Skocz do zawartości

Recommended Posts

Czy jest jakiś nieinwazyjny sposób by do nowych okien zamontować drewniane żaluzje, które do starych są przymocowane na wkręty - dziury w profilach?

Część sprzedawców twierdzi, że w nowych profilach można wiercić dziury, nie wpływa to na trwałość okna ani na utratę na nie gwarancji.

Inni, uważają, że nie da się do nowych okien takich żaluzji (ciężkich, drewnianych) zamontować, chyba że mocując do ściany, ale zasłoniętego okna nie da się otworzyć.  Poza tym wygląda to fatalnie.

Jak to jest w praktyce? Montował ktoś drewniane żaluzje na nowych oknach?

Link do komentarza

Patrząc na film VELUX https://budujemydom.pl/irbj/filmy/50907-montaz-rolety-rzymskiej-velux-fhb

przez chwilę miałem powiedzieć, że się nie da. Są jednak w sklepach budowlanych silne rzepy i taśmy dwustronne o bardzo silnym mocowaniu. Dlatego prawdopodobnie przy odrobinie pomysłowości można zamontować żaluzje bez nawiercania ramy. 

Osobiście jednak wolę nawiercić kilka małych otworów, niż kombinować niczym Adam Słodowy

 

Link do komentarza

Gwarancja na okna to okucia, powłoka etc. Trochę to by wyglądało dziwnie, że ktoś wierci otwory do montażu rolet/żaluzji dedykowanych przez producenta okien (dodam do samodzielnego montażu) a potem utraci gwarancję.

Skrzydło mu pewno też nie zacznie opadać z tego powodu bo takie żaluzje/rolety to w sumie piórko. Natomiast trzeba uważać by nie dowiercić się do wzmocnień ramy (okna z PVC). W oknach z drewna nie ma tego problemu.

Wg mnie nie ma problemu o ile ktoś się zastosuje do instrukcji producenta.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...