Skocz do zawartości

taras dostawiany do budynku


Recommended Posts

Napisano

Witam, mam pytanie dotyczące uszczelnienia tarasu szklanego, chodzi mi mianowicie czym można jeszcze oprócz silikonu neutralnego

wypełnić fugi miedzy szybami. Ważne aby nie powodowało to przebarwień na szkle ani powierzchni malowanej proszkowo.

Kolor fugi czarny lub biały. Silikon sprawdza się ale zastanawiam się czy są jakieś inne sposoby. Ważne że nie może to reagować z elewacją i ma uszczelnić 

także taras przy elewacji. Zależy mi na odporności na czynniki atmosferyczne i trwałości.

Na zdjęciach pokazałem tylko fugi wzdłuż spadku, ale mogą być także dwa rzędy szyb lub więcej więc połączenie musi być naprawdę szczelne,

zwłaszcza, że spadek to tylko około 7 mm na metr.

 

 

 

mrowatech.eu taras dostawiany szklany 02.jpg

mrowatech.eu taras dostawiany szklany 01.jpg

Napisano

Witam, no szkoda, że Pan nie odpowie bo poszukuję czegoś, co by mogło zastąpić silikon neutralny,

odznaczało się odpowiednimi właściwościami a jednocześnie trwałego.

Napisano

:$

Pomijając "reklamę" - chcesz kupić niepełną technologię ?

Toć za taką kupę kasy, powinieneś dostać komplet informacji od wytwórcy.

A jak będzie ciekło, a silikon niezgodny z wymaganiami wytwórcy, to gwarancja pójdzie się ..............

Napisano

OK, to może wyjaśnię i jednak odpowiem. Wystrzegamy się reklam i linków do producentów. Krążymy wokół zagadnienia a nie wokół producenta. Taras szklany to zagadnienie uniwersalne. Zbędny jest tu logotyp. 

Proszę wziać pod uwagę silikony szklarskie (np. jedna z opcji Silirub AC), uniwersalne  lub polimery hybrydowe (w nazwie FIX ALL).

Proszę zwrócić uwagę na grubość spoiny i możliwość malowania powstałej fugi elastycznej..

Można bez linkowania?

 

Napisano

Witam,

nie umiem już edytować postu by usunąć ten nieszczęsny link.

Wracając do tematu za Pana radą odwiedziłem stronę producenta (kleju FIX ALL), na pewno skorzystam z rady i wypróbuję. Okazuje się, że silikony neutralne także stosuje tej firmy. Jedną poradą rozwiązał Pan jeszcze mój inny problem także dziękuje podwójnie. 

pozdrawiam

  Dnia 31.01.2017 o 10:17, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OK, to może wyjaśnię i jednak odpowiem. Wystrzegamy się reklam i linków do producentów. Krążymy wokół zagadnienia a nie wokół producenta. Taras szklany to zagadnienie uniwersalne. Zbędny jest tu logotyp. 

Proszę wziać pod uwagę silikony szklarskie (np. jedna z opcji Silirub AC), uniwersalne  lub polimery hybrydowe (w nazwie FIX ALL).

Proszę zwrócić uwagę na grubość spoiny i możliwość malowania powstałej fugi elastycznej..

Można bez linkowania?

 

Rozwiń  

 

Napisano

Miło mi, usunąłem link dla zachowania zasad. Nie ma za co dziękować. Mam nadzieję, że doradcy z firmy produkującej wskazane produkty dopełnią dzieła.

 

PS. z tym linkiem, przyznam szczerze, zareagowałem zbyt żywo, ale proszę mi wierzyć, napatrzyłem się już na różne "tanie chwyty" i czujnik antyspamowy mi się włączył :icon_cool:

Teraz widzę, że to był fałszywy alarm. 

Napisano

Ten spadek mniejszy niż 1% :icon_eek::zalamka:... Coś mi się tu nie podobuje...

Napisano

Witam,

niestety przy tego typu tarasie zbyt duży spadek nie jest wskazany, zwłaszcza, że balustrady są mocowane do policzka konstrukcji i zbyt duży spadek  wpływa na pion. Poza tym podłoga jest szklana, co ułatwia odprowadzenie wody. Dlatego tak ważny jest dobry uszczelniacz, zwłaszcza, że nieraz elewacja naprawdę nie jest prosta, lub nie ma konta. Silikon neutralny się sprawdza, ale szukam lepszego rozwiązania.

  Dnia 31.01.2017 o 11:39, stach napisał:

Ten spadek mniejszy niż 1% :icon_eek::zalamka:... Coś mi się tu nie podobuje...

Rozwiń  

 

Napisano

Witam, jeżeli chodzi o fugi między szybami to ich szerokość wynosi około 3-4 mm i same szyby leżą na podkładkach w formie pasów z epdm, co też jakoś uszczelnia. Konstrukcja sama w sobie jest sztywna, więc raczej pracowanie fug między szybami jest niewielkie. Najgorzej jest przy elewacji, która nie jest równa. Ja radzę sobie tak, że najpierw wykonuje uszczelnienie między konstrukcją a elewacją, następnie kładę szklaną podłogę i uszczelniam jeszcze raz między szybami a elewacją. Jakość samego uszczelniacza jest bardzo ważna oraz jego obojętny odczyn by nie reagował z elementami konstrukcji ani szybami czy tynkiem. Zamierzam skorzystać z poleconego wcześniej rozwiązania, zwłaszcza, że występuje w kolorach, które potrzebuje. Przy dwóch rzędach szyb dochodzą fugi poprzeczne do spadku to tu jest najważniejsza jakość uszczelniacza.

  Dnia 1.02.2017 o 11:07, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Lepsze rozwiązanie to takie, które zapewni szczelność i elastyczność fugi o danej szerokości (wcześniej napisałem grubości, ale wiadomo, że chodzi o szerokość). Poza tym - zmienne warunki atmosferyczne i praca uszczelniacza na spoinie, która pracuje pod obciążeniem. A wiadomo, ze na tarasie czasem przebywa kilka osób.

Rozwiń  

 

taras dostawiany szklany 01.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...