Skocz do zawartości

Płyta fundamentowa


Recommended Posts

Napisano

witajcie,

wypowiedzcie się proszę w temacie czy sama płyta fundamentowa może przezimować przykrywając ją folią- skoro granica przymarzania gruntu to 80 cm, a płyta będzie miała max 50 cm ? Czy od razu trzeba ciągnąć mury i dach ? Domyślam się, że tak byłby najlepiej. Ale jak to dokładnie jest z tą samą płytą zimą ?

Napisano

otóż to, jak już, mówiąc ogólnie, zwiąże, to może "stać" pod gołym niebem. Nie wdając się zbytnio w reakcje chemiczne - beton wiąże załóżmy 28 dni aż reakcje "ustaną". Po tym czasie jest OK.

Przez czas zachodzenia reakcji między składnikami mieszanki betonowej  (woda, cement, kwarc, dodatki etc.) wskazana jest określona temperatura minimalna i to dodatnia - inaczej wszystko "szlag trafi"

Napisano
2 godziny temu, wisienka_707 napisał:

witajcie,

wypowiedzcie się proszę w temacie czy sama płyta fundamentowa może przezimować przykrywając ją folią- skoro granica przymarzania gruntu to 80 cm, a płyta będzie miała max 50 cm ? Czy od razu trzeba ciągnąć mury i dach ? Domyślam się, że tak byłby najlepiej. Ale jak to dokładnie jest z tą samą płytą zimą ?

O to samo chciałem zapytać, ale proszę o odpowiedź wyłącznie w aspekcie posadowienia płyty powyżej głębokości przemarzania gruntu (beton już dojrzał w październiku).

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Zapraszam do lektury

https://budujemydom.pl/stan-surowy/fundamenty-i-piwnice/porady/18484-czy-budynek-zawsze-musi-byc-posadowiony-ponizej-strefy-przemarzania

 

a skoro beton dojrzał to już "musztarda po obiedzie" czyli masz fundament a teraz pytasz czy nie za płytko posadowiłeś???? 

 

Dzięki za skierowanie na szkolenie. Akurat nigdzie nie pytam czy fundament nie za płytko, tylko o szanse przezimowania płyty bez budynku, tj.  czy może ją mróz  np. wysadzić lekko do góry.

Gość stach
Napisano

Właśnie jak jest za płytko to może ostać poruszona przy zamrażaniu i rozmarzaniu  gruntu wokół płyty. Płyta jest na pewno skonstruowana tak jak powinna, czyli w "sobie" zawiera warstwę izolującą - zapewne styropian - więc przy niedużych i niezbyt długotrwałych mrozach pod płytą grunt nie powinien zamarznąć, ale ruchy gruntu na obrzeżach płyty mogą być znaczne... Może to nadmiar ostrożności, ale obłożyłbym grunt dookoła płyty (na jej granicy) jakimiś belami słomy, czy siana i pokrył je jakąś plandeką. Może ciężar płyty - przecież to parę ton - nie pozwoli jej ruszyć, chociaż mróz potrafi narozrabiać...

Jeśli mróz poruszy płytę, to nie jest powiedziane, że - tylko - wysadzi lekko do góry... może z jednej podnieść więcej, w drugiej mniej i pomieszać z poziomami :bezradny:.

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Kontaktujac sie z 2 wykonawcami którzy zajmują sie tylko i wyłącznie płytami fundamentowymi wywnioskowałam, że bez obaw można taką płyte zimować pod warunkiem że pod nią bedzie wysypany z starannością piasek, który jest "obojętny" dla niskich temperatur. Jeden wykonawca twierdził nawet, że nawet do -8 wykonują takie płyty fundamentowe. 

Bardzo bym prosiła o wasze opinie na temat czy przypadkiem wykonawcy nie są w błedzie kiedy tej zimy było u nas -18 stopni. Chciałabym żeby na działce coś już stało z mojego wymarzonego domu. Choć nie chce się rozczarować kiedy po ziemie przyjdzie do murowania a tam fundament bedzie krzywy... dodam, że płyta będzie posadowiona na 20 cm XPS-sie i na zime przykryta plandekom.

Nie wiem czy przypadkiem wykonawcy nie wprowadzają ludzi w błąd z myślą zarobku jak to często bywa.

Z góry dziekuje za wyrozumiałość i odpowiedzi pozdrawiam :)

Napisano

a

1 godzinę temu, wisienka_707 napisał:

 

Bardzo bym prosiła o wasze opinie na temat czy przypadkiem wykonawcy nie są w błedzie kiedy tej zimy było u nas -18 stopni. Chciałabym żeby na działce coś już stało z mojego wymarzonego domu. Choć nie chce się rozczarować kiedy po ziemie przyjdzie do murowania a tam fundament bedzie krzywy... dodam, że płyta będzie posadowiona na 20 cm XPS-sie i na zime przykryta plandekom.

Nie wiem czy przypadkiem wykonawcy nie wprowadzają ludzi w błąd z myślą zarobku jak to często bywa.

Z góry dziekuje za wyrozumiałość i odpowiedzi pozdrawiam :)

Nie rozumiem pytania, a raczej dlaczego teraz o to pytasz skoro można powiedzieć że zima już za nami a z pracami budowlanymi ruszysz na wiosnę więc po co obawy o mróz. Jeżeli prace maja rozpocząć się zimą 2017/18 a mamy teraz początek roku to kto o zdrowych zmysłach mając cały rok przed sobą planuje budowę zimą?

Napisano
10 godzin temu, mhtyl napisał:

a

Nie rozumiem pytania, a raczej dlaczego teraz o to pytasz skoro można powiedzieć że zima już za nami a z pracami budowlanymi ruszysz na wiosnę więc po co obawy o mróz. Jeżeli prace maja rozpocząć się zimą 2017/18 a mamy teraz początek roku to kto o zdrowych zmysłach mając cały rok przed sobą planuje budowę zimą?

Pytam ponieważ w tym roku mam pieniadze tylko na solidną płyte fundamentową nie starczy mi na murowanie oraz dach. Wiem, że pewnie najlepiej w jeden rok stan surowy zamkniety wykonac ale nie każdy ma tyle funduszy... dopiero na 2018 na reszte bylo by mnie stac. Tylko nie wiem czy warto pakowac sie w tą płyte żeby zimowala z 2017 na 2018 - wykonawcy twierdzą że bez obaw tylko dobra podsypka z piasku. Wole zapytać, po to jest forum.

Napisano

a

10 godzin temu, wisienka_707 napisał:

Pytam ponieważ w tym roku mam pieniadze tylko na solidną płyte fundamentową nie starczy mi na murowanie oraz dach. Wiem, że pewnie najlepiej w jeden rok stan surowy zamkniety wykonac ale nie każdy ma tyle funduszy... dopiero na 2018 na reszte bylo by mnie stac. Tylko nie wiem czy warto pakowac sie w tą płyte żeby zimowala z 2017 na 2018 - wykonawcy twierdzą że bez obaw tylko dobra podsypka z piasku. Wole zapytać, po to jest forum.

Możesz powiedzieć dlaczego padł wybór na pytę fundamentowa a nie na tradycyjne fundamenty?

Lepiej poczekać aż zbierzesz fundusze na SSZ, bo co będzie jak w 2018 nie zbierzesz odpowiedniej ilości pieniążków.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...