Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
3 godziny temu, gumisklb45 napisał:

Czy można kłaść kafle na nie wyschnięty do końca tynk gipsowy MP 75

Kto kładzie tynk gipsowy pod kafelki? Nawet jak wyschnie  ten tynk to potem wątpiące jest trzymanie się płytek do tego tynku.

Napisano

I jeszcze

Dnia 8.04.2017 o 06:42, gumisklb45 napisał:

 na nie wyschnięty do końca tynk gipsowy

:icon_eek:...

Gdzie się ma podziać ta woda, która odparuje podczas wysychania???

Jak tynk nie wysechł do końca, to radzę na biegu ten tynk zdrapać/usunąć, położyć prawdziwy tynk, tzn. cementowo-wapienny, przeczekać aż dojrzeje i dopiero kleić płytki.

Jeśli czas popędza, to naklej płyty zielone g/k (tak radzę, chociaż generalnie nie polecam płyt g/k w łazienkach czy kuchniach), przyłap kołkami i na nie klej płytki - jest to rozwiązanie o wiele lepsze niż pomysł klejenia płytek na tynk gipsowy i to jeszcze nie wysezonowany...

Napisano

Dziękuję za podpowiedzi o to mi chodziło

Dorabiałem kiedyś w prywatnej firmie, równali ściany i tynkowali  pod kafelki empekiem,  gruntowali atlasem a potem  zaciągali rzadkim klejem  i dopiero kładli kafle ,

Robię teraz łazienkę znajomemu i właśnie chciał abym zbił tynki i równał ściany empekiem i ma pretensje że długo robię a ja czekałem aż tynk wyschnie w końcu mnie zdenerwował i zacząłem kłaść na nie wyschnięty do końca tynk

Napisano

Jak wszystko spadnie, to Ty będziesz odpowiedzialny, nawet jak masz podpisaną zgodę inwestora na działanie niezgodne ze sztuką budowlaną, to on może Cię puścić w skarpetkach - sąd uzna Twoją winę, bo TY jesteś fachowcem, a klient nie wie co czyni w tej materii...

Napisano

Szanowny Panie, jako producent tynku Knauf MP 75 zachęcamy zawsze do sprawdzania informacji w karcie technicznej. Kartę tynku MP 75 można pobrać z naszej strony internetowej http://knauf.pl/produkty/knauf-mp-75 Inni forumowicze dobrze Panu radzili, aby nie kłaść płytek na nie do końca wyschnięty tynk. Przed nałożeniem kleju wilgotność resztkowa podłoża nie może przekroczyć 1%, czyli tynk musi całkowicie wyschnąć.

Nieprawdą jest natomiast, że na tynku nie można kłaść płytek – oczywiście, że można i takie rozwiązanie jest praktykowane przez wykonawców. Otynkowaną powierzchnię należy zagruntować środkiem głęboko gruntującym Knauf Tiefengrund. Następnie można przyklejać płytki klejem odpowiednio dobranym do rodzaju okładziny. Do płytek gresowych polecamy klej Knauf K2 Gres/Klinkier http://knauf.pl/produkty/knauf-k2-gresklinkier, do mozaiki i płytek marmurowych rekomendujemy klej na bazie białego cementu Knauf K5 Marmur/Granit  http://knauf.pl/produkty/knauf-k5-marmurkamien-. W tak zwanych strefach mokrych należy wykonać hydroizolację z folii w płynie Knauf Hydro Flex http://knauf.pl/produkty/knauf-hydro-flex-

Jeżeli ma Pan jeszcze jakieś pytania w związku z zastosowaniem tynków gipsowych, to chętnie na nie odpowiemy.

Napisano

Dziękuję bardzo za informację ,bardzo przydatna 

U siebie kładłem kafelki osiem lat temu na wasz tynk gruntowałem atlasem i rzadkim klejem ale na suchy tynk i nic mi do tej pory nie odpadło mimo że mieszkam przy torach jak jadą towarowe to cała chata się trzęsie jestem zadowolony z waszego produktu zawsze używam go do równania ścian i polecam innym

Tylko ten klient w gorącej wodzie kąpany wyprowadził mnie z równowagi bo za wolno idzie robota a ja po prostu czekałem aż wszystko wyschnie  jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i gorąco pozdrawiam

Napisano
28 minut temu, gumisklb45 napisał:

 

Tylko ten klient w gorącej wodzie kąpany wyprowadził mnie z równowagi bo za wolno idzie robota a ja po prostu czekałem aż wszystko wyschnie  jeszcze raz dziękuję za odpowiedź i gorąco pozdrawiam

Czyli rozumiem, że jesteś wykonawcą? czy tylko tak dorywczo to robisz?

Napisano

Witam, robię dorywczo ale jak wspominałem dorabiałem w jednej firmie  oni właśnie to stosowali i mieli wzięcie

Szybciej schnie niż tradycyjny tynk i nie trzeba czekać te dwa czy trzy tygodnie po wyschnięciu żeby kłaść kafle.

 

  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)

@gumisklb45 Proszę bardzo, cieszymy się, że nasza odpowiedź była dla Pana pomocna. Jeżeli ma Pan więcej pytań odnośnie zastosowania naszych produktów, to zachęcamy do kontaktu z naszym doradcą technicznym. Listę kontaktów do doradców znajdzie Pan na naszej stronie http://knauf.pl/lista-doradcow-technicznych

Edytowano przez Eksperci Knauf (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...