Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam, 

zamierzam samodzielnie wyremontować salon w kawalerce. Na jednej ze ścian położone jest ocieplenie, które zamierzam zdjąć. Powstanie wtedy jednak szpara między sufitem podwieszanym a ścianą (chyba tynkowo-wapienna) na szerokość od około 2cm w górę.

Na innych ścianach ocieplenie zostało zdjęte już jakiś czas temu (tam szpara jest na max 1cm) i położone zostały listwy przysufitowe. Chcę z nich zrezygnować, ponieważ dodatkowo podkreślają falistość sufitu :-) Na ścianie, na której aktualnie znajduje się ocieplenie, dodatkowo przy łączeniu z sufitem na całej długości znajduje się rura grzejna (w odległości od 1cm do ok. 5cm). 

Czy jest jakiś sposób na zamaskowanie takiej szpary bez konieczności użycia listew oraz zabudowy? Będę wdzięczna za wszystkie dobre rady.

Edytowano przez themotka (zobacz historię edycji)
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach

A kto i po co, właściwie dlaczego ocieplał tę ścianę?

Zdejmiesz to ocieplenie, a po najbliższej zimie będziesz zastanawiać się, jak ocieplić ścianę, bo np. para wodna się na niej kondensuje...

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ocieplali poprzedni właściciele mieszkania. Dodatkowo na to położone były tapety, ale to wszystko zanim spółdzielnia ociepliła budynek.

Jaka jest szansa, że po zdjęciu ocieplenia para wodna będzie się tam kondensować? Na pozostałych ścianach nie zauważyłam nic takiego.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach

Jeśli faktycznie budynek jest ocieplony, to może będzie dobrze...

Sufit - jak piszesz - jest podwieszany... Na jakiej konstrukcji i jaka jest odległość płyty gipsowo-kartonowej od właściwego sufitu/stropu?

A jak wygląda/wyglądało to ocieplenie - jaka grubość, co ocieplało, jak będzie wyglądać ściana po zdjęciu ocieplenia?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wypełnił te szpary pianką montażową , po zastygnięciu pianki nadmiar odciąć , na to szpachla z siatką zbrojącą do regipsów , przy samych rurach sylikon akrylowy . Chyba najprościej i najszybciej....

  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@stach, właściwy sufit znajduje się około 5cm wyżej od sufitu podwieszanego. Ocieplenie grube na około 2-3cm, nie wiem, w jakim celu zostało tam zamontowane, ale sądząc po całej wnęce, gdzie znajdują się rury, komuś się po prostu nie chciało wyrownywać ścian.

@joks, brzmi to bardzo dobrze. Powiedz jeszcze, czy odcinać piankę montażową? Nożyk do tapet da radę?

Dzięki wielkie za pomoc!

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
7 godzin temu, themotka napisał:

komuś się po prostu nie chciało wyrównywać ścian.

To teraz ta robota Cię nie ominie, jeśli chcesz porządnie ten salon wyporządzić...

Jak zdejmiesz ocieplenie, to ta rura idąca pod sufitem będzie nie 1do 5 cm od ściany, a 3-4cm do 7-8 cm...

Obudowałbym ją również - niepotrzebne są jakieś specjalne konstrukcje...

Mam taki pomysł:

SUFIT.jpg.ecd3edade7b38a466d48d3a9639b6a4e.jpg

Wymiary do ustalenia, również jak i  szczegóły konstrukcyjne - przy okazji załatwisz dodatkowe oświetlenie :icon_biggrin:

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...

Szanowni Państwo,

w tym przypadku wykorzystanie płyt gipsowo-kartonowych do obudowania rury jest prostym i skutecznym rozwiązaniem. Obudowanie tego typu rurek lekką konstrukcją dobrze sprawdza się w praktyce. Do beztaśmowego spoinowania płyt można wykorzystać masę szpachlową ACRYL-PUTZ® MS 30. Korzyścią z jej zastosowania będzie szybsze wykonanie remontu.

Pozdrawiam serdecznie
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytanie, które tu padło to ważna kwestia, która związana jest z prawidłowym montażem drzwi. A warto przypomnieć, że prawidłowy montaż to 99% sukcesu, który odpowiada za poziom bezpieczeństwa oraz komfortu cieplnego domowników. Polecamy zapoznać się z ważnymi informacjami, z którymi warto zapoznać się przed montażem: https://gerda.pl/blogerda/drzwi-zewnetrzne-i-wszystko-co-powinienes-wiedziec-o-ich-prawidlowym-montazu/
    • Oczywiście poziom bezpieczeństwa zależy od wielu czynników, często od tych na które nie mamy wpływu. Jednak wybór drzwi zewnętrznych do domu, które będą cechowały się wysokim poziomem antywłamaniowości to już tylko i wyłącznie nasza decyzja, która będzie miała wpływ na poczucie naszego komfortu. Odpowiednio dobrane drzwi antywłamaniowe do domu mogą znaczącą zredukować takie przypadki jak próbę sforsowania drzwi, wyważenie skrzydła czy uszkodzenie mechanizmu jak np. zamki. Zwracajmy uwagę na takie elementy jak: - poziom antywłamaniowości RC (im wyższy, tym lepszy) - dostępne zamki i wkładki (klasa zabezpieczenia, ilość cykli, ilość kombinacji kodu klucza) - energooszczędność   W jaki sposób to wszystko zapamiętać? Wbrew pozorom jest to bardzo proste, a ściągę można sobie zrobić na podstawie artykułu https://gerda.pl/blogerda/jak-odczytywac-parametry-drzwi-wejsciowych/
    • Zakup drzwi zewnętrznych do domu to bardzo odpowiedzialna decyzja, która będzie skutkowała poczuciem bezpieczeństwa i komfortem cieplnym przez długie lata. Warto poddać analizie kilka istotnych kwestii: - poziom antywłamaniowości - poziom termoizolacji, która w ostatecznym rozrachunku wpływa również na nasz domowy budżet (im wyższa energooszczędność drzwi, tym mniej dogrzewamy wnętrze domu) - atrakcyjny design   W przypadku drzwi wejściowych do mieszkania sytuacja jest zupełnie inna. Tutaj ważną cechą jest izolacja akustyczna, aby niechciane dźwięki nie zakłócały naszego spokoju.  Kolejną kwestią jest odporność naszego skrzydła na dym oraz ogień, abyśmy mogli czuć się bezpiecznie, bez względu na to, co dzieje się dookoła nas. Zachęcamy do przeczytania praktycznych informacji dotyczących drzwi (do mieszkań i do domów), zamków, wkładek itp. korzystając z naszego doświadczenia na stronie https://gerda.pl/blog/  
    • W przypadku drzwi zewnętrznych do domu kluczową kwestią jest poziom ich antywłamaniowości, który oznaczony jest jako RC - RC1, RC2, RC3 itp. Im wyższa liczba RC tym poziom antywłamaniowości jest wyższy.  Elementy na które również warto zwrócić uwagę to zamki (główne i dodatkowe) i wkładki. Ważne, aby były solidnej konstrukcji jednocześnie odporne na korozję oraz cechowały się najwyższą trwałością mechanizmu, która określona jest ilością cykli. W przypadku wkładek istotną cechą jest ilość kombinacji klucza - te najbardziej bezpieczne mogą uzyskać nawet kilka milionów kombinacji kodu klucza, co oznacza, że zdublowanie się klucza jest praktycznie niemożliwe. Kolejnym ważną cechą jest materiał z którego są zbudowane. Im drzwi bardziej masywniejsze, stworzone z wysokiej jakości materiałów tym bardziej odporne na ewentualne niechciane ingerencje w ich konstrukcję. Więcej przydatnych i praktycznych informacji na temat drzwi antywłamaniowych dostępnych jest tutaj: https://gerda.pl/blogerda/co-sprawia-ze-drzwi-antywlamaniowe-sa-bezpieczne/
    • Domek? blok? na jakim stropie? wytrzyma?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...