Skocz do zawartości

Czy można zagruntować ?


Recommended Posts

Napisano

Chciałbym zapytać czy mogę zagruntować ścianę, którą malowałem dwa, trzy dni temu ? Ściana była malowana białą farbą lateksową i przed malowaniem nie była gruntowana. Efekt krycia nie był zadowalający, dlatego moje pytanie.

Tą pomalowaną ścianę na biało będę jeszcze malował kolorem, ponieważ biały, był dla 'odcięcia'. Czy w tej sytuacji gruntowanie będzie miało sens ? 

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 5.02.2017 o 18:25, RZK napisał:

Chciałbym zapytać czy mogę zagruntować ścianę, którą malowałem dwa, trzy dni temu ? Ściana była malowana białą farbą lateksową i przed malowaniem nie była gruntowana. Efekt krycia nie był zadowalający, dlatego moje pytanie.

Tą pomalowaną ścianę na biało będę jeszcze malował kolorem, ponieważ biały, był dla 'odcięcia'. Czy w tej sytuacji gruntowanie będzie miało sens ? 

Rozwiń  

Malując farbą już zagruntowałeś, drogi to był grunt :icon_biggrin:ale cóż. Dla pewności proponowałbym raz jeszcze pomalować farbą aby wyrównać chłonność podłoża, aby jak pomalujesz kolorem nie wyszły "plamy".

Napisano

A jaki może być powód, że farba lateksowa, którą malowałem bardzo słabo się rozprowadzała i nierównomiernie- miałem wrażenie, że niejako muszę ją wałkiem wyciskać na ścianę. Osobiście przypuszczam, że mogła być zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniu, a dodatkowa farba miała opisany czas schnięcia 2h czyli z tych szybko schnących. Była też bardzo gęsta. Może też moja wina, że nie zagruntowałem wcześniej, ale skorzystałem z porady, żeby już malowanych ścian farbami akrylowymi- nie gruntować.

Gość mhtyl
Napisano

Jaką farba dokładnie malowałeś? Farb lateksowych nie rozcieńcza się wodą (praktycznie możesz wody dodać ale w znikomej ilości), powinno się gruntować bo malowałeś "mocną" farbą na "słabą" gdybyś miał wcześniej malowane lateksową to nie było by potrzeby gruntować. Czy przed malowaniem umyłeś ścianę?

Napisano

Malowałem Bondex Super Wall. Przed malowaniem tylko odkurzyłem ścianę i przetarłem tam gdzie były plamy. A powinno się przed każdym malowaniem ścianę umyć ?

Gość mhtyl
Napisano

Czyli farba dobra, dobrej firmy. Oczywiście, że ścianę trzeba umyć przed przed każdym malowaniem i są do tego specjalne preparaty, kiedyś myło się ściany woda z szarym mydłem.

Napisano

W sklepach z farbami można dzisiaj także kupić mydło malarskie. I jest to bardzo dobry środek do mycia ścian  gdyż nie zawiera żadnych detergentów i wybielaczy. I tak jak Kolega mtyl napisał to ściany należy zmyć przed każdym malowaniem gdyż wtedy dokładnie usuniemy kurz,zabrudzenia, itp. Samym gruntowaniem tego nie uzyskamy. A jeszcze jak w pomieszczeniach przebywały osoby palące to już mus.

Napisano

Z tego co czytałem na etykiecie, to takie mydło malarskie ma też właściwości gruntujące, czyli właściwie spełnia już rolę gruntu można powiedzieć...

A na tą białą lateksową, to dać teraz akrylową lepiej, czy lateksową - ten kolor co planowałem ?

 

Gość mhtyl
Napisano
  Dnia 5.02.2017 o 19:50, RZK napisał:

Z tego co czytałem na etykiecie, to takie mydło malarskie ma też właściwości gruntujące, czyli właściwie spełnia już rolę gruntu można powiedzieć...

A na tą białą lateksową, to dać teraz akrylową lepiej, czy lateksową - ten kolor co planowałem ?

 

Rozwiń  

Takie mycie ścian jest namiastka gruntu, ale co grunt to grunt. Gruntem spajasz, wzmacniasz podłoże.

Nie dawaj na lateks akrylu, maluj lateksem i tak jak napisałem wcześniej dobrze by było gdybyś pomalował raz jeszcze na biało a dopiero potem na kolor. Jakim kolorem chcesz malować? Ciemnym czy jasnym? I jeszcze jedno, wałek powinien posiadać krótkie włosie i przed malowaniem zamocz go we wodzie a potem wyciśnij wodę z włosia tak aby był lekko wilgotny, łatwiej będzie przyjmował farbę, do wyrównania rozprowadzenia farby na wałku posiadasz chyba kratkę?

Napisano

Kolor ma być jasny właściwie taki lekko złamany, na pewno nie jaskrawy- lekki odcień. Czyli jeżeli nie przemaluje raz jeszcze na biało, to mogą być jakieś przebicia, bądź prześwity, nie pomorze temu  warstwa koloru...

Jak najbardziej z kratki korzystam.

Gość mhtyl
Napisano

Jeżeli malowałbyś ciemnym kolorem to przebicia były by widoczne, przy jasnych kolorach tak się nie rzucają w oczy, ewentualnie pomalujesz dwa razy kolorem.

Gość mhtyl
Napisano

W razie problemów wal śmiało, pomożemy:icon_biggrin:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Szanowny Panie,

aby malowanie przyniosło oczekiwany efekt, trzeba dokładnie zaplanować pracę oraz stosować się do zaleceń producenta farby. Podstawą jest odpowiednie przygotowanie podłoża. Ściana powinna być sucha, odpylona, umyta i zagruntowana. Wszelkie łuszczące się fragmenty starego wymalowania należy usunąć za pomocą szpachelki, a ewentualne rysy i pęknięcia wypełnić masą naprawczą. Przed malowaniem niezbędne jest też nałożenie farby podkładowej dedykowanej do wybranej farby nawierzchniowej.

Użycie gruntu na już pomalowaną powierzchnię nie zapewni oczekiwanego efektu. Tak jak zalecają internauci, rekomenduję naniesienie jeszcze jednej warstwy białej farby a następnie aplikacja farby w wersji kolor w dwóch warstwach (chyba, że producent zaleca inaczej).

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Nie ma sensu gruntować już pomalowanej ściany. Możesz co najwyżej przeciągnąć ją jeszcze raz białą farbą, w celu wyrównania koloru.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...