Skocz do zawartości

Historia edycji

bajbaga

bajbaga


Ps-a dopisałem

2 godziny temu, aaaa napisał:

a to jakiś problem zrobić większą ściankę kolankową ..........

Nie zawsze można np. uwarunkowania MPZP lub WZiZT dla danego terenu (np. stromy dach i mala max. wysokość budynku)
Nie zawsze jest też pęd do dużej powierzchni poddasza użytkowego.

Obniżamy koszt budowy zastępując murowaną ściankę kolankową ścianką drewnianą, będącą częścią wiązara (jak na przytoczonym "spornym" rysunku). 
Na betonowym stropie wykonujemy poddasze  jak konstrukcję szkieletora.


 Tak wykonana konstrukcja nie ma mostków termicznych – jest to „najcieplejsze” rozwiązanie konstrukcji dachowej/poddasza.
Dodatkowo eliminacja słupów podporowych pozwala dowolnie  zagospodarować powierzchnię poddasza.

 

Ps. Zapodany rysunek pochodzi z firmy specjalizującej się w więźbie dachowej "prefabrykowanej", także z drewna klejonego.

bajbaga

bajbaga

1 godzinę temu, aaaa napisał:

a to jakiś problem zrobić większą ściankę kolankową ..........

Nie zawsze można np. uwarunkowania MPZP lub WZiZT dla danego terenu (np. stromy dach i mala max. wysokość budynku)
Nie zawsze jest też pęd do dużej powierzchni poddasza użytkowego.

Obniżamy koszt budowy zastępując murowaną ściankę kolankową ścianką drewnianą, będącą częścią wiązara (jak na przytoczonym "spornym" rysunku). 
Na betonowym stropie wykonujemy poddasze  jak konstrukcję szkieletora.


 Tak wykonana konstrukcja nie ma mostków termicznych – jest to „najcieplejsze” rozwiązanie konstrukcji dachowej/poddasza.
Dodatkowo eliminacja słupów podporowych pozwala dowolnie  zagospodarować powierzchnię poddasza.

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...