Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Witam, 

zamierzam samodzielnie wyremontować salon w kawalerce. Na jednej ze ścian położone jest ocieplenie, które zamierzam zdjąć. Powstanie wtedy jednak szpara między sufitem podwieszanym a ścianą (chyba tynkowo-wapienna) na szerokość od około 2cm w górę.

Na innych ścianach ocieplenie zostało zdjęte już jakiś czas temu (tam szpara jest na max 1cm) i położone zostały listwy przysufitowe. Chcę z nich zrezygnować, ponieważ dodatkowo podkreślają falistość sufitu :-) Na ścianie, na której aktualnie znajduje się ocieplenie, dodatkowo przy łączeniu z sufitem na całej długości znajduje się rura grzejna (w odległości od 1cm do ok. 5cm). 

Czy jest jakiś sposób na zamaskowanie takiej szpary bez konieczności użycia listew oraz zabudowy? Będę wdzięczna za wszystkie dobre rady.

Edytowano przez themotka (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano

A kto i po co, właściwie dlaczego ocieplał tę ścianę?

Zdejmiesz to ocieplenie, a po najbliższej zimie będziesz zastanawiać się, jak ocieplić ścianę, bo np. para wodna się na niej kondensuje...

Napisano

Ocieplali poprzedni właściciele mieszkania. Dodatkowo na to położone były tapety, ale to wszystko zanim spółdzielnia ociepliła budynek.

Jaka jest szansa, że po zdjęciu ocieplenia para wodna będzie się tam kondensować? Na pozostałych ścianach nie zauważyłam nic takiego.

Gość stach
Napisano

Jeśli faktycznie budynek jest ocieplony, to może będzie dobrze...

Sufit - jak piszesz - jest podwieszany... Na jakiej konstrukcji i jaka jest odległość płyty gipsowo-kartonowej od właściwego sufitu/stropu?

A jak wygląda/wyglądało to ocieplenie - jaka grubość, co ocieplało, jak będzie wyglądać ściana po zdjęciu ocieplenia?

Napisano

Ja bym wypełnił te szpary pianką montażową , po zastygnięciu pianki nadmiar odciąć , na to szpachla z siatką zbrojącą do regipsów , przy samych rurach sylikon akrylowy . Chyba najprościej i najszybciej....

Napisano

@stach, właściwy sufit znajduje się około 5cm wyżej od sufitu podwieszanego. Ocieplenie grube na około 2-3cm, nie wiem, w jakim celu zostało tam zamontowane, ale sądząc po całej wnęce, gdzie znajdują się rury, komuś się po prostu nie chciało wyrownywać ścian.

@joks, brzmi to bardzo dobrze. Powiedz jeszcze, czy odcinać piankę montażową? Nożyk do tapet da radę?

Dzięki wielkie za pomoc!

Gość stach
Napisano
7 godzin temu, themotka napisał:

komuś się po prostu nie chciało wyrównywać ścian.

To teraz ta robota Cię nie ominie, jeśli chcesz porządnie ten salon wyporządzić...

Jak zdejmiesz ocieplenie, to ta rura idąca pod sufitem będzie nie 1do 5 cm od ściany, a 3-4cm do 7-8 cm...

Obudowałbym ją również - niepotrzebne są jakieś specjalne konstrukcje...

Mam taki pomysł:

SUFIT.jpg.ecd3edade7b38a466d48d3a9639b6a4e.jpg

Wymiary do ustalenia, również jak i  szczegóły konstrukcyjne - przy okazji załatwisz dodatkowe oświetlenie :icon_biggrin:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Szanowni Państwo,

w tym przypadku wykorzystanie płyt gipsowo-kartonowych do obudowania rury jest prostym i skutecznym rozwiązaniem. Obudowanie tego typu rurek lekką konstrukcją dobrze sprawdza się w praktyce. Do beztaśmowego spoinowania płyt można wykorzystać masę szpachlową ACRYL-PUTZ® MS 30. Korzyścią z jej zastosowania będzie szybsze wykonanie remontu.

Pozdrawiam serdecznie
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, chcę ocieplić drewniany strop starego domu z lat 60. Dom jednokondygnacyjny, strych nieużytkowy, ściany z balii sosnowych ocieplone od zewnątrz styropianem, strop drewniany o konstrukcji od strony pomieszczenia ogrzewanego: karton gips -  deski - plewy ok 3-4 cm - 20 cm pustej przestrzeni - deski, po których można chodzić. Dach dwuspadowy, blachodachówka + membrana dachowa. Nie zależy mi na użytkowaniu powierzchni strychu, chcę położyć wełnę na wierzch stropu. Czy powinienem kłaść na deski folię paroizolacyjną (aktywną?) i na nią wełnę mineralną? Czy wełnę mineralną bezpośrednio na deskach? Nie chcę popełnić błędu i doprowadzić do gnicia/degradacji desek. Jak powinienem to wykonać?
    • Witam.  Proszę o pomoc w sprawie mojego dachu. Stary dom kupiony 7 lat temu. Około 2005 roku poprzednik zamontował blachodachówkę. Pod blachę niestety, zamiast membrany dachowej, została założona folia dachowa (FWK). Dach dwu spadowy. W chwili obecnej poddasze jest ocieplone 25cm wełny. Między folią dachową a wełną jest gęste sznurowanie i szczelina 5cm. W kalenicy jest nacięta folia dachowa. Latem planuje zdjęcie starej kalenicy, założenie taśmy kalenicowej z dziurkami i przykręcenie szerszej kalenicy w celu zwiększenia wentylacji. Od strony okapu będą szczeliny nawiewne. W jednej ze ścian szczytowych jest otwór 160mm i kratka wentylacyjna. W drugiej ścianie szczytowej nie mogłem wywiercić otworu bo jest tam przyłącze linią napowietrzną. Wełna jest położona od okapu między krokwiami  do 2/3 wysokości dachu i później przechodzi nad jętki. Czy tak ocieplony dach ma szansę na prawidłowe funkcjonowanie? W normalnym świecie byłaby membrana dachowa wypuszczona do rynny, wełna by dolegała do membrany, ewentualne skropliny wpływałyby do rynny. Czy w moim przypadku sprawna wentylacja uchroni wełnę przed wilgocią? Żona uparła się na wełnę i niestety same z tego problemy... Wszystkie prace przeprowadzam sam. Żałuję że nie zrobiliśmy piany. Konstrukcja dachu sucha, szczelna, byłoby bez roboty i pewnie że nic by się nie zadziało. Proszę o cenę sytuacji.  
    • Czemu się wcześniej nie ogłaszałeś, musiałem sam malować. 
    • Dzień dobry, maluje mieszkania, domy, bura, lokale handlowe na terenie Warszawy i okolic. Działam sprawnie, fachowo i dokładnie. Termin u mnie to rzecz święta, zatem o punktualność martwić się nie trzeba, Zapraszam do zapoznania się z oferowanymi przeze mnie usługami na mojej stronie malowanie24.com   Zapraszam do kontaktu tel. 666-045-433 email: biuro@malowanie24.com
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...