Skocz do zawartości

Część działki pod konserwatorem zabytków


Recommended Posts

Napisano

Witam,

Moja ciotka ma następujący problem. Chce sprzedać swoją działkę, na części której łapę położył konserwator. Pas ma ~8m i jest od strony drogi gminnej, do której przylega działka.

Ciotka chce sprzedać działkę, ale ta niedogodność to utrudnia.

Czytałem już porady, żeby zacząć budowę, zaprosić archeologa i przy nim zrobić wykop pod budynek zgodnie z projektem domu. W tej sytuacji jednak ciotka nie będzie nic kopała, bo nie ma projektu, ani żadnych planów, bo chce ją tylko sprzedać.

Konserwator zabytków powiedział jej, że może zaprosić archeologów, żeby przekopali ten pas ziemi. Cena "bardzo przystępna", 300 zł za 1h pracy archeologów.

Znacie jakiś pomysł jak to rozwiązać?

Pozdrawiam

Marcin

Napisano

A co niby na tej działce jest takiego, że konserwator zabytków się do niej przyczepił? masz jakiś papierek od konserwatora. Działka ta leży w jakimś parku krajobrazowym lub temu podobnym?

Z tego co wiem to jeżeli coś się znajdzie podczas  kopania to wtedy ma prawo wejść konserwator zabytków na dany teren i kiedyś bynajmniej tak było że koszty związane z wykopaliskami ponosi właściciel gruntu. Dla mnie i w moim odczuciu to jest dziadostwo i chamstwo bo mając swoją własność trzeba się prosić jakiś cwaniaków o pozwolenia.

Napisano

Tez uważam że to wyzysk - To Państwo rosci sobie prawo do znalezisk, uważa się za własciciela - więc powinno finansować odkrywki.

Dnia 6.04.2017 o 18:42, mhtyl napisał:

A co niby na tej działce jest takiego

Co może być na dzialce przy drodze? - dedukuję, że może droga jest stara, historyczna i dawno zasiedlona - stąd może ta strefa.

Ale skoro ma 8m - to może by się nie czepiali budynku dalej od drogi? Jest kwestia info u konserwatora. To najpierw!

Znalazłem taki artykuł:

http://www.infor.pl/prawo/gmina/nieruchomosci/273452,Co-oznacza-objecie-nieruchomosci-strefa-ochrony-konserwatorskiej.html

I taki pomysł:

Jeżeli dofinansowanie dot sumy powyżej dwóch % wartości inwestycji - może wystąpić o garaż, duży, zeby zajął front działki - ale tani w budowie - np. za 20 tys.  2% to jest 400 zł, a resztę niech finansuje konserwator. Potem już przeorany teren można sprzedać. 

Napisano
Dnia 6.04.2017 o 16:47, tas23 napisał:

Moja ciotka ma następujący problem. Chce sprzedać swoją działkę, na części której łapę położył konserwator. Pas ma ~8m i jest od strony drogi gminnej, do której przylega działka.

"Ktoś" w MPZP lub w Studium  określił strefę. "Ktoś" określając strefę określił również sposób "korzystania z nieruchomości znajdujących się pod łapą konserwatora.

Należy ustalić "ktosia" i uzyskać wypis z dokumentów "wytworzonych" przez tegoż "ktosia".

Jeśli ten teren ma MPZP lub choćby Studium, to jest tam sporo informacji np. dotyczących linii zabudowy, która może być określona w odległości  większej niż strefa. Jeśli nie ma MPZP lub choćby Studium - należy wystąpić o WZiZT i po otrzymaniu Decyzji o WZiZT sprzedać działkę.

 

I druga sprawa minimalna odległość budynku od drogi ogólnodostępnej to 10/8/6m w terenie zabudowanym, w zależności od rodzaju drogi krajowa/wojewódzka(powiatowa)/gminna.

 

Ergo - może się okazać, że powierzchnia którą można zabudować nie wchodzi w ten 8m pas. 

Ps, A sprawdził ktoś czy ta działka jest budowlana (przeznaczona pod zabudowę ?

 

Napisano

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Z tego co mi wiadomo na tym terenie była średniowieczna osada i konserwator zablokował ów pas ziemi.

Nie ma MPZP, działka jest rolna, ale z przeznaczeniem pod zabudowę (chyba tak to się nazywa?). W każdym razie architekt na tym terenie powiedział (okolice Janek pod Warszawą), że może ją przemianować na budowlaną w ciągu 2-3 miesięcy, jednak to blokuje konserwator.

Ciotka miała już kupca, który chciał dawać zadatek, ale gdy się dowiedział o owych 300 zł/h to zrezygnował.

Dlatego mamy obawy, że bez wyprostowania tej sprawy, nikt jej nie weźmie.

Działka ma 85x35m i rzeczony odcinek jest od tego krótszego boku. Z innych stron niestety nie ma do niej dojazdu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...