w jedna calosc ... wtedy przy dlugosci 450cm nabierze to jakiegos sensu ... moge tez pomyslec o demotazu tych daszkow na okres jesienno zimowy ... zasadniczo mialem nadzieje na jakies porady jak? z czego? wykombinowac "odsadzenie" czy "dystans" od sciany bo mimo  wszystko sciana a wiec pustak + beton stanowia tu bardziej pewny element mocujacy anizeli przymocowane cos do podbitki dachu

Napisano

Ale tak się zastanawiam - po co komplikować życie - nie lepiej i taniej wyjdzie po prostu przedłużenie dachu i oparcie go o słupy na wysokości balustrad ?

Napisano

Zeby zadaszyć cały balkon musisz kupić cztery takie daszki, to prawie 600 zł...

Wsporniki z poliwęglanu - będzie ich 5 szt, wg opisu konstrukcji daszku - wielka konstrukcja "odsadzająca"...

Wydaje mi się, że lepiej bedzie zrobić stalową konstrukcję, mocowaną do muru, podwieszoną na konstrukcji dachu, lub podpartą na balkonie, czy balustradzie i pokrytą jednym kawałkiem płyty poliwęglanowej.

Napisano

To zależy od tego, kto czym lepiej włada - spawarką, czy heblem...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...