Skocz do zawartości

O co chodzi z tymi wymiennikami w rekuperatorach?


Recommended Posts

Napisano

Witam, chodzi mi konkretnie o uściślenie podziału wymienników ciepła. Producenci podają różne sprawności a i tak nie wiadomo jaka jest wymierna korzyść z tych procentów.

Napisano

Ale ta sprawność chyba nie jest stała skoro zależy od temperatury, wilgotności i pewno jeszcze od prędkości przepływu powietrza.

 

 

Napisano

A łączenie rekuperatora z gruntowym wymiennikiem niesie jakieś dodatkowe korzyści poza prawdopodobnym obniżeniem temperatury powietrza nawiewanego latem i podwyższeniem temperatury zimą? Przy temperaturze -20* podniesie o ile? o 2-3 stopnie? Bo inwestować 7-8 tys...

Napisano

Witam, w nawiązaniu do pierwszego pytania:

Obrotowy wymiennik ciepła - ma kształt walca, napędzanego dodatkowym silnikiem do którego wpada na przemian świeże i zużyte powietrze, może dochodzić do niewielkiego mieszania zapachów, sprawność cieplna - do 80 %.
Krzyżowy wymiennik ciepła - zbudowany z prostopadle ułożonych kanałów, a przepływające strumienie powietrza krzyżują się wewnątrz wymiennika, dlatego nie mieszają się zapachy, wilgoć oraz zanieczyszczenia, sprawność cieplna - dochodzi do 70 %.
Przeciwprądowy wymiennik ciepła - zbudowany jest z aluminiowych lamel pomiędzy którymi naprzemiennie przepływają strumienie ciepłego i zimnego powietrza. Płyty te mają grubość 0,2 mm i to za ich pośrednictwem dochodzi do przenikania ciepła pomiędzy strumieniami. Specjalne karbowanie lamel powoduje turbulentny przepływ powietrza co dodatkowo zwiększa sprawność odzysku ciepła - dochodzi do 95%.

Pozdrawiam

 
Napisano
16 minut temu, Eksperci Lindab napisał:

Przeciwprądowy wymiennik ciepła - zbudowany jest z aluminiowych lamel pomiędzy którymi naprzemiennie przepływają strumienie ciepłego i zimnego powietrza.

Dla ścisłości. :icon_cool:

Raczej metalowych (nie zawsze jest to aluminium) - i moze być z "celulozy" (entalpiczny)

Napisano (edytowany)
Dnia 30.01.2017 o 10:41, bajbaga napisał:

Raczej metalowych (nie zawsze jest to aluminium) - i moze być z "celulozy" (entalpiczny)

No właśnie - ciekawe, ktory materiał jest najlepszy? Który najlepiej chłonie i oddaje ciepło?Może miedź? tylko że ona sie utlenia.

Edytowano przez zenek (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano

Witam,

Sprawność rekuperatora wynika z różnicy temperatury pomiędzy powietrzem wywiewanym z budynku do powietrza nawiewanego. Im występuje większa różnica temperatury, tym wyższy jest odzysk ciepła. Nawiązując do tematu na forum rekuperator z rodziny AerastarComfort marki Junkers posiada wysokiej klasy aluminiowy przeciwprądowy wymiennik ciepła, który gwarantuje wysoki stopień odzysku ciepła.

Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania. Pozdrawiam,

________________________________

Konsultant marki Junkers

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jeśli kogoś dodatkowo interesuje kredytowanie budowy domu, cały proces i ryzyka z tym związane to odsyłam do świetnego poradnika: https://blogkredytowy.pl/kredyt-na-budowe-domu/
    • Nie, nie musisz. Skoro masz już fizyczne przyłącza (energia, woda, kanalizacja) i podpisane umowy z gestorami sieci, to znaczy, że: warunki techniczne zostały już kiedyś wydane, a podłączenie do sieci jest faktycznie i formalnie zapewnione. W takiej sytuacji nie składasz ponownie wniosków o warunki przyłączenia. Zamiast tego: - do wniosku o pozwolenie na budowę dołącz: - kopie umów z gestorami sieci (energia, woda, kanalizacja), - fragment mapy z zaznaczonymi przyłączami, - oświadczenie projektanta, że budynek zostanie podłączony do istniejących przyłączy. Taki komplet w 99% przypadków wystarcza urzędowi – nie wzywa on wtedy do uzupełnień. Więcej nt pozwolenia przy kredycie budowlanym możesz przeczytać: https://blogkredytowy.pl/pozwolenie-na-budowe-a-kredyt-hipoteczny/
    • Nie jest konieczne podnoszenie dachu — przy spadku ok. 12° możliwe jest wykonanie nowego pokrycia, pod warunkiem zastosowania szczelnego wstępnego krycia zgodnego ze sztuką dekarską. Blachodachówka modułowa wymaga zwykle nachylenia ≥15°, natomiast blachodachówki cięte na wymiar dopuszczalne są już od ok. 9°. Przy spadkach <15° należy zastosować wstępne krycie zapewniające 1. lub 2. klasę szczelności, aby ograniczyć ryzyko podciekania. Alternatywnie można zastosować blachę trapezową lub panele dachowe na rąbek. W praktyce zaleca się wzmocnienie więźby, wykonanie pełnego deskowania, położenie szczelnego krycia wstępnego oraz montaż kontrłat i łat dla szczeliny wentylacyjnej min. 40 mm.
    • Cześć zastanawiam się nad wyborem komina do domu mam piec na ekogroszek, a w przyszłości planuję dołożyć gazowe. Zależy mi na rozwiązaniu trwałym i niedrogim. Proszę o poradę
    • Czyli normalnie - znana z tego, że jest znana... 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...