Skocz do zawartości

Czy można zagruntować ?


Recommended Posts

Napisano

Chciałbym zapytać czy mogę zagruntować ścianę, którą malowałem dwa, trzy dni temu ? Ściana była malowana białą farbą lateksową i przed malowaniem nie była gruntowana. Efekt krycia nie był zadowalający, dlatego moje pytanie.

Tą pomalowaną ścianę na biało będę jeszcze malował kolorem, ponieważ biały, był dla 'odcięcia'. Czy w tej sytuacji gruntowanie będzie miało sens ? 

Gość mhtyl
Napisano
14 minut temu, RZK napisał:

Chciałbym zapytać czy mogę zagruntować ścianę, którą malowałem dwa, trzy dni temu ? Ściana była malowana białą farbą lateksową i przed malowaniem nie była gruntowana. Efekt krycia nie był zadowalający, dlatego moje pytanie.

Tą pomalowaną ścianę na biało będę jeszcze malował kolorem, ponieważ biały, był dla 'odcięcia'. Czy w tej sytuacji gruntowanie będzie miało sens ? 

Malując farbą już zagruntowałeś, drogi to był grunt :icon_biggrin:ale cóż. Dla pewności proponowałbym raz jeszcze pomalować farbą aby wyrównać chłonność podłoża, aby jak pomalujesz kolorem nie wyszły "plamy".

Napisano

A jaki może być powód, że farba lateksowa, którą malowałem bardzo słabo się rozprowadzała i nierównomiernie- miałem wrażenie, że niejako muszę ją wałkiem wyciskać na ścianę. Osobiście przypuszczam, że mogła być zbyt wysoka temperatura w pomieszczeniu, a dodatkowa farba miała opisany czas schnięcia 2h czyli z tych szybko schnących. Była też bardzo gęsta. Może też moja wina, że nie zagruntowałem wcześniej, ale skorzystałem z porady, żeby już malowanych ścian farbami akrylowymi- nie gruntować.

Gość mhtyl
Napisano

Jaką farba dokładnie malowałeś? Farb lateksowych nie rozcieńcza się wodą (praktycznie możesz wody dodać ale w znikomej ilości), powinno się gruntować bo malowałeś "mocną" farbą na "słabą" gdybyś miał wcześniej malowane lateksową to nie było by potrzeby gruntować. Czy przed malowaniem umyłeś ścianę?

Napisano

Malowałem Bondex Super Wall. Przed malowaniem tylko odkurzyłem ścianę i przetarłem tam gdzie były plamy. A powinno się przed każdym malowaniem ścianę umyć ?

Gość mhtyl
Napisano

Czyli farba dobra, dobrej firmy. Oczywiście, że ścianę trzeba umyć przed przed każdym malowaniem i są do tego specjalne preparaty, kiedyś myło się ściany woda z szarym mydłem.

Napisano

W sklepach z farbami można dzisiaj także kupić mydło malarskie. I jest to bardzo dobry środek do mycia ścian  gdyż nie zawiera żadnych detergentów i wybielaczy. I tak jak Kolega mtyl napisał to ściany należy zmyć przed każdym malowaniem gdyż wtedy dokładnie usuniemy kurz,zabrudzenia, itp. Samym gruntowaniem tego nie uzyskamy. A jeszcze jak w pomieszczeniach przebywały osoby palące to już mus.

Napisano

Z tego co czytałem na etykiecie, to takie mydło malarskie ma też właściwości gruntujące, czyli właściwie spełnia już rolę gruntu można powiedzieć...

A na tą białą lateksową, to dać teraz akrylową lepiej, czy lateksową - ten kolor co planowałem ?

 

Gość mhtyl
Napisano
8 minut temu, RZK napisał:

Z tego co czytałem na etykiecie, to takie mydło malarskie ma też właściwości gruntujące, czyli właściwie spełnia już rolę gruntu można powiedzieć...

A na tą białą lateksową, to dać teraz akrylową lepiej, czy lateksową - ten kolor co planowałem ?

 

Takie mycie ścian jest namiastka gruntu, ale co grunt to grunt. Gruntem spajasz, wzmacniasz podłoże.

Nie dawaj na lateks akrylu, maluj lateksem i tak jak napisałem wcześniej dobrze by było gdybyś pomalował raz jeszcze na biało a dopiero potem na kolor. Jakim kolorem chcesz malować? Ciemnym czy jasnym? I jeszcze jedno, wałek powinien posiadać krótkie włosie i przed malowaniem zamocz go we wodzie a potem wyciśnij wodę z włosia tak aby był lekko wilgotny, łatwiej będzie przyjmował farbę, do wyrównania rozprowadzenia farby na wałku posiadasz chyba kratkę?

Napisano

Kolor ma być jasny właściwie taki lekko złamany, na pewno nie jaskrawy- lekki odcień. Czyli jeżeli nie przemaluje raz jeszcze na biało, to mogą być jakieś przebicia, bądź prześwity, nie pomorze temu  warstwa koloru...

Jak najbardziej z kratki korzystam.

Gość mhtyl
Napisano

Jeżeli malowałbyś ciemnym kolorem to przebicia były by widoczne, przy jasnych kolorach tak się nie rzucają w oczy, ewentualnie pomalujesz dwa razy kolorem.

Gość mhtyl
Napisano

W razie problemów wal śmiało, pomożemy:icon_biggrin:

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Szanowny Panie,

aby malowanie przyniosło oczekiwany efekt, trzeba dokładnie zaplanować pracę oraz stosować się do zaleceń producenta farby. Podstawą jest odpowiednie przygotowanie podłoża. Ściana powinna być sucha, odpylona, umyta i zagruntowana. Wszelkie łuszczące się fragmenty starego wymalowania należy usunąć za pomocą szpachelki, a ewentualne rysy i pęknięcia wypełnić masą naprawczą. Przed malowaniem niezbędne jest też nałożenie farby podkładowej dedykowanej do wybranej farby nawierzchniowej.

Użycie gruntu na już pomalowaną powierzchnię nie zapewni oczekiwanego efektu. Tak jak zalecają internauci, rekomenduję naniesienie jeszcze jednej warstwy białej farby a następnie aplikacja farby w wersji kolor w dwóch warstwach (chyba, że producent zaleca inaczej).

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Nie ma sensu gruntować już pomalowanej ściany. Możesz co najwyżej przeciągnąć ją jeszcze raz białą farbą, w celu wyrównania koloru.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...