Skocz do zawartości

taras dostawiany do budynku


Recommended Posts

Napisano

Witam, mam pytanie dotyczące uszczelnienia tarasu szklanego, chodzi mi mianowicie czym można jeszcze oprócz silikonu neutralnego

wypełnić fugi miedzy szybami. Ważne aby nie powodowało to przebarwień na szkle ani powierzchni malowanej proszkowo.

Kolor fugi czarny lub biały. Silikon sprawdza się ale zastanawiam się czy są jakieś inne sposoby. Ważne że nie może to reagować z elewacją i ma uszczelnić 

także taras przy elewacji. Zależy mi na odporności na czynniki atmosferyczne i trwałości.

Na zdjęciach pokazałem tylko fugi wzdłuż spadku, ale mogą być także dwa rzędy szyb lub więcej więc połączenie musi być naprawdę szczelne,

zwłaszcza, że spadek to tylko około 7 mm na metr.

 

 

 

mrowatech.eu taras dostawiany szklany 02.jpg

mrowatech.eu taras dostawiany szklany 01.jpg

Napisano

Witam, no szkoda, że Pan nie odpowie bo poszukuję czegoś, co by mogło zastąpić silikon neutralny,

odznaczało się odpowiednimi właściwościami a jednocześnie trwałego.

Napisano

:$

Pomijając "reklamę" - chcesz kupić niepełną technologię ?

Toć za taką kupę kasy, powinieneś dostać komplet informacji od wytwórcy.

A jak będzie ciekło, a silikon niezgodny z wymaganiami wytwórcy, to gwarancja pójdzie się ..............

Napisano

OK, to może wyjaśnię i jednak odpowiem. Wystrzegamy się reklam i linków do producentów. Krążymy wokół zagadnienia a nie wokół producenta. Taras szklany to zagadnienie uniwersalne. Zbędny jest tu logotyp. 

Proszę wziać pod uwagę silikony szklarskie (np. jedna z opcji Silirub AC), uniwersalne  lub polimery hybrydowe (w nazwie FIX ALL).

Proszę zwrócić uwagę na grubość spoiny i możliwość malowania powstałej fugi elastycznej..

Można bez linkowania?

 

Napisano

Witam,

nie umiem już edytować postu by usunąć ten nieszczęsny link.

Wracając do tematu za Pana radą odwiedziłem stronę producenta (kleju FIX ALL), na pewno skorzystam z rady i wypróbuję. Okazuje się, że silikony neutralne także stosuje tej firmy. Jedną poradą rozwiązał Pan jeszcze mój inny problem także dziękuje podwójnie. 

pozdrawiam

  Dnia 31.01.2017 o 10:17, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OK, to może wyjaśnię i jednak odpowiem. Wystrzegamy się reklam i linków do producentów. Krążymy wokół zagadnienia a nie wokół producenta. Taras szklany to zagadnienie uniwersalne. Zbędny jest tu logotyp. 

Proszę wziać pod uwagę silikony szklarskie (np. jedna z opcji Silirub AC), uniwersalne  lub polimery hybrydowe (w nazwie FIX ALL).

Proszę zwrócić uwagę na grubość spoiny i możliwość malowania powstałej fugi elastycznej..

Można bez linkowania?

 

Rozwiń  

 

Napisano

Miło mi, usunąłem link dla zachowania zasad. Nie ma za co dziękować. Mam nadzieję, że doradcy z firmy produkującej wskazane produkty dopełnią dzieła.

 

PS. z tym linkiem, przyznam szczerze, zareagowałem zbyt żywo, ale proszę mi wierzyć, napatrzyłem się już na różne "tanie chwyty" i czujnik antyspamowy mi się włączył :icon_cool:

Teraz widzę, że to był fałszywy alarm. 

Napisano

Ten spadek mniejszy niż 1% :icon_eek::zalamka:... Coś mi się tu nie podobuje...

Napisano

Witam,

niestety przy tego typu tarasie zbyt duży spadek nie jest wskazany, zwłaszcza, że balustrady są mocowane do policzka konstrukcji i zbyt duży spadek  wpływa na pion. Poza tym podłoga jest szklana, co ułatwia odprowadzenie wody. Dlatego tak ważny jest dobry uszczelniacz, zwłaszcza, że nieraz elewacja naprawdę nie jest prosta, lub nie ma konta. Silikon neutralny się sprawdza, ale szukam lepszego rozwiązania.

  Dnia 31.01.2017 o 11:39, stach napisał:

Ten spadek mniejszy niż 1% :icon_eek::zalamka:... Coś mi się tu nie podobuje...

Rozwiń  

 

Napisano

Witam, jeżeli chodzi o fugi między szybami to ich szerokość wynosi około 3-4 mm i same szyby leżą na podkładkach w formie pasów z epdm, co też jakoś uszczelnia. Konstrukcja sama w sobie jest sztywna, więc raczej pracowanie fug między szybami jest niewielkie. Najgorzej jest przy elewacji, która nie jest równa. Ja radzę sobie tak, że najpierw wykonuje uszczelnienie między konstrukcją a elewacją, następnie kładę szklaną podłogę i uszczelniam jeszcze raz między szybami a elewacją. Jakość samego uszczelniacza jest bardzo ważna oraz jego obojętny odczyn by nie reagował z elementami konstrukcji ani szybami czy tynkiem. Zamierzam skorzystać z poleconego wcześniej rozwiązania, zwłaszcza, że występuje w kolorach, które potrzebuje. Przy dwóch rzędach szyb dochodzą fugi poprzeczne do spadku to tu jest najważniejsza jakość uszczelniacza.

  Dnia 1.02.2017 o 11:07, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Lepsze rozwiązanie to takie, które zapewni szczelność i elastyczność fugi o danej szerokości (wcześniej napisałem grubości, ale wiadomo, że chodzi o szerokość). Poza tym - zmienne warunki atmosferyczne i praca uszczelniacza na spoinie, która pracuje pod obciążeniem. A wiadomo, ze na tarasie czasem przebywa kilka osób.

Rozwiń  

 

taras dostawiany szklany 01.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...